Bijten en knijpen

We hebben een probleempje met jasper van 14 maanden.

Hij is een flinke diftkop, en als hij driftig word n.a.v. iets wat hem niet zint (kan werkelijk vanalles zijn) gat hij bijten en knijpen.

ik kan me dat van Annan ook nog wel herinneren, maar niet dat het zo erg was…

Anna vangt thuis de meeste klappen op van jasper, want die wil hem altijd troosten als hij aan het huilen/schreeuwen is, en die heeft dus regelmatig een tandafdruk in haar handen of benen staan.

Kan ik jasper al duidelijk maken dat dit ongewenst gedrag is, zo ja, hoe doe ik dat…???

(morgen ga ik ook maar eens op de chreche vragen hoe het daar gaat… :think: )

geeen idee! (de gedachte die in mij opkomt! geen aandacht geven als hij dat gedaan heeft, maar het slachtoffer… dat werd wel eens gezegd door tischa neve… die van schatjes!)

sterkte verder! anders de wijkverpleeg van het cb?

die van mij gaat de hoek in zodra ie mept

voor andere dingen krijgen ze 2x een waarschuwing maar slaan is NO GO… meteen in de hoek…

faiza, hoe oud is “die van jou”

Bij anna zijn we daar mee begonnen toen ze ong 18 maanden was…

toen leek ze e.e.a. pas echt te begrijpen…

ik pakte zijn pols, door de knieen, heel vals kijken en alleen maar met een diepe stem en iets harder dan normaal "NEE :twisted: " zeggen :shifty:

maakt hier wel indruk :shifty:

dat gaan we hier dan ook maar proberen… wel een keer gedaan, maak het leek niet door te dringen… (echt een driftkikker) wellicht gewoon even structureel doorzetten… :think:

(vind het zo sneu voor Anna, die probeert alleen maar te helpen, en ik krijg haar niet uitgelegd dat ze bij hem weg moet…)

Ik ook net als Guus…

Geloof dat we hier al best vroeg ermee begonnen zijn… niet echt het straffen maar wel: wegzetten, in een hoek… (geen tijd maar wel, straffen) Nu, waarschuwen we hem, hij wordt in mei 2 jr maar we doen dit zeker al 6 mnd… en als ie niet luistert gaat ie de hoek in… dus eerst zoals Guus waaschuwen door de knie en vastpakken bij de pols… en aankijken met neutrale stem zeggen: niet doen, je mag niet slaan…

Dan de hoek in… en daarna mag ie sorry zeggen tegen zn zus… snapt ie misschien nog niet maar doet t wel… :mrgreen:

edit… de hoek is inmiddels met deze leeftijd, de gang…

mischa ging ook gelijk de hoek in, en dat vanaf 1 al ong.

ze hebben het zooo goed door hoor, hij gaat er maar heel even heen

Nou hier komt NEE echt niet aan hoor :roll:

Evenals wegzetten of negeren. Het boeit hem gewoon allemaal nog niet. Nou is het ook niet altijd slaan uit drift maar vaak ook uit liefde en kent ie de grenzen nog niet goed.

hier is het wel echt drift… (en ook herkenbaar van zijn zus(type: o ik krijg mijn zin niet, dan stop ik toch gewoon met ademhalen) ) dus ik wil hem zeker wel “berispen”

(dus of wij doen iets compleet verkeerd met de opvoeding :oops: , of ze hebben beiden hetzelfde karakterje :wink: )

we gaan denk ik maar beginnen met stuctureel nee zeggen en hem uit de situatie verwijderen… maar eens aankijken wat dat doet!

Ik weet dat ik het met Anna ook lastig vond in het begin, maar dat is ook goed gekomen

ow hier ook fases dat t weer minder gaat hoor… dat is zoooo vermoeiend maar goed, doorzetten werkt uiteindelijk wel… :zzz:

Of ik stop gewoon met ademhalen???

Breath spells om je zin te krijgen? Ow jee zeg…

@faizaa wrote:

ow hier ook fases dat t weer minder gaat hoor… dat is zoooo vermoeiend maar goed, doorzetten werkt uiteindelijk wel… :zzz:

Maar vanaf wanneer had je dan echt het idee dat de boodschap aankwam?

@Mip wrote:

Of ik stop gewoon met ademhalen???

Breath spells om je zin te krijgen? Ow jee zeg…

tja, het is een pittig dametje… en broerlief doet er niet voor onder…

is overigens maar twee keer voorgekomen, maar het staat in mijn geheugen gegrift…

op t moment dat ie luisterd… dat dreigen genoeg is :mrgreen:

maar goed, ik heb weken dat nu goed gaat en nu al een week of 2 is het weer bagger… dan moet ik weer 10x op n dag die gang op met em…

dat denk ik ook: stopt dit ooit… maar ik weet, die rust komt weer en dan pluk ik de vruchten ervan… en als ik dr dus echt echt echt flauw van ben dat ‘smijt’ ik hem of haar op bed… afkoelen… :silenced:

Haal dit topic maar weer even omhoog. Schreef hier al eerder dat NEE nog niet echt aankwam bij Sam. We zijn nu een paar maanden verder en nog steeds lijken dingen zoals boos zijn niet tot hem door te dringen. Ik word er een beetje wanhopig van moet ik eerlijk zeggen.

Wegzetten doe ik, doen ze met hem op het kdv ook. Maar hij zit stralend op z’n strafplek voor zo lang het duurt en gaat dan gewoon verder waar hij gebleven was.

:roll:

Laatste weken is ie helemaal van het bijten en knijpen en dan vooral naar mij toe. Nou wordt ie op het kdv overenthousiast genoemd en grenzeloos ( ook kwa energie) maar bijten en knijpen wil ik gewoon echt niet hebben!

Wie heeft raad?

Ik word er helemaal een beetje verdrietig van :frowning:

:hug:

Had dit topic helemaal niet gezien…

Ik herken het (gelukkig) niet helemaal. Ook hier wel een mevrouwtje dat gaat slaan als ze driftig is. Als ik boos word, lacht ze met gewoon uit…grrrr…

Bijten en knijpen heeft ze gelukkig nog niet ontdekt :angel:

Ik zou ook niet weten wat je hier aan kan doen :think: . Misschien zijn er moeders met kinderen die deze fase al gehad hebben die tips kunnen geven??

Kan het niet zijn dat ie gefrustreerd is? Dat ie zich verstaanbaar wil maken en dat hem dit nog niet helemaal lukt, 't is natuurlijk ook een klein manneke in een groot lijf. Misschien dat ie door andere kinderen (misschien leidsters?) op KDV al groter/wijzer geacht wordt dan dat hij is?

Ik roep ook maar wat hoor :-*

(Isa werd ook opeens een stuk vrolijker toen ze eindelijk ging lopen, het was bij haar ook frustratie volgens mij)

Zit misschien wel wat in hoor Mayo, soms overschat ik hem zelf ook :oops:

En probeer er nu goed op te letten wánneer hij bijt/knijpt. En heb het idee dat het vooral is op momenten dat ie op zijn manier probeert te protesteren. Dus misschien is het idd wel frustratie. Maar dan nog zou ik er graag iets aan doen!

Ik heb het trouwens andersom…ik hoor nog regelmatig: oetsjiekoetsjie uit volwassen mensen komen als ze tegen Isa babbelen :mrgreen: .

't is een smurf, maar wel een smurf die met 3 woorden spreekt :angel: (mama toetoe rijen :inlove: )