bijten,wat nu weer?

Ja daar ben ik weer,

Ik was aan het afbouwen maar geef nog steeds de nacht en ochtendvoeding zelf.

maar na de spruw,kloven,borstontsteking en afbouwproblematiek hebben we er nu ook nog een bijtprobleem bij :evil:

En niet gewoon kaakjes op elkaar maar ook nog vasthouden en dan wegtrekken,zo erg dat mijn tepels echt kapotgetrokken worden en bloeden.

Hoe los ik dit nu weer op,ik vind het nu nl echt niet meer ontspannend om te voeden,zit steeds met mijn vinger in de buurt om hem zo snel mogelijk los te koppelen als hij bijt en ook doet het voeden zelf dus echt pijn…

Ik begin echt behoorlijk te balen inmiddels van alle gedoe die er nu op ons pad gekomen is,er lijkt steeds weer wat te zijn en ik wil eigenlijk helemaal geen bv meer geven nu,maar ik kan (en wilde) er ook nog niet mee stoppen…hoe dubbel kan het zijn.

Sorry,even klagen lucht soms op…

:hug: :hug: :hug:

Helaas geen tips hoe je het kan stoppen, Nynke heeft ook een paar x flink gebeten, maar dat is vanzelf over gegaan.

Niks aan,zo gespannen te moeten voeden…

Ik werd dan boos op Fenna en hield de borst voor een halve minuut ofzo bij haar weg. Dan was her huilen en hield ze ermee op.

Succes ermee…

Kom net het volgende tegen:

Tandjes en bijten

Bijten en drinken kan niet tegelijk. Tijdens het drinken ligt zijn tongetje over de onderkaak. Om te bijten zal hij die dus eerst weg moeten trekken. Daarom kan je soms het bijten aan zien komen. Op dat moment kan je proberen je pink tussen zijn kaakjes te steken.

Lukt dat niet, dan kan je ook zijn hoofdje tegen je borst aan duwen. Zijn neusje wordt dan gesmoord in je borst en hij kan geen adem meer halen. Hij zal onmiddellijk de borst loslaten en verbaasd om zich heen kijken hoe dan nou kwam :wink: .

Soms helpt het om “Auw!” te roepen en hem boos toe te spreken. Maar sommige kinderen worden daar bang van en weigeren daarna de borst. Of ze lachen om je grappige reactie en gaan vrolijk verder met bijten. Negeren en even wegleggen is dan meestal een goede oplossing.

Om het bijten te voorkomen kan je kijken naar wanneer hij bijt. Is dat aan het begin van de voeding als hij de toeschietreflex nog op moet wekken? Of halverwege de voeding als de melk wat minder hard gaat stromen? Of aan het eind van de voeding als hij eigenlijk al klaar is maar nog wat wil na-sabbelen?

Het bijten aan het begin kan je proberen te voorkomen door voor het aanleggen alvast de toeschietreflex op te wekken. Bijvoorbeeld door je tepels te masseren, even te kolven of met behulp van de neusspray Syntocinon.

Bijt hij halverwege, dan kan je hem van de borst halen en de andere borst aanbieden.

Bijt hij aan het eind van de voeding, haal hem dan na het echte drinken meteen van de borst.

Vaak bijten ze tijdens het doorkomen van tandjes. Om de jeuk en pijn aan zijn tandvlees minder te laten worden, kan je voor het voeden even kort met een ijsblokje of tandenborstel over zijn tandvlees wrijven.

hij is erg verkouden en daar komt het denk ik door.

Maar ik ben er klaar mee,ik kolf af voor zolang dat goed blijft gaan en anders krijgt hij kv.

Ik durf hem gewoon niet meer aan te leggen,zo’n pijn doen ze nu al en ben bang voor nog meer pijn.

vannacht ook weer geprobeerd maar toch weer gebeten :silenced: