Hoi,
Junia is 6 maanden en ben begonnen met bijvoeden sinds 2 dagen…
Vandaag moest ik naar het cb voor het 6 maanden consult en ik kreeg een formulier mee met een dagmenu…
Smorgens pap of borstvoeding, smiddags pap, savonds groente met als toetje borstvoeding en voor het slapen gaan nog een keer borstvoeding…
Ik kan de logica wel ontdekken, al vervang ik de middagpap gewoon voor borstvoeding…
Vanaf wanneer kan er een voeding af??
De ochtend wil ik nog lang geven als ontbijt…
Smiddags mag ze geloof ik vanaf 7 maanden toch een boterham met een beetje borstvoeding erbij als drinken…
Savonds dan een hapje, maar vanaf wanneer mogen ze dan wat kwark ipv borstvoeding…
De laatste voeding wil ik er ook wel inhouden…
En dan wil ik 2x een tussendoortje, fruit geven…
Ik werk full-time en het kolven begint me wat tegen te staan, zou dus best graag van 1 voeding af willen… Ik werk onregelmatig en voornamelijk late diensten dus voor mij zou het ideaal zijn als ik om 17u geen borstvoeding meer hoef te geven…
Lastig weer zeg dat bijvoeden…
(er stond trouwens :twisted: op dat formulier dat bijvoeden vanaf 6 maanden noodzaak is en dat het je best met 4 maanden al mag beginnen met proberen…
Wordt altijd wat kriegel van die formulieren, volgens mij moeten ze toch juist adviseren om pas vanaf 6 maanden te beginnen maar dan kunnen ze mij dus niet verder helpen omdat je dan dus een uitzondering bent… Er stond dus een schema op die meer van toepassing is voor baby’s die met 4 maanden al zijn begonnen)…
Ik hoef pas weer met 8 maanden terug dus vandaar mijn vraag…
grts patricia
En als ze dan 8mnd is zit jij mooi op het schema ws
Ik zou ff op borstvoeding.com kijken naar de voedselintroductielijst van Stefan Kleintjes. Misschien dat je daar wat zinnigs uit kunt halen.
Verder gewoon op je gevoel afgaan ook hoor, ik vind dat zo overdreven dat e rmaar aan lijstjes voldaan moet worden enzo.
Bovendien wil helemaal niet elk kindje in een keer zoveel vast voedsel hebben, eerder uitzondering dan regel bij borstgevoede kindjes volgens mij (iig in mijn omgeving).
Wat het kolven betreft denk ik dat je dat over eventjes al best wat minder kunt doen, hele dagen op alleen een ochtend en avondvoeding zal nog wel even duren. Volgens mij was mijn jongste toen wel ruim een jaar, maar ik vond het ook prima om haar overdag nog een paar keer te voeden dus dat weet ik ook niet zo goed.
Ik ben zelf met 6 maanden met korstjes begonnen. Bij cb aangegeven dat ik geen pap wilde geven. ik vond kolven om vervolgens pap te maken zo’n onzin!! (volgens mij zijn cb’s nutricia-sponsored ;))
Met 7 maanden at L.iv brood met als drinken bv.
ze at geloof ik ;
bv + brood
tussendoortje (rijstewafel of fruit)
bv+brood
tussendoortje
Bv+ warm en dan voor t slapen gaan weer bv
en dan vaak rond 23;00 weer bv
Heb haar zelf het bv ritme laten bepalen. Denk trouwens wel dat je al snel de bv om 17:00 kan vervangen door yoghurt ofzo!!
En bijvoeden met 6 maanden echt noodzakelijk :silenced:
En bijvoeden vanaf 4 maanden :silenced:
Zucht…
Nou inmiddels zijn we dus alweer lekker een weekje bezig en het gaat steeds beter met het lepeltje eten…
Leuk om te zien…
Maar moet ze niet eigenlijk elke dag poepen nu? Met de volledige bv poepte ze eigenlijk maar 1x per week, tot ze ziek werd een paar weken geleden en toen vanwege de ab-kuur poepte ze elke luier…
Nu met het bijvoeden en het stoppen van de ab-kuur heeft ze wel nog een keer gepoept maar nu al 2 dagen zeker niet…
Ze eet 2x per dag een lepeltje of 3 fruit en 1x per dag een 1/3 potje groente (4 maandenpotje)…
Ze krijgt dus wel wat binnen…
grts patricia
‘Moeten’ volgens mij niet. Ik zou gewoon naar haar kijken, heeft ze buikpijn? Voelt ze zich niet lekker? Dan zit er misschien wat dwars. Zo niet, gewoon even wachten op de eerstvolgende luier
en dat kon dan wel eens een heeeele vieze worden :shifty: :inlove:
Poepen doe je minder als je bijvoeding heeft… Had Katie ook! Die poepte om de 1 a 2 dagen!
hier werd ook niet dagelijks gepoept op de combi bv/bijvoeding… bij onze middelste werd dat echter een probleem en hebben we de bijvoeding een week gestaakt tot hij echt een goeie bv luier produceerde en toen rustig aan weer begonnen.
De jongste bleef in het begin zo’n beetje om de 3 dagen poepen denk ik.
Pas toen de bv meer bijvoeding werd ging hij dagelijks poepen.
oke bedankt voor de antwoorden… 2 dagen geleden heeft ze een poepluier gehad… Bah wat kan ze stinken zeg :mrgreen: …
Ik hou het wel in de gaten, als ze dan dus maar 1x in de 2-3 dagen poept is het dus goed…
grts patricia
Meike poept min. 2x per dag… soms zelfs 4 :oops:
(maar ja die vreet ook wat weg… )
Heeft ze trouwens altijd wel veel gedaan hoor poepen…