bijten (maar nog geen tandjes...)

hallo dames,



hier was ik dan weer eens…

ik heb momenteel weer wat last van pijnlijke tepels…noah is denk ik tandjes aan het krijgen en soms vind hij het denk ik fijn om dan maar mijn tepels ervoor te gebruiken…hier heb ik dus echt een tijd geen last meer van gehad…ik vroeg me af, hoe ik het op tijd kan merken. misschien een rare vraag, maar soms haal ik hem (dmv mijn pink) van mijn borst af omdat ik dan denk dat hij begint te bijten (begint nl. zeer te doen), terwijl hij dan schijnbaar nog wel aan het drinken is, de andere keer is hij al wel klaar valt dan bijna in slaap en dan is het ook geen probleem…echter soms heb ik het schijnbaar dus niet door, dat hij echt nog aan het drinken is… :? ik natuurlijk eerst weer kijken of hij toevallig niet goed is aangelegd, maar dat is dan ook niet het geval…verder valt mij op, dat mijn tepels soms ook niet meer echt roze zijn, maar meer wittig (of dit komt later net als de gevoeligheid…) heb eerlijk gezegd dan geen idee of het hier dan mee te maken heeft?

wie o wie heeft er tips voor mij? ik hoop dat jullie het begrijpen :oops:



liefs

Hoi!



vervelend he?

Kijk eens op

http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#8



Hier staan veel tips

Ik heb ook zo gezeten met mijn pink :roll:

Wat ik zelf merkte was dat ze het tongetje eerst terug moeten trekken voor ze gaan bijten, omdat ze anders op hun eigen tong bijten. dus daar kun je op letten.

Alle dingetjes die je beschrijft wezen bij mij uiteindelijk op spruw…



Witte tepels terwijl je wel goed aanlegt,

trekken/‘bijten’ in de tepel

pijnlijke tepels…



Maar ik weet natuurlijk niet of het zo is en of er bij Noah iets in zijn mond zit, maar dat was mijn eerste gedachte.



Marieke

Dit deed Leonie ook, dat was hier een teken van doorkomende tandjes. Toen ze eenmaal door waren stopte ze er mee (goddank :pray: ). Wittige tepels die later weer gewoon van kleur zijn, komt door het samentrekken van de bloedvaten. Dat heb ik nu nog steeds, eigenlijk.

oke dan. bedankt. ik zal zo wel even de link aanklikken.

en over spruw, ik heb hier al een tijdje aan zitten denken, ook omdat hij de laatste dagen veel loslaat en dan weer opnieuw aanhapt…tja, maar het kan dus ook te maken hebben met het doorkomen van de tandjes…maar soms doet hij dit ook bij het drinken uit een fles… :shifty: goed, ik kijk het nog even aan, anders maar langs de huisarts om evt. spruw uit te sluiten en anders hopelijk snel een tandje :pray: :wink:

@Nessie7 wrote:

oke dan. bedankt. ik zal zo wel even de link aanklikken.

en over spruw, ik heb hier al een tijdje aan zitten denken, ook omdat hij de laatste dagen veel loslaat en dan weer opnieuw aanhapt…tja, maar het kan dus ook te maken hebben met het doorkomen van de tandjes…maar soms doet hij dit ook bij het drinken uit een fles… :shifty: goed, ik kijk het nog even aan, anders maar langs de huisarts om evt. spruw uit te sluiten en anders hopelijk snel een tandje :pray: :wink:




Celiza doet het ook…sinds ze dus de fles krijgt…want daar komt melk uit als ze erin bijt…dus als het mevr. niet snel genoeg gaat met de tsr zet ze ook de kaken op elkaar…

Ik zeg dan heel streng NEE :eh: dan kijkt ze me appelig aan maar waagt het niet…ik herken het idd als ze haar tong van om de tepel weg haalt…

Dus ik ben haar nu voor…maar menn ook zonder tanden doetdat echt wel AUW!

Ik hoop dat die kleine er snel mee ophoudt voor je!

aha, tja, streng toespreken probeer ik ook wel eens. dan wordt er ook zo naar mij gekeken…is toch ook wel weer een schattig gezicht, begrijpt er gewoon helemaal niets van :eh: :lol: hoop eigenlijk dat die tandjes snel doorbreken… :shifty: maar dat hij mij er niet voor gebruikt natuurlijk : :wink: