Op dit moment krijgt tanisha nog bv als
ontbijt, lunch (met broodje), voor zij gaat slapen, en voor ik ga slapen.
Als ze een jaar is willen we die laatste stoppen. Dan zit ze dus nog op 3 voedingen. Ik kolf nog steeds standaard 's ochtends en verder op het werk. het kolven begint me echt super tegen te staan. Is het nog nodig dat ik na haar verjaardag kolf? hoe doen/deden jullie dat??
Stoppen met de bv willen we nog niet, vind het nog te gezellig!
Je kan ook ervoor kiezen het kolven te laten en lekker live s’ochtends en na de lunch te voeden…
Ik voed zelf nog maar 1x… de ochtend…
Ik ben gestopt met kolven op het werk toen Sophie 13 maanden was; ze zat toen op 3 voedingen. Ze dronk toen genoeg andere dingen erbij (melk, yogho, sap etc.) dus vond ik die gekolfde voeding niet meer nodig.
We hebben vorige maand de ochtendvoeding gestopt, dus ze krijgt nu nog 2x (op mijn vrije dagen 's middags voor het slapen en 's avonds) of 1x per dag (alleen 's avonds) BV. Dus na het stoppen met kolven zijn we gewoon vrolijk verder gegaan met enkel live voedingen.
Het hangt ook een beetje af van wat je wilt en hoevaak je thuis bent.
Ik wilde niet stoppen, werkte maar weinig en ben dus gestopt met kolven. Maar als je dat doet en je werkt wat vaker, dan ben je dus wel aan het afbouwen en kan het zo zijn dat je kindje niet meer zo lang als je wel zou willen de ochtendvoeding blijft drinken. Ik heb zelf bij twee kinderen een halfjaar alleen maar 's morgens en 's avonds voor het slapengaan gevoed, maar heb ook gehoord dat bij anderen het na een maandje zo gewoon hard terugliep en de melk gewoon op was.
Ik gaf rond die leeftijd alleen nog 's ochtends na het opstaan bv en 's avonds voor het slapen gaan, verder kregen ze ‘gewoon eten’, misschien is dat een idee :think: ? Dan kan je iig altijd zelf voeden.
Ik ben met 7 maanden gestopt met kolven op mn werk. Er kwam gewoon geen druppel meer uit omdat ik toch niet op mn gemak zit.
De dagen dat ik thuis ben voed ik volledig. De andere dagen krijgt ze kv. Ik moet zeggen dat het goed gaat! Als ik last heb van stuwingen na mn werk, dan kolf ik 1 borst. Dat is nooit echt veel. (max. 50cc) En dat geeft mijn man dan door de kv heen!
Het loopt nog niet terug. Liv zit nu op 3a 4 voedingen. (mits ze goed eet, anders zijn het er soms wel 5)
Om:
6:00/7:00uur
13:00 uur
22:30 uur (beetje appart, maar het lukt me niet deze te laten vallen. Voor het slapen gaan krijgt ze niet meer, dan slaapt ze slechter.)
En soms om 3:00 uur