Bijna 34 en net gestopt met de pil!

Ik ben nieuw hier en zal eerst even wat over mijzelf vertellen: ik ben bijna 34 en mijn man en ik hebben eindelijk de knoop doorgehakt om toch te proberen een kindje te krijgen. We hebben 't lang voor ons uitgeschoven maar omdat ik we al wat ouder zijn en 't waarschijnlijk niet meteen raak is ben ik vorige week na een week nog de pil te hebben geslikt gestopt.



Een van de redenen dat we nu pas beginnen is dat ik veel angst heb voor zowel de zwangerschap maar vooral voor de bevalling. Ben daardoor zelfs nu al aan 't kijken in welk ziekenhuis ik eventueel pijnbestrijding kan krijgen, denk dat me dat al veel rust zal geven. Alhoewel ik het wel van de zotte vind dat dit in Nederland zo’n toer is.



Hoe dan ook: ben dus vorige week donderdag gestopt met de pil en heb sinds gisteren een lichte bloeding, ik zal wel aan het ontpillen zijn…

Het was misschien minder handig om niet de pilstrip af te maken maar ik voelde me ineens erg heldhaftig en dacht stoppen met die zooi!



Ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die zich (deels) herkennen in mijn verhaal! Hoeft niet alleen m.b.t. dat angstige en de leeftijd hoor!







:lol:

Hoi Jippo,



Allereerst: van harte welkom op KOK, de site waar je allemaal informatie kunt vinden en waar je lekker kunt ouwehoeren met gelijkgestemden.

Ik herken je verhaal wel een beetje hoor. Ik wilde een paar jaar geleden heel graag een kindje, maar zag ook erg tegen de zwangerschap en bevalling op. Ik was eigenlijk elke maand weer opgelucht dat ik niet zwanger bleek. Raar he? :oops:

Toen het eindelijk zo ver was (na 11 maanden), was ik toch wel heel blij en is mijn angst verdwenen. De verloskundigen stellen je wel op je gemak. De bevalling zag ik ook erg tegenop, maar is me achteraf erg meegevallen. Dat moet ook wel, anders was ik niet aan mijn tweede begonnen… :inlove: Zo moet je ook maar denken: als een bevalling echt traumatisch zou zijn, zou elk gezin maar uit 1 kind bestaan en da’s natuurlijk niet het geval! Echt, tegen de tijd dat je moet bevallen is je lichaam er helemaal klaar voor. Succes! Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!

Hai Jippo,



Ben twee jaar ouder dan jij en eind juli gestopt met de pil. Eind augustus werd ik nog ongesteld maar nu ben ik zwanger van ons eerste kindje! Op zich is de kans niet groot dat het zo snel lukt (voor een 36-jarige), maar het is toch gebeurd. Ik hoop dat het jullie ook zo snel lukt! :thumbup:



Groetjes,



Oktober

Leuk van jullie te horen! En wat fijn Oktober dat je zo snel zwanger werd!



Even een heel andre vraag hoe krijgen jullie die staatjes onderaan jullie posts? Ik zag bij anderen er ook een voor je vruchtbare dagen, lijkt me best handig en leuk.

Dankjewel Jippo!



Ik heb mijn banner geplaatst met behulp van de info hier:



http://www.kindjeopkomst.nl/html/tickers/tickers_001.htm



Succes!

Veel succes.



Mijn advies, laat het gewoon over je heen komen. Tegen de tijd dat het zover is, is er tijd genoeg om er angstig over te worden en bij mij was ik er tegen die tijd al overheen.

Ik heb mij ook geen voorstelling gemaakt van de bevalling, omdat deze bij iedereen anders is.



Bij mijn eerste zwangerschap heb ik de eerste maanden (nouja een maand of 6-7) niets of vrijwel niets over bevallen gelezen. Ik was er gewoon niet aan toe. Dat kwam uiteindelijk vanzelf.



Voor nu, eerst maar zwanger worden :thumbup: Succes.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:



oja, als je geen medische indicatie hebt ga dan ook gewoon naar de verloskundige, die kunnen je veel beter geruststellen dan de gyneacoloog. En ook met de verloskundige kun je als je daarvoor kiest in het ziekenhuis bevallen