Bijten

Nynke heeft nu 6 tandjes.

Eerst was dit helemaal geen probleem tijdens het voeden, maar nu heeft ze me al 2x gebeten.

Het zijn echt bloedende wondjes, en het doet dus flink zeer.

Ik begin op te zien tegen de volgende voedingen, ben bang dat ze het weer doet :?

Eigenlijk heb ik de neiging om over te stappen op kv, maar dat vind ik zo jammer.

De bv loopt prima verder, dus ja…

Iemand tips, waardoor ze het niet meer doet???

M. heeft mij ook meerdere malen tot bloedens toe gebeten. Wat ik deed als hij ging bijten, was “afkoppelen” en de andere kant aanbieden.

Ik denk dat ze bijten, omdat ze last hebben van de doorkomende tandjes… Het gaat (althans dat was bij mij) weer over op het moment dat het tandje goed door is.

Succes!

Ligt een beetje aan het moment dat er gebeten wordt.

Vaak gaan kindjes bijten als de melkstroom minder wordt om een toeschietreflex op te wekken (lekker handig :shock: ). Daarbij kunnen ze ook met het hoofdje schudden of met de handjes gaan slaan.

Misschien kan je aan het drinkpatroon zien wanneer dat dat is. Als ze meer moet gaan zuigen om 1 slok melk te verzamelen (zuig-zuig-zuig-zuig-SLIK ipv 2 keer zuigen en dan slikken) heb je wel een indicatie dat de melkstroom minder wordt.

Wrs. kan je dan het best jouw kindje afkoppelen, tussendoor masseren en/of borst wat warm maken om een toeschietreflex te bevorderen en terug aanleggen of wisselen naar de volgende borst.

Sommige kindjes bijten gewoon omdat ze ontdekt hebben dat deze truuk een reaktie opwekt bij mama…

Laat je kindje vooral niet schrikken van jouw reaktie want dan heb je kans dat je kindje “schrik en de borst” gaan associeren = groter probleem; borstweigeren. Er zijn mamas die hun kindje echt vermanend toespreken en het schijnt toch wel te helpen.

grtz

Met haar hoofdje schudden doet ze ook idd…

Ze doet het ook als ze bijna genoeg heeft, als 'spelen’eigenlijk :?

Ik zal proberen de andere kant aan te bieden, zit met kromme tenen te voeden :cry:

ow wat vervelend dat je zo hard gebeten bent zeg :frowning:

Ik heb hier een paar keer mijn dochter weg gezet als ze beet. Bijten = geen melk! Weet niet of dat het gene was wat hielp. (deed dan na een minuut of 5 weer proberen)

Het viel mij ook op dat ze aan het eind van een borst (dus als de melkstroom minder werd) ze ging bijten. Ik koppel tegenwoordig af als de melk minder wordt. Helaas voor mijn dochter, geen sabbelen meer dus.

Waar ik zelf tijdens het voeden goed oplet is haar tongetje. Die trekken kinderen namelijk wel eerst weg voordat ze bijten… zo slim zijn ze wel :roll:

Maar dan zie je het aankomen, en kan je al afkoppelen voordat je gebeten wordt.

Ondertussen is mijn dochter opgehouden met bijten, ze heeft het misschien een keer of 8 gedaan. Ze probeert het nog wel eens zachtjes (doet geen pijn) om te kijken hoe ik reageer. Dan is het drinken nog steeds meteen klaar.

Succes ermee!!

—oeps dubbel—