Ik zou proberen de fles van 1.30 te minderen en de laatste fles van 8 9 op te hogen …maar dat is maar een idee
En heeft ze echt honger als ze de 95 drinkt? Is wel aan de weinige kant na mijn idee .
En idd ik denk dat ze ook wel aangeven als ze echt genoeg hebben of meer willen.
Wel vraag ik me af waarom iedereen zo aan een schema wil voldoen? Zoals ik al eerder zij lukte dat hier echt niet en ik voed net als borstvoeding eigenlijk op verzoek als hij 3 uur er tussen laat ok , 5 uur ook ok… en ik ga niet rekken waarom als jij trek hebt neem je ook iets te eten of drinken denk ik dan . Wel moet ik zeggen dat hij vanaf het begin wel 3 uur ertussen liet
Ach zo volgt iedereen zijn hart.
JOyce heeft ineens ook dat ze de nacht doorhaalt…
Ze komt meestal rond 6,30 voor de eerste fles…
en rond 19,30 voor de laatste ( pap) fles…
Ze krijgt nu 210+ voeding per fles… en laat er zo’n 4 tot 4,5 uur tussen…
ze is verder tevreden en het gaat prima zo…
Ze slaapt dus nog geen 12 uur door, maar hoef niet meer op te blijven voor haar, heerlijk…
Maar hier merkte ik het omdat ze dus gewoon niet meer wakker werd voor de laatste fles Ik kon hem geven maar in een half uur tijd had ze nog geen 30 gedronken… nou dan weet ik genoeg…
Vanaf hoeveel maanden kan je een papfles geven? zou dat al met 2 maanden kunnen??? ik denk nl dat het voor ons de oplossing zou zijn om Caelan de nacht te laten doorslapen.
Hoewel we nu eindelijk een ritme hebben gevonden.
07.00
11.00
15.00
19.00
23.00
en dan nog een nachtvoeding die meestal rond 0300 plaats vind. Hoewel eergister sliep Caelan na de voeding van 23.00 tot 05.45 hierdoor was ik wel erg verrast…
Bianca ik zit met dezelfde vraag maar dan of ik mijn zoontje al nutrix kan geven? Er staat op de verpakking dat het vanaf 4 mnd mag maar zou het echt neit eerder kunnen? Thomas is nu 11 wk namelijk
Ik heb veel vrienden in mijn omgeving die rond 1,5 tot 2 maanden waren begonnen met een heel klein beetje nutrix toe te voegen. Hierop reageerde hun kinderen erg goed. Ik zit er dan ook over te denken om dit ook te proberen. Niet omdat ik de gebroken nachten vervelend vindt, Caelan is immers een baby en die horen regelmatig wakker te worden om te eten. Maar omdat mij man en ik merken dat Caelan niet genoeg voeding uit zijn flesjes haalt, hij is erg hongerig komt soms om de 2 of 3 uur en heeft dan echt alweer honger. We hebben dan ook de grootste moeite om niet over de hoeveelheid van 150cc per kilo lichaamsgewicht te komen. Zelfs nutrilon voor hongerige baby’s helpt niet.
Vandaar de gedachte om vanaf zo’n 6 of 7 weken misschien al een theelepeltje nutrix rijstebloem toe te voegen aan zijn fles. En hopen dat hij dan voldoende voeding binnen krijgt.
Bianca Thomas heeft dat ook die moet ik echt bezighouden want die heeft ook na 2.5 uur alweer honger en hij moet echt bij mij 4 uur er tussenlaten zitten anders krijgt hij ook veel te veel
Ik denk dat ik morgen dan maar Nutrix ga halen. Heeeel klein beetje proberen.
Mariska ik ben ergens blij te horen dat ik niet de enige ben die zo’n hongerig zoontje heeft. Ik laat er inderdaad ook 4 uur tussen anders komen we echt over de hoeveelheid voeding heen die hij mag hebben.
Als je nutrix gaat proberen zou je mij even kunnen laten weten hoe dat gaat zodat ik het ook kan gaan proberen als hij ietsie ouder is.
Bianca ik las net gisteravond dat je beter geen nutrix kan gebruiken als je kindje zo last van zijn darmpjes heeft. Nu heeft Thomas extreme verstopping en is al onder behandeling bij de kinderarts. Toevallig moet ik morgen weer terugkomen dus ik ga maar even overleggen met haar
Ik zal je zeker wat laten weten
Als het niet goed is voor zijn darmpjes moet je het zeker niet doen. Ik ben benieuwd wat de Kinderarts zal zeggen. Ik hoop dat de darmpjes van Thomas snel van de verstoppingen afkomt.