Mijn zoon van bijna 5 is sinds dat ie 3 jaar en 2 maanden was gelijk dag en nacht zindelijk maar de laatste maanden heeft ie bijna altijd dat zijn onderbroek en lange broek na een dag naar urine ruikt. Hij heeft dan niet echt in zijn broek geplast, want als ie dat doet, verschoont ie zichzelf namelijk.
Is dit normaal? Of is ie toch, hetzij dan met een kleine beetje, aan het broekenplassen?
Misschien van alle spanningen rond december, dat hij niet goed afschudt? Dat hij dat vergeet en overal bij wil zijn en niet teveel bezig wil zijn met plassen? Al die druppeltjes bij elkaar gaan ook ruiken hoor…
Bedankt voor het meedenken.
Hij plast echter zittend en veegt altijd af met een wc-papiertje, dus ik denk niet dat daar de oorzaak zit.
:think: :think: :think: Tja… ms is hij dan toch iets te gespannen en enthousiast dat hij vergeet op tijd naar de wc te gaan…? Of per ongeluk wat duppeltjes los laat die net niet nat genoeg zijn om zich te verschonen? Of hij heeft ineens niet zoveel tijd meer om zich te verschonen…
beetje een late reactie maar mijn zoon is ook 5 en heeft het ook/
Bij hem zit het in het niet goed uitplassen.
Mijn zoon is denk ik te bang dat hij iets moet missen en wil dus ff snel plassen afvegen en dan weer verder.
Waardoor het nadruppelen in de broek gebeurt
Hij heeft het nog steeds, dus reacties zijn nog steeds welkom.
Hij gaat wel altijd pas op het laatste moment naar de wc op zo lang mogelijk door te kunnen spelen, dus het is aannemelijk dat het komt doordat ie er te snel afgaat. Helaas heb ik het niet altijd in de gaten wanneer ie naar de wc gaat, dus ik kan er niet op letten dat ie langer blijft zitten, maar ik hoop maar dat het tijdelijk is, want ik weet niet of ze het op school ook ruiken.
Justin heeft dit ook weleens gehad.
Justin hield het gewoon te lang op zodat er wat druppels wegliepen en dat gaat behoorlijk stinken.
ik zie ook geen natte vlekken in zijn onderbroek en hij wacht ook altijd met naar de wc gaan totdat ie moet wiebelen, dus het zal daar wel aan liggen
alleen jammer dat ik nooit een broek ff zonder te wassen hem nog een keer kan laten dragen
Ik herken het wel hoor!
Milou heeft dat ook gehad, maar ik ontdekte dat ze niet afveegde na het plassen, en daardoor kwamen de druppels in haar onderbroekje, waardoor het ging stinken.
Nu moet ze van mij verplicht ook op school een papiertje pakken en haar handen wassen. Dat deed ze eerst alleen bij grote boodschap.
Ik controleer haar onderbroeken nog wel elke dag, maar het is bijna nooit meer zo dat ik het ruik.
Hallo dames,
Hier bij ons is het nog een tikkie erger Wesley is sinds een paar maanden weer volledig in zijn broek gaan plassen ! ! niet elke dag hoor mar toch wel regelmatig ik ben de wanhoop een beetje nabij het is wel eerder voor gekomen maar toen was er ook echt wat aan de hand in de spannings sfeer nu kan ik niks bedenken en ook niks er uit krijgen wat het kan zijn. Hij heeft het ook met zijn zijn ontlasting maar dat komt dan meestal omdat het gaat om grote ontlasting wat gewoon pijn doet en waardoor hij dus niet durft te poepen is ook erg vervelend mar daar is de oorzaak van bekend. Duzzzzz als iemand ook mij kan helpen graag ! ! ! !
groetjes Sasju
Vervelend Sasju! Ik heb zelf niet de ervaring om je advies te kunnen geven. Volgens mij stond er in de laatste Groter Groeien daar een artikel over, ik zal hem eens weer opsnorren en kijken of ik daar iets voor je uit kan halen.
Vindt hij het zelf ook vervelend of is ie er onverschillig over?
Nerine ruikt idd ook wel eens, maar ja…ze is net zindelijk dus ik verwacht er nog niet al te veel van. Ze krijgt van mij elke avond een schone onderbroek, want 's nachts draagt ze nog een luier en ik laat haar niet met een vieze onderbroek naar bed gaan. Ga er vanuit dat het metd e tijd wel minder zal worden…
Sasju, wat vervelend van je zoontje…hopelijk lost het zich gauw weer op.
@SeeSeeEm wrote:
Vervelend Sasju! Ik heb zelf niet de ervaring om je advies te kunnen geven. Volgens mij stond er in de laatste Groter Groeien daar een artikel over, ik zal hem eens weer opsnorren en kijken of ik daar iets voor je uit kan halen.
Vindt hij het zelf ook vervelend of is ie er onverschillig over?
het intreseert hem niet zo heel veel, het is op school al zo erg dat zijn klasgenootjes hem naroepen met : baby baby Wesley is een baby
maar dat doet hem niks hij vind het veel erger als volwassenen er wat van zeggen ? Ik heb al van alles geprobeerd : er over praten, het zinnetje:ach kan gebeuren joh, negeren, boos worden, in vieze broek laten lopen.
Ik zit nu op het stukje dat het weer wat beter gaat wat ik ook vreemd vind is als hij naar de wc geweest is en hij heeft gepoept komt ie me halen vol trots en dan moet ik eerst in de wc kijken en dan in zijn onderbroek. Ik prijs hem op dat moment dan ook echt de hemel in ! ! ! (in de hoop dat het zo blijft )
Al met al gaat het dus wel weer iets beter :dance:
Hoi,
Ik loop al 3 tot 4 jaar te hannesen met de zindelijkheid van mijn zoontje Brandon.
Hij heeft ook erg lang in zijn broek geplast en gepoept.
Echt zijn broek nat plassen doet hij niet meer,maar ook inderdaad elke avond die urinelucht.Dus toch ietsjes in zijn broek gedaan en dat laat hij dan gewoon opdrogen.
ook poept hij nog zeker 1 tot 2x in de week in zijn broek.
Ik heb ook vanalles al geprobeerd en niets lijkt te helpen. of maar heel even.
Hij is toen hij 4,5 was besneden en toen ging het iets beter,maar dat heeft hij vaker.Zo gaat het een paar maanden goed en dan is het weer in 1x erg mis.
Ben al bij de huisarts geweest en we zitten er nu aan te denken om naar het ziekenhuis te gaan .
Het probleem is ook dat hij het niet zegt wanneer het gebeurt,hij loopt gerust een paar uur met poep in zijn broek.
Het lijkt hem niets te doen allemaal,maar dat is denk ik grootspraak en stoer doen.
Want hij wil niet dat iemand het weet als hij het gedaan heeft,en hij wil er ook niet mee geplaagd worden als je het hem vraagt.
Ergens denk ik ook dat zijn ADHD er ook mee te maken heeft…door de onrust het minder goed voelen???
s’nachts draagt hij nog luiers,hij wordt gewoonweg niet wakker en hij moet zo vaak plassen dat het met 1x te laten plassen niet gaat lukken.
Af en toe weet ik ook niet meer wat ik ermee aan moet,maar we blijven maar proberen en hopen dat het snel over gaat.
Groetjes sneeuwitje
hoi
zat ff mee te lzen of ik vergelijkbare veraheln zou lezen en ja hoor herken me erg hier.
Mijn zoon is 8,5 maanden oud en plast ook s.nachts nog in bed en draagt nu van die luierbroekjes snachts want ben het wassen ff beu.
Ook vaak een natte onderbroek overdags dat hij te laat naar de wc gaat ook hij heeft adhd dus misschien ligt daar een verband.
Heb binnekort een afspraak bij de huisarts want wes is altijd nierpatient geweest dus weet niet 100% zeker of het niks medisch is dus dat moet eerst uitgesloten zijn.
Maar ook hem deert het niks als ie met een natte broek op school loopt hij schaamt zich nergens voor ook alles geprobeert maarja belonen werkt alleen als je ook zeker weet dat ze het onder controle hebben anders wordt het steeds weer een teleurstelling als je kind er geen controlle over heeft.
Maar belonen kan wel werken aleen hier in ieder geval niet
Er valt hier weinig te belonen want hij heeft niet een natte broek, het stinkt alleen maar, dus is kennelijk wel even nat geweest.
Mijn tweede heeft het (nog) niet, maar die heeft er ook een handje van om te laat naar de wc te gaan, afwachten hoe dat gaat verlopen.