Bijten

Hallo dames



Amy gaat sinds 2 maanden twee ochtenden in de week naar de peuterspeelzaal. Het gaat hartstikke goed, maar vandaag vertelde de leidster dat Amy 2 kindjes had gebeten. Ze hebben haar meteen apart gezet en even laten weten dat die niet kan.



Moet ik hier nog iets mee doen? Moet ik hier met haar over praten ofzo? De leidster meldde ook nog dat dit een fase kan zijn, maar dat ze dit niet accepteren van een kindje, omdat een ander kindje in het verleden niet meer naar de psz toe wilde omdat daar een bijter rond liep. Ik schaam me dood! :oops:

geen tips, is erg vervelend. Heeft ze het thuis nog nooit gedaan dan zou ik er verder geen aandacht aan besteden, ze is op psz “gestraft” toch?



Succes meid



natas

Als ze nog niet zo goed praat, dan snap ik het wel.



Kinderen die vroeg praten, bijten minder vaak dan een kindje wat zich nog niet goed kan uitdrukken.

Als het dan ook nog klein is, 2 jaar en 2 maanden vind ik nog niet zo groot, dan is de frustratie natuurlijk des te groter als iets niet lukt en ze ook niet begrijpen waarom.



Ik zie het op de psz van Peter en Aniek ook, er lopen daar ook enkele kinderen rond van net 2 die niet zo heel sterk nog zijn verbaal gezien en als Peter dan loopt te kleppen tegen ze en dingen afpakt (wat ze nu eenmaal doen op die leeftijd) dan gaat zo een kindje slaan, krabben of bijten of gewoon heel hard krijsen.

Veel meer manieren hebben ze niet he.



Ik denk dat je dus alleen maar kan blijven uitleggen en kan voorbereiden.

Vertellen dat ze naar de psz gaat en dat er daar ook kindjes zijn die wel eens iets afpakken of soms minder lief doen, maar dat het niet erg is en ze altijd naar juffie kan gaan.

Dat bijten of slaan niet aardig is en niet mag.



herhalen werkt toch het best.



Hier geen bijter, maar wel een mepper, Peter mept er op los als dingen niet gaan zoals hij wil.

Wij zijn meer gaan voorbereiden,hebben steeds herhaald dat als hij boos is hij juf moet halen, maar dat slaan niet erg lief van hem is.

Het gaat steeds beter moet ik zeggen, hij vind het nog wel heel moeilijk, maar juf geeft aan dat hij steeds makkelijker bij haar komt om dan zo goed en kwaad als het kan verhaal te halen.