Bijna 6 mnd en ineens weigeren linkerborst...

Okay, de afgelopen maanden is de borstvoeding heel goed gegaan (behalve dat hij geplaagd werd door pijn door reflux! :cry: ) en heb ik alleen bij moeten springen met extra voeding de keren dat ik BO en/of koorts/migraine had.



Nu hij ouder wordt gaat hij, lijkt wel, kritischer drinken. Dat wil zeggen dat hij persé de rechterborst eerst wil hebben. Als links eerst aan de beurt is, probeert hij het wel, maar wordt al snel kwaad en zet het op een huilen (ook al komt er melk uit als ik knijp).



Nu kunnen dit een aantal dingen zijn (of een combi):

  1. deze borst heeft een beschadigde tepel (maar daar heeft hij de eerste 5 maanden geen problemen mee gehad)
  2. deze borst geeft veel minder melk dan rechts (met kolven krijg ik met gemak 160cc uit rechts en maar 30-60 cc uit links…)
  3. deze borst heeft minder melkkanaaltjes (uit rechts komen zeker 10 straaltjes melk bij goede TSR en bij links hooguit 3)



    En misschien zijn er nog wel andere redenen te bedenken die ik nu even niet weet… :eh: :think:



    Is het een probleem om telkens te beginnen met rechts? Eventueel links afkolven als hij deze niet leegdrinkt?

    Andere tips/trucs?



    X Do

Misschien kan je Affie eens pb-en, haar Lenn :inlove: wil ook alleen maar 1 kant drinken (maar groeit erop als kool!!)

Lev drinkt alleen maar rechts.



Wat de reden precies is weet ik niet, ik heb heel lang zitten zoeken naar de reden, hem aangelegd, extra gekolfd, zo’n tsr-spray gebruikt, geen enkel resultaat.



Daar werd ik in het begin echt onzeker van, maar ik heb het gewoon zo gelaten. Hij drinkt rechts en that’s it.

Hij groeit er uitstekend op :inlove:

Het gekke is dat hij de eerste 5 maanden wel gewoon ook links dronk. Nu wil hij het nog wel, alleen niet als eerste borst… :think:

Sorry geen tips… alleen een :clap: :clap: :clap: dat jij alweer 6 maanden aan het voeden bent… :clap: :clap: :clap: