hallo,
ilona is bijna 8 weken en ze drinkt nu ongeveer een week 165ml per keer over 5 voedingen. als het goed is mag ze dit hebben.
maar haar schema loopt niet helemaal lekker.
sind vandaag kom ik op 6 voedingen, dit is volgens mij toch te veel.
voor de rest doet ze het goed.
alleen overdag slaapt ze langer dan de nacht.
van de laatste voeding tot de nacht voeding zit er 3,5 tot4 uur tussen. en van de nachtvoeding tot de volgende dag ook zo iets.
en overdag kan ze gerust 5tot 6 uurtjes slapen.
met 6 weken woog ze 4780 en ze was 57cm.
ik denk dat ze nu wel rond de 5 kilo zit.
ze krijgt friso comfort gemengd met gewone friso, voor een betere ontlasting.
ik heb haar ook een paar dagen friso extra gegeven, maar met deze voedung wilde ze nog meer drinken.
iemand tips.
groetjes henny
Bijna 1 liter voeding is inderdaad veel voor z’n kleintje, al zat Bas ook rond de 10 weken ook al aan 1 liter. Je mag 6 flessen geven van 150 ml water en daarbij 5 schepjes. Dit is de max. Ik heb helaas geen tips, want met Bas zelfde probleem gehad en dit loste gelukkig zelf op.
Hmmm… lastig! Ze mag idd ook zoveel drinken, maar 1000cc is de absolute max voor kindjes tot 6 maanden. Dus je zit nu bij 2 maanden al aan het maximale dat Ilona mag hebben. Vreemd dat ze bij voeding voor hongerige baby’s nog meer honger krijgt… dat heb ik nog nooit gehoord. Heb je de ene voeding afgebouwd en ben je langzaam overgestapt op Friso extra? Heb je dit al aan het consultatiebureau voorgelegd?
Mijn meisje is 10 weken en drinkt 135 over 5 of 6 voedingen. Dus volgens mij heb je wel een hongerige baby… Wat gebeurt er als je Comfort met Extra mengt? Zodat ze niet weer dichtslibt door de voeding voor hongerige baby’s?
ilona zit nu aan de 940 per dag.
ik heb comfort en extra ook al gemengd een keer, ze had gelijk last van krampjes.
ze doet het wel goed op deze hoeveelheid, ik geef haar ook wel eens minder, maar dan blijft ze huilen tot dat ze weer een beetje krijg.
over een week moet ze naar het cb, als het lukt ga ik morgen langs het inloop spreekuur.
de nacht krijg ze minder, hoewel ze vannacht twee uur na de voeding weer wat wilde drinken. misschien is dit een malig.
de oudste was ook een hongerlap, bij haar werkte de extra wel. maar nog is ze aan de zware kant.
Amy heeft echt heel lang op 5 a 6 voedingen gezeten, soms kwam ze zelfs nog wel eens op 7 voedingen! Ik denk dat ze iets van 4 maanden was dat ze echt vast op 5 voedingen zat. Amy kon het goed gebruiken, want die was maar 2700 gram en aardig wat afgevallen de eerste periode (is nu helemaal niks meer van te zien :mrgreen: )
hallo,
ik ben vandaag bij het cb geweest.
ilona weegt nu 5270gr en 58cm. en ze zag er goed uit volgens het cb, vind ik ook hoor.
ze mag tot de 1000cc drinken, ik hoefde me niet zorgen te maken dat ilona al meer wil drinken dan een schema die je zo gezegd aan moet houden. alle kindjes zijn verschillend de een wil meer dan de andere. als ze maar de 1000cc niet over schrijde.
ik heb wel een paar tips mee gekregen om er een schema erin te krijgen.
groetjes henny
Hoi,
Zou je die tips met ons willen delen
Groetjes Chico.
ik weet niet dat het bij elk kindje zal werken.
maar ik moest ilona overdag om de 4 uur wakker maken. en haar avondfles die van ongeveer 19.00 moest dan minder in dan ze normaal kreeg. en de laatste fles iest meer . de nachtvoeding moest ik ook iest minder geven.
ben dit gaan doen en nu komt ze bijna uit haar zelf om de 4 uur, soms ook eerder, maar dan is ze gewoon wakker en ligt dan even in de box of wipper. ook slaap ze inmiddels de nacht door, daardoor kan ze nu wel aan de 5 flessen komen. soms word ze nog wel eens wakker in de nacht, dan geef ik nog een beetje melk.
inmiddels zijn we weer bij het cb geweest, voor het eerste prikje.
die adviseerde het zo te doen.
6.00- 200ml
11.00- 165ml
15.00- 200ml
19.00- 165ml
22.00-200ml
de ml is inclusief de poeder.
en bij de laatste fles blijf ze eigenlijk gewoon verder slapen, en drinkt hem ook niet altijd leeg. ik mocht deze nog niet laten vervalen, is ze nog te jong voor. en dan was de kans dat ze weer de nachtvoeding wilde hebben.
het blijft toch altijd wel puzzelen, het zou me niks verbazen dat over een week weer anders is.
groetjes henny
Hoi,
Jorrit is ook een klein schokkopje, en ik was daarom nieuwschierig.
Hij is wel wat jonger, maar hij krijgt van mij ( ik vraag verder geen toestemming aan het cb, omdat ik er al vanuit ging dat hij niet meer als een liter mag en omdat ik mijn kindje geen honger ga laten lijden :mrgreen: ),
ong 06.15 150cc
ong 10.45 150cc
ong 14.00 180cc
ong 18.00/18.30 180cc
ong 23.00 180cc.
Dit is zonder voeding.
Sinds ik de fles opgehoogd heb zit er veel langer tussen en hij slaapt nu sinds 3 dagen door
Groetjes Chico.
lekker he dat ze door slapen.
als je zoontje het goed op de flessen doet dan gewoon zo houden.
zelf twijfelde ik even en daarom aan het cb gevraagd.
bij de oudste, die dronk erg veel de eerste drie maanden dan wel borstvoeding.daarna voeding voor hongerige baby’s.
zei was gewoon veel te zwaar. nu is ze net twee en weegt 16 kilo. en ze is nog steeds en goede eter. en ze is in een jaartje tijd maar een kilo aangekomen. ze is niet dik of zo allleen aan de stevige kant net als haar vader.
gewoon doen wat jij denkt wat het beste is, alleen niet boven de 1000cc komen.
gr henny