Bijten in mama

Hmmm :think:

Ook al is het spelenderwijs en is het als hij moe is, opgetild wil worden en in mijn been gaat hangen… de kleine man hapt dan even lekker in mama. Hij heeft twee tandjes onder en boven, dus eigenlijk zijn het best gemene bijtjes.

Ik zou me kapot schamen als hij dat bij anderen ook doet, dus wil ik het graag meteen en goed aanpakken.

Maarrr… hoe doe je dat bij een junior van bijna 11 maanden? Tot zover zeg ik “au!” of “nee!” of “uh!” met boos erachteraan dat hij niet mag bijten. Van schrik gaat hij dan huilen… moet je zo’n uk ook al apart zetten als hij iets stouts doet? Weet hij al wat stout is? Hoe krijg ik aan z’n verstand dát hij bijt en dat dát niet mag?

Daarna zit 'ie dan heel sneu te snikken en ik weet dat je, bij oudere kinderen, niet meteen moet oppakken en knuffelen omdat je dan het foute gedrag alsnog beloont. Bij een baby ook?

Oeh…apenliefde noem ik dat :mrgreen: :inlove:

Maar idd niet bijten om de lelijk maar ze doen het gewoon omdat dat lekker voelt ofzo?? :eh: ik weet het niet.

Mijn meis deed het ook ik zei oo auw en nee en zij schrok dan en zette het op een brullen…

Tja…ik vond het zielig en zei dan ook mama auw hoor,dat mag niet.Maar maakte het idd wel snel weer goed,en zei dan mama aaaaaaaaaai of kus niet bijten.

Het is na een paar keer opgehouden,net of ze snapte dat ik dát bedoelde dus als ik zo reageerde,ik reageerde altijd hetzelfde (dat lieg ik 1x niet toen schrok ik zo en deed het zo’n zeer dat ik haar zowat van me af gooide en echt boos was :oops: toen moest zij huilen en daar schrok ik wer van :roll: )