bijtje in t handje:s

ben me net helemaal t leplazerus geschrokken, ik zit op de bank en eefke komt naar me toe dus ik pak haar op, zie dat ze wat in dr mondje wil stoppen want ze doet haar geslotem vuistje naar haar mondje, dus ik kijk wat ze in dr handje heeft, doet ze t open zit er een levende bij, ik hoor bzzzz. en mijn reactie was gillen en heel hard uit dr handje slaan, eef helemaal over de toeren, ik ook…

gelukkig niet gestoken, maar mijn hemel zeg als ze die in dr mondje had gedaan

ik zie dat stomme beest ook nog eens nergens meer…moet nu gaan zoeken, ik vind het jammer voor bijtje maar die gaat er wel aan,hub loopt nu met de muggenmepper rond als een soort jager met een blik in zn ogen die niet veel goed beloofd voor t beestje



een bij in mn woonkamer hoe verzin je t…en hoe bescherm je je kleintje nou tegen zo iets onverwacht gevaarlijks…een bij in t mondje pfff moet er toch niet aan denken, en ze zat zo onschuldig met t beest in dr handje, ik vrees dat ik met mn gegil en die mep tegen dr handje t arme kind voorgoed een insectentrauma heb gegeven …of zou t meevallen op deze leeftijd? :doh:

hoi Kris,

kan me voorstellen dat je geschrokken bent ! Jeetje, je mag er inderdaad niet aan denken indien ze het toch in haar mondje gestoken had !

pfffftt…

Denk niet dat ze er een trauma aan over houdt hoor, daar is ze wellicht nog iets te jong voor… al zal ze niet snappen waarom mama ineens zo gilde natuurlijk.

Kan hub geen ongelijk geven; ik zou er ook achteraan gaan en een mep verkopen… geen risico’s meer voor je mooie meisje met de blauwe ogen (lijkt me lang geleden dat ik nog foto’s van haar bewonderd heb - hint, hint :wink: ).



:hug: :-* :hug:



liefs

Gerda

dank je voor je lieve berichtje gerda, bijtje niet gevonden helaas, maar goed ik vermoed dat t beessie niet erg levendig meer kan zijn geweest aangezien eva-linde hem in haar dichte vuistje had en hij niet heeft geprikt



enne wbt spam…wel bij blijven hoor hihi…kijk hier es

gisteren nog verse spam in gezet

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=99505

ik heb je spam gevonden meis ! :thumbup:



liefs

Gerda

Dat is schrikken! :shock:



Maar ja een bij kan er ook niets aan doen dat een nieuwsgierig blauw-oogje haar oppakt…

Ik kan alleen maar denken, gelukkig was het een bij en geen wesp!

ja marite dat zei ik ook al…wespen zijn zoveel meer aggressief en de agressieve variant van de bij ( afrikaanse bij of de kruising de geafrikaniseerde bij) komen hier niet voor gelukkig



achteraf vond ik het ook wel erg bijzonder, dat ze zomaar de keuken en de kamer door is gekropen vol vertrouwen met zo n beessie in dr handje…en dat dat diertje haar niet geprikt heeft, terwijl ze steeds op dat handje heeft geleund…

ben maar es gaan opzoeken wat de betekenis van de bij is in het sjamanisme/native american visie…

wel mooi…oa zoetheid in het leven brengen, je leren dat je balans moet houden tussen werken en genieten…

vertrouwen hebben dat alles goed komt



uhm nou…dat had ze dus wel hahahaha een bij in je handje …hoe komt ze dr bij he…zo n klein hummel…tsja weet zij veel

oe dat is inderdaad erg schrikken!



Het zou trouwens kunnen dat het geen echte bij was, er zijn namelijk ook bijen die lijken op bijen, maar zijn het niet echt. Whaha, lekker duidelijk he? Maar wij dachten vorig jaar ook bijen te hebben in de tuin, dus imker-wijkgenoot erbij gehaald en die wist ons te vertellen dat het geen echte bijen waren, en dat ze ook onschuldig waren en niet steken. Want ik geloof dat een bij automatisch gaat steken als hij bekneld komt te zitten.

nee dit was echt een bij hoor, mn zwager is imker ik heb zijn bijen vaak gezien het was een europese honingbij, voor zover ik kan beoordelen was t een werkster

ik denk dat eefke haar handje niet dicht heeft geklemd maar losjes eromheen heeft gehouden, en ik vond de bij erg sloom dus zou kunnen dat hij al aan t sterven was ofzo

maar dit was geen nepbij, hier zitten enorm veel verschillende bij en wesp achtigen, ik ken ze vrij goed en dit was duidelijk een honingbijtje

Misschien had die bij gewoon al iemand gestoken en was hij zn angel dus al kwijt?

Euhm…je bent nooit te jong voor een trauma :?



Maaaaar, van één keer de schrik zal dat niet zo snel gebeuren. Ze is waarschijnlijk van jou geschrokken en niet van de bij. Als je zulke dingen niet dagelijks doet komt dat allemaal prima in orde, geen zorgen :wink:

@Mouse! wrote:

Misschien had die bij gewoon al iemand gestoken en was hij zn angel dus al kwijt?


zou kunnen maar dan moet t dus een van onze dieren zijn geweest wat we wonen nogal op de vlakte…en t was niet een van ons, maar ja dat zou wel de verklaring kunnen zijn natuurlijk

Ik dacht dat bijen altijd meteen doodgaan als ze gestoken hebben? Maar ik ben een nitwit als het om insecten gaat hoor.

ik weet t eigenlijk niet…ik weet wel dat ze doodgaan maar of ze dan niet nog even zieligjes rondkruipen zou ik niet weten eigenlijk :shifty: