Bijna 4..

Allemaal nieuwe dingen komen op ons pad,

Zwemmen naar basisschool.

Amy word 2 januari 4, hoe hebben jullie die nieuwe ervaringen allemaal beleeft??

ben benieuwd…

grt Bri

Het meeste heb ik moeten wennen aan de schooltijden. Alles gaat stipt op tijd, en zo was ons leven helemaal niet. Ook gaat het nu niet meer zo makkelijk om door de week in de namiddag nog naar vrienden te gaan omdat het al gauw te laat wordt voor school de volgende dag. En dat deden we erg veel ( we werken het weekend, dus veel komt neer op de dagen door de week)

Dan komen er ook opeens vriendinnetjes van school spelen, ook dat was wennen, maar voelt nu heel vertrouwd.

Zwemmen hebben we pas gedaan toen ze 5 was. Zou voor haar en ons echt teveel zijn geweest in een keer.

In januari gaat onze tweede naar school, ik kijk er naar uit

ik verlang erna de tijd dat ze vieri s. ALles heerlijk op tijd! Een ding is wel lastig, heb aantal vriendinnen ver weg wonen, als ik daar heen ga, gaan we altijd een dagje, en dat kan niet meer. Dat wordt dus nu altijd in de vakanties.

Hier ook mijn middeltse is al bijna 4 maar vraagt iedere dag wanneer ze nou 4 wodt want dan mag ze naar de kleuters.

Ze is er ook echt wel aan toe de peuterspeelzaal is ze een beetje zat.

En ik vind juist heerlkijk die tijden van school en de vastigheid.

Maarja dan loop ik ook al een tijdje mee in de schooltijden, mijn oudste is al weer 6

ja het is best veel opeens he. Hier kwam er ook de nso bij, dat was natuurlijk ook helemaal nieuw.

Ik zou vooral proberen de veranderingen te beperken, door bv nog te wachten met zwemlessen. Ik weet niet of je een reden hebt om meteen als ze vier daarmee te beginnen, maar ik zou wachten. Dan heeft ze in het begin gewoon rustig de tijd om te wennen aan school. Veel kinderen zijn ook echt moe op het begin van school, dan wil je ze niet ook nog 's middags naar zwemles moeten brengen (ook heel vermoeiend).

EN verder nu alvast proberen wat meer ritme erin te brengen, zodat dat straks al wat meer normaal is.

Succes, er zijn heel veel kindjes die van jou voorgegaan :angel:

Ik vroeg me ook af waarom je meteen wil gaan beginnen met zwemmen, Bri? Zeker gezien de andere dingen die spelen bij jullie zou ik me toeleggen op school en daarin een ritme en systeem vinden die voor alle partijen prettig is. Zwemles kan altijd nog. :slight_smile:

We zwemmen al vanaf haar baby zijn, en nu ze 4 is wordt dat dan omgezet naar kleuterzwemmen.

Dus niks nieuws wat betreft het zwemmen, alleen andere groep…

@Bri wrote:

We zwemmen al vanaf haar baby zijn, en nu ze 4 is wordt dat dan omgezet naar kleuterzwemmen.

Dus niks nieuws wat betreft het zwemmen, alleen andere groep…

In je OP heb je het over nieuwe dingen en benoem je het zwemmen, vandaar.

Gaat Amy wennen in december? (Op de school van J. doen ze dat niet in december, zijn eerste schoolweek maak ik dan zijn wenweek, oid.)