Bijna naar school, maar nog niet zindelijk

Over 'n paar dagen gaat Bastiaan voor 't eerst wennen op school en na de herfstvakantie is het echt zover. Alleen… hij wil echt niet plassen op de WC. Hij vindt 't veel te eng. Zonder luier gaat best 'n tijdje goed, maar als hij moet plassen of poepen wil hij absoluut 'n luier aan.

Hoe moet dat nou als hij naar school gaat? Ik ben bang dat 't wennen 'n ramp wordt als hij zo bang is om in z’n broek te plassen.

Anne

ik weet ff zo 1,2,3, niet wat voor oplossing je kan aanbieden

wil enkel alleen zeggen

blijf rustig erdoor !!! niet gaan stressen , rustig blijven ademen , niet boos worden :thumbup:

Hebben jullie een wc-verkleiner? Een krukje ervoor voor z’n voeten? Wat vindt hij precies eng aan de wc, kun je dat duidelijk krijgen? Durft hij wel te plassen met een luier om op de wc?

Ja, we hebben een krukje en een WC-bril-verkleiner. Hij gaat ook wel eens op de WC zitten, maar houdt de boel dan gewoon op. :frowning:

onze oudste ging toen dan nog wel niet bijna naar school, maar was ook heel erg bang voor de wc… potje ging wel overigens, weet niet of jullie knul dat wel durft?

Want wij hebben het er gewoon eerst bij gelaten die wc, het potje was prima.

Waren we een keertje bij de IKEA en meneer moest plassen… tja daar heb je geen potjes natuurlijk, maaaar daar hadden ze kinder wc’tjes en hij vond het geweldig!

Vanaf dat moment durfde hij ook op de psz naar het toilet en niet veel later ook thuis op de grote wc.

Op scholen staan ook kleinere wc’tjes bij de kleuters, zou hij dat misschien wel durven?

Hier was t geen kwestie van niet durven, maar eerder van niet willen. Tot ongeveer 2 weken voordat hij naar school ging. Ik heb t toen helemaal losgelaten en dacht, nou dan maar niet. En toen ging het ineens goed :mrgreen: misschien was ik er teveel mee bezig. Ik hoorde toen op de opvang ook dat er zelfs een grote groep kinderen is die ongeveer 2 a 3 dagen ofzo voordat ze naar school ging zindelijk werden. Het komt echt wel goed. ze laten je kind echt niet aan zn lot over. Zo doen ze het wel overkomen wat betreft luiers en zindelijkheid, maar dat gebeurd vast niet.

Dank voor jullie reacties! Natasja, je hebt wel een beetje gerust gesteld. :slight_smile: