bijna 4 maanden en niet slapen vanwege verkoudheid

Ons zoontje is bijna 4 maanden en eergister heeft ie ons heel erg beziggehouden s’nachts.

Gister was ie heel de dag simmig en huilerig en vanacht weer t zelfde nu merkte je eergister nog niet zoveel maar vannacht en vanochtend.

Hij ademt alleen maar door zn mondje…

Nu zei mn tante een halve ui in de slaapkamer dan krijg ie weer meer adem door zn neusje…

Zijn er meer dingen wat je kunt doen, vind t zo sneu dat de kleine niet goed kan slapen van verkoudheid… :frowning:

luuf smeren, stomen, neusspray.



vaak gaat het na een nacht of drie wel beter! k ehb inmiddels ook zo week achter de rug, overdag bijlsapen scheelt erg veel!

Wij hebben ook zo’n standaard-actiepakket voor als de verkoudheid weer toeslaat :wink::


  • bedje aan hoofdkant iets verhogen dmv handdoekje eronder (snot kan er dan makkelijker uit)
  • gesneden ui naast het bedje
  • voor dut of nachtrust uitgebreid douchen of bad (gerust dus meerdere keren per dag), dat stoomt gelijk voor de uk
  • na bad of douche borst en rug insmeren met luuf
  • bij irritante hoest homeopatische hoestdruppels van vsm
  • en toen hij nog zo klein was, gebruikten we zo’n snotzuigertje (blauwe knijpbalg met tuutje). Tegenwoordig slaat hij die hard weg :wink:.



    Succes, de eerste verkoudheid is een heel avontuur :wink:

Ik heb een wondermiddel en het heet Xylometazolinespray of druppels. De slijmvliezen slinken hiervan en het geeft 5-6 uur lucht. De apotheek geeft het niet zomaar, maar een arts schrijft er geen recept voor uit. Gewoon vragen en zeggen dat de arts er geen recept voor schrijft. Dit spul gebruik ik altijd voor Jim op aanraden van de KNO arts omdat het ook oorontsteking voorkomt. Ik gebruik het voornamelijk om de nachten door te komen!



Beterschap

Zielig he die kleintjes als ze ziek zijn. Djenno heeft op het moment de griep en is veel slijm aan het ophoesten nu. Echt heel zielig. Gelukkig slaapt hij als een roos :clap: dus kunnen we 'snachts een beetje bijkomen.

Hij drinkt zijn melk alleen enorm slecht. Als hij de fles ziet slaat hij hem al weg…

Neusspray zoutoplossing

Gesneden ui naast bed

Hoofdeinde van bedje iets omhoog

Heel klein beetje luuf op borstje smeren

Dank jullie wel de ui is super en hebben luuf gehaald de neusspray willen we ook nog halen.

T gaat al wat beter maar neusje de ene dag dicht en de andere dag gaat t beter.