Hallo allemaal,
Noémi is nu bijna 6 maanden, en ze komt overdag nog steeds om de 2,5 à 3 uur. Ik heb altijd op verzoek gevoed en nog steeds, maar is dit niet tè veel?
Stom hè, ik heb me er nooit druk over gemaakt, maar omdat ik hier steeds van de KA hoor dat ze nu zo’n 4 keer op een dag horen te drinken dan denk ik ehmmm … :eh:
Ze slaapt ongeveer van 22h tot 7h door, maar soms komt ze nog wel een keer snachts en vanaf 7 h dus tot 22h savonds om ongeveer de 3 uur, soms zelfs iets minder en dan is t volgens mij gewoon ff lekker wat drinken voor de lekker, kan dit kwaad?
nog een vraagje zijn er moeders die BV geven en rapleyen?
Rapley: ja, maar hij wil nog niet echt.
Het voedingsschema van Lev:
7.30 uur bv
12.30 uur bv
15.30 uur bv
19.00 uur bv
23.00 bv
5.00 uur bv
6 voedingen dus… Ik krijg er echt niet minder, alleen als hij bij de gastouder is dan wil het wel. Maar zodra mama 24 uur in de buurt is, dan is dat ritme eraf en wil hij meer…
Hoi!
Heel veel herkenning van mijn kant :mrgreen:
Tot circa 1 maand geleden dronk Jasper om 7:00, 10:30, 13:30, 16:30, 18:30, 22:30 en als het kon ook nog om 3:00 :roll: En dat waren de goede dagen :eh: …
Begin februari ben ik toen met Jasper naar het CB geweest en daar vonden ze dat hij niet genoeg was aangekomen en pas sindsdien houden we een beetje een ritme aan waarbij dus de bv niet meer op de 1e maar op de 2e plaats komt (en vast voedsel op 1).
Wat rapley betreft: ik doe een beetje een mengeling van allebei: soms rapley(stukjes banaan, liga, appel, brood, groenten en zo), maar Jasper krijgt 's avonds ook wel een potje(vers voedsel van mama weigert hij :roll: ), omdat hij dus met alleen rapley niet genoeg binnenkrijgt en toch een beetje aan moet sterken voor straks als hij ooit nog leert kruipen of lopen :mrgreen:
Groetjes,
Dagmar
PS: overigens is Jasper’s neefje nu ook 7md en die krijgt zelfs nog 7-6x kv per dag. Lekker niks van aantrekken als je (meer) vast voedsel geeft wordt de melk vanzelf minder(hoop je )
PPS: Bovendien eten de meeste volwassenen ook nog steeds 5x per dag of zo, dus waarom zou zo’n klein hummeltje minder vaak willen eten, DIE groeit tenminste ook nog in de lengte :lol:
Ben gelukkig niet de enige :mrgreen: nou tot nu toe is Noémi steeds erg veel aangekomen alleen de laatste keer was t ietsje minder, maar gezien het spekgehalte had ik zoiets van hmm zou ze al die voedingen wel nodig hebben aan de andere kant om die worstebeentjes in stand te houden moet je natuurlijk wel lekker veel blijven drinken :inlove: :mrgreen:
Ik heb vandaag Noémi gister voor t eerst een stuk appel gegeven, maar ik vind het ook wel een beetje eng eerlijk gezegd, zal ze niet stikken?? ze heeft niks op maar ze vond het zelf in ieder geval erg leuk (en onze hond daarna ook :mrgreen:)
In het bijvoedingstopic staat heel wat info over rapley en ook op de gewone kindjeopkomstsite staat er een heel stukje over, daar vind je veel info en tips en zo.
Jasper lijkt er ook vaak in te stikken, maar trekt zich daar gek genoeg niks van aan :shifty: , hij eet gewoon verder. Maar ik moet toegeven dat ik Jasper vooral dingen geef die erg zacht zijn, dus gekookte stukjes appel en peer, van die liga koekjes die helemaal oplossen etc. En ja altijd in de wipper helemaal rechtop of in de kinderstoel of bij mij op schoot en vanzelfsprekend blijf ik erbij :shifty:
Succes :thumbup:
(ps: foto’s van spekbeentjes ?)
Hier ook een kindje die dag en nacht om de 2 en haf a drie uur komt voor een voeding. Sinds twee weken zijn we begonnen met bijvoeding (rapley en een papbord van zo’n 150 cc) en hij begint het nu 's nacht al drie dagen te snappen dat er drie en half en soms 4 uur tussen kunt laten.
Mijn enige zorg is straks op het kdv, dan zal hij toch een ritme moeten krijgen met wat minder voedingen per dag.
(Wessel heeft trouwens ook echte spekbeentjes, met putjes en al :inlove: )
Robyn is dan wel nog geen 6 maanden (4.5 maanden) maar zij drinkt ook nog zo’n 10x per dag (en helaas ook 's nachts). Wel is ze na 10-15 min klaar en groeit ze goed.
En tja, in de boekjes staat 4 Ã 5 keer 20 min + een toetje. Andere verdeling maar het komt op hetzelfde uit 8)
@jorien wrote:
Mijn enige zorg is straks op het kdv, dan zal hij toch een ritme moeten krijgen met wat minder voedingen per dag.
Ik heb gemerkt dat veel kdv's niet zo strikt zijn met het ritme maar vooral in het begin heel erg uitgaan van het kindje zelf, gelukkig maar :dance: . Overigens is het vaak toch al zo dat er om de 2-3uur een eetmoment geplant staat: eerst fruit, dan boterham, dan weer fruit, fles voor wie wil...
En bovendien passen zich die kleine boefjes daar op eens wel aan, in tegenstelling tot thuis. Andere kids zien eten doet blijkbaar ook eten :mrgreen:
@océan wrote:
Stom hè, ik heb me er nooit druk over gemaakt, maar omdat ik hier steeds van de KA hoor dat ze nu zo’n 4 keer op een dag horen te drinken dan denk ik ehmmm … :eh:
zoals ik het allemaal lees, gaat het gewoon goed :thumbup: , en laat je maar niet van de wijs brengen door inbreng van anderen,
jij en je ukkie weten precies hoe het moet als een ingespeeld team !! :inlove:
overigens bryan kreeg nog klaar om met 1 jaar nog 8x p/d te komen, hoewel hij ook mee at met de pot
en doorslapen, had hij nog lang niet van gehoord, dat is ook pas gekomen toen hij 1 jaar was geweest !
ohhhh nou als ik dat allemaal zo lees, valt het nog wel mee bedankt voor alle reacties!