Bijt-incident op het KDV

Lianne is vandaag gebeten op het kdv, niet een klein beetje ook.

De tandjes staan diep in dr arm en er ligt een velletje los. :cry:

Dat ze gebeten is oke, zulke dingen gebeuren.

De reactie van het kdv erop vind ik alleen een beetje :think:

Het zit zo:

Het kindje die Lianne heeft gebeten is leidster op het kdv en zat vanmiddag bij Lianne op de groep en haar dochter dus ook.

Ze zag het gebeuren maar ze kon niks doen, kindjes straf je niet :think:

Terwijl ze op het kdv echt wel aan straffen doen, deze leidster wil in mijn ogen haar dochter niet straffen…

Ik was een beetje flabbercasted :roll:

Heb wel gezegd als het hier bij blijft zie ik het door de vingers maar dit moet niet wekelijks gebeuren.

Dus wat ik me afvroeg is er een protocol bij dit soort dingen???

Lianne lijkt er niet anders van zijn geworden ik vind het er vooral erg naar uit zien.

En hoe zouden jullie handelen als het vaker gebeurd?

Lianne is assertief genoeg maar ik vind dat dit had kunnen worden voorkomen want het is dus bekend dat dit kindje bijt.

toevallig tygo ook laatst een bijtinsident

de leidster en ik stonden erbij maar zagen het niet gebeuren

was van het ene op andere moment dat tygo begon te huilen

werd daarna heel boos en met gebalde vuistjes zei hij tegen het jochie

magge niet ! doete pijn! :evil: :cry:

(dacht bijna dat ie een knal terug zou geven :shock: )

dus de juf onderzoekt het geheel en ziet in ene een natte plek op tygo zijn shirt … juf mocht in eerste instantie niet kijken maar toch zover weten te krijgen

had dat jochie tot bloedenstoe gebeten

nou dat kindje kreeg echt wel een standje hoor

en later moesten ze handjes schudden en dat jochie sorry zeggen

tygo gaf een handje en aaide hem vergevings gezind over zijn bolletje :inlove:

ik had het niet anders gedaan… dus vind wel dat ook in jou geval het kindje best een standje had moeten krijgen

ze weten echt dondersgoed dat je niet mag bijten

als het vaker gebeurt zou ik toch een gesprek aan gaan en als dit niet helpt naar hogerhand

Dankjewel, ik ben soms bang dat ik teveel voel in dit soort dingen.

Lianne sloeg dat meisje toen ze we naar huis gingen, ik heb Lianne daarop aan gesproken en gezegd mag niet je moet haar aaien.

Ik baal gewoon een beetje, Lianne zal ook echt wel eens wat uitvreten hoor maar ze wordt daar altijd op aangesproken

vind het wij straffen niet ook een beetje :shock:

en eigen kids op de groep vraag me af of dat wel mag

meestal niet maar goed

maar ookal weet je welk kindje bijt dan nog zijn ze zoooo vliegenvlug dat

is bijna niet te verkomen al zit je er met je neus bovenop

vind de reactie wel een beetje apart

had ook treug gevraagd of ze op jou dochter ook niet “boos” was geworden

ik kan me niet voorstellen dat als je ziet dat een ander kindje opzettelijk

pijn wordt gedaan dat je daar als leidster niet “boos” om wordt

dankjewel… :-*

Ik ga dit met dr bespreken als ik dr weer zie.

Ben het er wel mee eens dat er IETS van gezegd moet worden, maar ik weet ook dat de meeste kinderen wel een keer door zo’n fase van bijten en slaan gaan en dat het dan vaak beter werkt om er zo min mogelijk aandacht aan te schenken. Het schijnt, dat kinderen vaak bijten omdat ze verbaal nog niet kunnen verwoorden wat ze voelen/willen- pure frustratie dus.

Ik heb het er met onze leidsters over gehad, omdat onze allerliefste Jasper die nog nooooooooit iemand geslagen heeft in eens een meisje op de creche gebeten had :shifty: Wij wisten dus ook niet wat we ermee moesten doen, dus even overlegd. Ik wilde hem thuis een standje geven, maar de leidster zei dat zij hem op dat moment even apart hebben genomen en hem hebben laten afkoelen, toen werd hem verteld dat hij niet mocht bijten omdat dat pijn doet en of hij nu ajb. Sorry wilde zeggen tegen dat meisje. Heeft ie gedaan en daarmee was het incident voor hun afgelopen. Nooit meer gebeurd sindsdien :dance:

(en dan weet ik dus andere verhalen van kindjes die slaan, schoppen of gooien en daar telkens weer op aangesproken worden, die blijven het dus doen- negatieve aandacht is ook aandacht :wink: )

ella is twee weken geleden ook gebeten, niemand die het gezien of gehoord heeft. tja ik werk er zelf ook en voorkomen is zo moeilijk, maar ik moest ook echt even slikken hoor. als je het weet van het kindje dat bijt dan ben je daar extra alert op. maar laatst stak een kindje haar vinger in een ander kinds mondje tja dan sta je machteloos. wel gezegd natuurlijk dat dat niet mag. hoe oud is het kindje dat het gedaan heeft?

en eigen kind op de groep bij ons gebeurd het niet vaak, de keren dat ella bij mij op de groep is geweest zijn op één hand te tellen. dat werkt gewoon niet handig met zo’n jaloers meisje aan je been :mrgreen: .

hier gaan ze op het strafstoeltje! dr stond maar één stoeltje, nu staan er twee, met de rugjes tegen elkaar!

Met zulke incidenten gaan ze direct op de stoel en krijg het desbetreffende kind een aantekening in eht schrfit dat er behoorlijk is gebeten. Tot nu toe is dit gelukkig nog nooit bij onze uk gebeurd. Moet zeggen dat ze ook op een best rustige groep zit, gelukkig…

Maar vind wel dat je mag zeggen dat dit niet gepast is!

@Lonneke: dit kindje is rond het eerste jaar.

Je kunt het nog steeds zien op dr arm :wall:

@babs83 wrote:

meestal niet maar goed

ik werk ook op een kdv: bij ons mogen wel de eigen kinderen in de groep, dit kan bij ons ook niet anders.

maar ik zal een kindje hiervoor ook ‘‘straffen’’ op de manier wat bij de leeftijd past.

@knollie1 wrote:

@babs83 wrote:

meestal niet maar goed

ik werk ook op een kdv: bij ons mogen wel de eigen kinderen in de groep, dit kan bij ons ook niet anders.

maar ik zal een kindje hiervoor ook ‘‘straffen’’ op de manier wat bij de leeftijd past.

Hier zelfde situatie, kindjes mogen mee op de groep. Niet straffen vind ik nog tot daar aan toe, maar ze kon op zn minst ingrijpen?! Wat nou “ik kon niks doen”? Vage reactie hoor!

werkt dat prettig je eigen kindje op de groep??

hier op andere locatie’s mogen kindjes wel mee

naar dezelfde locatie maar niet dezelfde groep

en hun ervaring is vaak dat zelfs je kindje op de andere groep niet fijn is!

@babs83 wrote:

werkt dat prettig je eigen kindje op de groep??

hier op andere locatie’s mogen kindjes wel mee

naar dezelfde locatie maar niet dezelfde groep

en hun ervaring is vaak dat zelfs je kindje op de andere groep niet fijn is!

Erg fijn, dochter is 4mnd en krijgt nog volledig borstvoeding, dus we zijn de hele dag samen en kan gewoon op verziek voeden. Ideaal!

Even verder off topic in spoiler:

Als ze groter is gaat ze naar een ander kdv/andere groep omdat ik zelf wil dat ze zonder mama ook wil en kan spelen en ontwikkelen. Maar in principe mag ze bij mij op de groep blijven van mijn werkgever.

Mijn leidinggevende heeft haar werkplek op de babygroep en haar dochter van bijna 2 zit er ook. In hun geval werkt het niet echt, dochter huilt veel om mama, staat veel naast haar en wil niet mee naar buiten omdat mama dan binnen is enz. Dat soort dingen wil ik voorkomen…

mijn kleine man was zelf een bijter :frowning:

hij werd daar zeker welvoor gestraft op een strafplekje gezet…

ik was blij dat er op een begeven moment een kindje terug beet, daarna werd het zeker minder!

Bij hem kwam het omdat hij nog niet goed praatte en zich niet kon uiten. een verhaal heeft natuurlijk wel 2 kanten maar het kind meot wel weten dat het niet kan/mag!

ik werk op de BSO

Y. zit daar dus bij mij op de groep, gaat om een uur, de ene keer gaat het beter dan de andere keer.

maar ik werk met 2 collegas meer en zij nemen het meestal over van mij.