Bijna 7 weken zwanger en beetje bloedverlies

Ik ben een hele tijd niet actief geweest hier. Onze zoon Mees is geboren in april van 2011. Deze zwangerschap heb ik met vele april 2011 mama’s beleefd, erg leuk!!

En nu, nu ben ik zwanger van onze tweede wondertje. In tegenstelling tot de eerste zwangerschap waar ik totaal nergens last van had, ben ik nu behoorlijk misselijk.

Aanstaande donderdag ben ik 7 weken. Nu had ik gistermiddag bij het afvegen ineens wat oudbruin bloed en een klein stipje helderrood. Onsmakelijk praatje: ik was die dag al voor de 2e X naar de wc geweest met kramp.

Heb voor de zekerheid toch even de VK gebeld, en ze zei dat het goed door het drukken kon komen. En zolang er geen helderrood bloed is er geen reden tot paniek is. Maar toch, je gaat je toch zorgen maken.

Vannacht heel slecht geslapen, maar geen bloed meer gezien. Ben ook nog steeds misselijk, alleen valt het me of (of verbeeld ik het me?) dat mijn borsten minder gespannen zijn.



Aanstaande vrijdag staat de eerste echo geplant, kan bijna niet wachten.



Zijn er dames die soortgelijk hebben ervaren?

Mijn ervaringen lijken er wel op.



Ik heb bij alle drie de zwangerschappen last gehad van bruinverlies. Vreselijk vond ik het, werd er echt wel onzeker van. En idd ook, na darmkrampen en toiletgang iets helderrood in het slijm.



Ik snap je onzekerheid volkomen, maar het hoeft dus niet meteen te betekenen dat het mis gaat!

Dankje Tamma voor je reactie. Ik ben vandaag thuis gebleven en rustig aan gedaan. Mijn buik rommelt continu maar geen bloed meer gezien. Alleen een heel licht gekleurd beetje slijm bij het plassen.

Heb ook gezocht op het web en het lijkt er ook op dat ik buikgriep heb.

Ik heb mezelf voorgenomen om te proberen positief te blijven, maar kan bijna niet wachten tot we de echo hebben.

Wow yinyang gefeliciteerd!



Ik heb deze zwangerschap tot 12 weken ofzo ook regelmatig (niet dagelijks maar wel haast wekelijks) tzelfde gehad. Bij mij kwam t wel bijna altijd als ik stress had gehad (niet van beetje stress maar behoorlijke spanning) tot nu toe gaat alles nog helemaal goed. Dus duim met je mee dat met rustig aan doen alles goed blijft gaan :hug: :-*



Maar kan me helemaal voorstellen dat je er toch war onzeker van word…

Succes vrijdag. Laat je even weten of alles goed was?

Wat naar :hug:



Er is helaas niets van te zeggen,vind het raar dat de vk zegt zolang er maar geen helder rood bloed verlies is…



bij mijn 1e dochter geen bloedverlies

2e zwangerschap oud bruin verlies, geen lrampen etc,is miskraam geworden.

3e helder rood bloedverlies best veel ook en die is gelukkig in juli geboren.



dus wil echt niets zeggen, enige wat je kunt doen, en dat is slopend ,is afwachten :hug:



Ook als je een kloppend hartje gezien hebt wil dat geen garantie,s geven helaas… :?





heel veel knuffels :hug:

Hoe was het bij de vk?

Bedankt voor jullie reacties!! Sorry voor de late reacties, maar heb weinig achter de pc gezeten.



Afgelopen vrijdag moest ik om 12.00 uur voor de echo. Mijn man was er ook bij, ik trilde gewoon van de zenuwen. Vond het zó spannend!!



Gelukkig kende de echoscopiste ons nog van onze Mees, dus die stelde ons helemaal op ons gemak en na beetje kletsen is ze gaan kijken.

En al heel snel zagen we een heel mooi kloppend hartje !!! :inlove:

Toen kwam bij mij alle spanning eruit. Wat kun je dan opgelucht zijn, hihi.



Sinds dinsdagmiddag heb ik ook helemaal geen bloedverlies meer gehad, “alleen” de normale zwangerschapsverschijnselen.



Dus nu op naar de 30e, dan de eerste afspraak weer bij de VK.

Ik blijf hier weer gezellig actief, zal 's kijken of ik de MEI-mama’s 2014 ergens kan vinden :wink:

Ontzettend fijn dat jullie een mooi kloppend hartje zagen! :inlove:

:dance: :dance: Proficiat :inlove:

Allereerst gefeliciteerd!!

Mijn tweede zwangerschap begon ik elke keer wat bloed te verliezen op het einde. Ik bleek een erosieve baarmoedermond te hebben dus bloed gewoons snel.

Nu bij de derde een verzakte baarmoeder en erosief… snel bloedverlies :frowning: Eerst was ik elke keer heel onzeker en snap helemaal je gevoel. Nu ben ik blij dat ik die kleine goed voel dus is dit wat minder.

Hopelijk hoef jij het niet meer mee te maken!

@yinyang73 wrote:



Ik blijf hier weer gezellig actief, zal 's kijken of ik de MEI-mama’s 2014 ergens kan vinden :wink:




Gezellig, kom erbij! Gefeliciteerd! Wat een opluchting dan he? :inlove: