bijna geen kleuter meer na de zomer na groep 3 !!

mijn zoontje gaat na de zomer naar groep 3 en zelfs ik vind dit spannend want dan gaat hij leren lezen en zo

dus ik ben benieuwd hoe snel hij het zal oppakken en met woordjes thuis komt en zo lijkt me nu al helemaal geweldig

hoe ervaren jullie dit ???

Mijn ervaring: verbazing over hoe ontzettend snel ze leren lezen :shock: Rond de kerst kunnen ze al simpele boekjes lezen

En vooral ook erg leuk om te merken hoe veel plezier een kind kan beleven aan leren. Tis best een grote stap voor die kids van de “kleuters” naar groep 3 maar ook heel stoer natuurlijk :slight_smile:

Wat wel leuk was wat ze bij tigo op school doen is aan het einde van schooljaar groep 2 een paar keer ruilen van klas met groep 3. Kunnen ze vast een beetje sfeer proeven en is het onbekende er een beetje vanaf. Tigo was toen iig dol enthousias!

Tigo zit nu alweer in groep 4 maar blijf me nog steeds verbazen over wat ze allemaal leren en kunnen!

Het grote verschil is natuurlijk da er ineens zoveel ‘moet’, rekenles, leesles, schrijfles. (bijna) geen tijd meer om te spelen. En vooral dat miste mijn zoon heel erg. Er is vaak nog de ruimte om te spelen of te tekenen als een werkje af is en mijn zoon is langzaam dus bijna nooit tijd om te spelen. Nu nog heeft hij moeite om geconcentreerd te werken, alleen rekenen vindt hij leuk, voor schrijven krijgt hij nu ergotherapie, omdat dat hem niet goed afgaat.

Mijn dochter zit nu in hetzelfde schuitje en kan juist niet wachten tot ze naar groep 3 mag…