Bijna peuter maar ook voor dreumes en baby-mamma`s vraagje.

Over zwemmen.

Zwemmen jullie met jullie kindjes. Zo ja, hoe gaat het enzo? Leren ze echt veel ervan?

Ik ben vandaag voor het eerst gaan zwemmen met Joy. Eerst durfde ik het niet zo goed aan ivm astmatische klachten, maar het is nu eindelijk onder controle dus lekker gaan zwemmen.

Het verbaasde me hoe watervrij ze was. Ik had niet verwacht dat ze bang was maar toch ook niet dat ze zo vrij zou zijn. Dus ik wil op peuterzwemmen met haar! Maar ja als ik iets wil, wil ik er alles van weten :mrgreen: Dus vandaar dit topic!

Ze is nu bijna 2 en ik denk dat het na de zomer vakantie weer start. Ga haar morgen inschrijven als ik ga fitnessen. (dat zit in het zelfde gebouw als het zwembad)

Nou er zijn toch wel mamma`s die zwemmen met hun kids??

Ja, beetje ongeduldig ben ik misschien :roll: :lol:

Deanne en ik zijn gaan ouder&kind-zwemmen toen ze een goeie 13 maanden was (ze is nu 14mnd)

Echt waar, had het veeeeeel eerder moeten doen!!!

Ze geniet er zo ontzettend van!

Ik kan niet zeggen dat ze er qua echt zwemmen veel van leert, maar ze wordt wel heel watervrij. Het echte zwemmen komt natuurlijk later pas, op zwemles.

Wel merk je heel duidelijk dat ze, wanneer ze op d’r buik ligt, echt al begint te trappelen, als een hondje. :inlove:

Op d’r rug liggen wil ze niet meer, ze loopt nu al een poos los en dan vertikken ze om op de rug te zwemmen. Komt vanzelf weer goed!

Waar ik me nog steeds over verbaas, is dat ze water op d’r hoofd geen probleem vindt. Net als onderwater-zwemmen, dat vindt ze alleen maar leuk. Terwijl ze thuis niks van douchen moet hebben, van water over d’r hoofd gaat ze huilen :?

We hebben helaas afgelopen week haar laatste les voor de vakantie gehad, maar in september beginnen we zeker opnieuw.

Dan komt ze ook in een andere groep terecht, met meer kindjes van haar leeftijd. Nu zaten er veel beebs van 5-8 maanden, en waren de lessen meer daarop georiënteerd. Dan moeten ze bijvoorbeeld op de kant zitten en zich in het water laten vallen. Deanne staat veel liever, en springt dan… bij dat soort dingen merk je het leeftijdsverschil wel duidelijk.

Hoe dan ook: als ik jou was, zou ik me zéker inschrijven voor september! En inderdaad nu al, voor je het weet zitten de groepen vol :wink:

:silenced: wij hebben haar abonnement ook al gekocht :wink:

Aah leuk om te lezen!! :smiley:

Ja kan me voorstellen dat het erg leeftijd afhankelijk is. Ik las dat Joy dan in een groep van 2-4 of 2-3 jarige komt. Dus dat is prima. Want ze word augustus 2jaar en september start het dan weer.

Ga me morgen inschrijven. Ga sporten morgen, en dat is in het zelfde gebouw haha! Dus direct ff regelen :mrgreen:

Maar het lijkt me wel dat als ze zo vrij zijn met water ze gemakkelijker door stromen voor het ABC-zwemmen toch? Is toch mooi meegenomen dan.

Maar vooral voor het plezier willen we gaan hoor! Ze vind het zo geweldig had ik gemerkt! Moet je dan toch wel wat mee doen he. En het is ook iets merkte ik vandaag ook wat je echt met zn tweetjes doet. Bijvoorbeeld in de speeltuin wilt ze alles zeluff :wink: Maar zwemmen zijn we veel met elkaar samen dat is erg gezellig :inlove:

En wat lief dat ze zo trappelt in het water :lol:

Over die douche, als ik joy in bad stop is prima. Tot haren wassen vind ze echt niks :hand: Maar ook hier met glijden in het peuterbad ging ze zo hard dat ze kopje onder ging kort hoor maar ze vond het geen enkel probleem haha.

@KleinBloemetje wrote:

Over die douche, als ik joy in bad stop is prima. Tot haren wassen vind ze echt niks :hand: Maar ook hier met glijden in het peuterbad ging ze zo hard dat ze kopje onder ging kort hoor maar ze vond het geen enkel probleem haha.

:lol: :lol: :lol: ja, gek is dat he!

Vandaag ( :oops: ja, 't was zulk lekker weer dat we vandaag met z’n drietjes zijn gaan vrij-zwemmen :wink: ) ging ze voor het eerst zelf van de glijbaan, en dat ging hárd!! Iedere keer koppie onder, zelfs met de zwembandjes om… maar ze gilde het uit van plezier, en steeds zo hard mogelijk terugwaggelen naar de glijbaan…

Deanne gaat thuis ook nog altijd in bad, want de douche dat is dus niks (de douche in het zwembad is ook brullen trouwens). We hebben maanden terug al een emmertje gekocht, waarmee we d’r haartjes wassen. Is iedere keer brullen, zo sneu. Terwijl ze verder de grootste lol in bad heeft, en zichzelf ook natspettert enzo.

Echt heel apart…

Wat ik met zwemmen trouwens heel mooi vond om te zien: dat instinct dat ze hebben om naar boven te komen zodra ze onder water zijn!

Ook hier een fanatieke zwemmer.

We zwemmen al sinds Jari 5 weken was… En vorige week is hij 4 geworden. Het is niet alleen dat ze er veel van leren (dat is wel zo), maar het is ook zo gewoon gezellig, lekker met z’n tweetjes.

Het leren is een beetje dubbel. (even voor de duidelijkheid, ben zwemjuf) Kinderen die al van heel jong zwemmen, zijn vaak helemaal niet bang voor water. En KUNNEN daar later (bij het “echte” leren zwemmen) een beetje laks van worden. Waarom zou je naar de juf luisteren, als je onder water gaat geeft het toch helemaal niets. Snap je wat ik bedoel? Ook is het vaak zo dat bij zwembaden kinderen die babyzwemmen (of hoe je het ook noemt) hebben gedaan, vroeger met lessen mogen starten. In ons geval is dat dus zo, Jari start in september met zijn A zwemles. Hij mocht zelfs al eerder beginnen, maar dat vond ik echt te vroeg. En als ze eerder beginnen, zijn ze (natuurlijk) jonger, en dan duurt het gewoon een beetje langer.

Maar vooral lekker doen! En lekker van genieten!

Groetjes

Sandra

Anne zwemt al vanaf 12 weken. Met 10 maanden kreeg ze bandjes om en nu zwemt ze met kurkjes, het is super leuk. Als ze ongeveer 2.5jaar is ga ik niet meer mee met haar het water in, nu dus nog wel. Anne hefet een periode gehad dat ze het even niet leuk vond, maar meerendeel van de tijd is ze niet uit het water te krijgen. Het was en is ook erg intiem om zo met je kindje in het water bezig te zijn en ik raad het iedere ouder aan om te doen. Wij gaan in elk geval door tot ze 1 diploma heeft en dan zien we of ze het zelf nog leuk vind en door wilt gaan, maar voor nu is het 1 en al spetter plezier :mrgreen: . Dusss vooral snel op zwemmen gaan :thumbup:

Leuk om te lezen, maar ik heb dan vaak geen opvang voor de jongste, dus het kan helaas niet, vind ik zo jammer!

Ik ben dan toch wel bang geweest dat ze achterloopt straks met zwemles op de andere kindjes…ben dan ook blij het stukje te lezen van Sandra.

Veel zwemplezier