Bijna 3..... en vloeken als een volwassen vent! (okay..soms)

Sinds een paar weken heeft Bart een grove vloek in zijn vocubulaire opgenomen. :evil:

Jullie weten wel…die ene -vd*…echt vreselijk!

Wij als overtuigd christen zijnde kunnen hier bepaald niet op lachen!

En het erge vind ik nog dat hij het gehoord moet hebben op de PSZ. Ik snap niet dat de leiding daar er niet wat van zegt. :evil: (het woord is namelijk “hot” als hij daar wegkomt!) Ik geloof dat ik dit morgen toch maar even op een nette manier aankaart. :think: Voorkomen doe je het niet…maar kom op zeg…op een PSZ en dan al zulke vloeken. :wall:

:shock:

ik zou dat ook niet leuk vinden en er zeker wat van zeggen op een vriendelijke manier :wink:

maar ik snap dat je hier niet om kunt lachen.

misschien kun je hem uit leggen wat hij presies zegt en dat hij het dan misschien niet meer zal zeggen :think:

succes ermee :hug:

Uitleggen wordt nog een beetje moeilijk.

Hij praat alles na…dus ook die vloeken die hij elders hoort…maar begrijpen doet hij het nog niet.

Want zelf als je hem streng toespreekt en zegt “dat woord zeggen we niet!”…dan repeteert hij dát zinnetje weer.

Toegegeven…er staat inderdaad een sanctie op het gebruik van dit woord. Hij zit zonder pardon 5 minuten op de trap. Met de boven vermeldde zin erbij.

Maar ja…of het werkt…ik betwijfel het.

Maar de oorsprong irriteert me misschien nog wel meer, dan het woord zelf wat ik uit moet bannen. Dat is uiteindelijk een onderdeel van het “grote opvoeden”…

ja ik snap wat je bedoelt.

het word idd moeilijker als hij og niet begrijpt wat hij zegt.

blijven volhouden is denk ik nu op dit moment het beste.

succes :hug:

Hier hebben we hetzelfde gehad, ongeveer een jaar geleden. Ja ja, Midas ging toen veel om met het jongetje van hiernaast welke toen net naar school ging :roll: . Die leerde het daar dus ook :oops: Alles geprobeerd, niets hielp. Tot het moment dat ik er NIETS meer van ging zeggen. Want DAN is het niet leuk meer. Hij weet dondersgoed dat hij daar van jullie een reactie op krijgt namelijk. Misschien geen leuke, maar wel een reactie. Midas had dat toen al dondersgoed door, dus Bart nu (bijna 3) helemaal… geloof me… :roll:

Ik weet, het is even doorbijten , maar negeren schijnt in dit soort gevallen echt het beste te zijn. Ik riep ook de eerste tijd “dat wil ik niet horen”!!! Dan deed meneertje iets heel slims… “GVD mag je niet zeggen he mama, GVD wil je niet horen he”?? Dan had hij het stiekem wel 2 maal gezegd en in het begin prijsde ik hem ook nog HAHAHAHAHA. :mrgreen: Slimpie, mama had het niet eens door :wink:

Mijn advies, straal negeren!!! Het is niet leuk als je mannetje klinkt als een “bouwvakker” maar je hebt gemerkt dat waarschuwen ook niets helpt toch?

Ik heb dit advies toentertijd erg ter harte genomen…

http://www.ouders.nl/psycho/lpsy0041.htm

Ben het helemaal met Pien eens. Kris had hetzelfde ongeveer 3 maanden geleden. Hij zat toen ook te vloeken. Daar baalde ik ongelofelijk aan. Nog met de kov gesproken. Volgens hen kon het niet daar vandaan komen omdat ze daar bovenop zitten. Maar…hoe stopte ik Kris :think:

Idd…negeren ging het snelst. Eerst zeggen dat het niet netjes is en dat ik verdrietig wordt als hij het zegt en verders negeren en toen was de ‘lol’ eraf.

Duurde ongeveer n weekie bij Kris.

groetzelz,

Marieke

Ik sluit me bij bovenstaande aan. Kian heeft ook een periode gehad, en hij deed toen net als Midas. ** mag je niet zeggen hè mama…Het is nu helemaal over. Moet wel zeggen dat (zoals Ilona al zei) je zelf erg goed moet opletten wat je zegt want soms heb je niet eens door dat je iets zegt dat niet zo netjes is en dan hoor je het 5 minuten later opeens van je kind :oops:

Tot mijn schaamte moet ik erkennen dat ik (vooral in de auto) ook wel eens (ongemerkt) scheld maar probeer nu maar iets “nettere” bewoordingen te gebruiken (potverdikkie enzo, maar zelfs daarvan zegt Kian dat ik dat niet mag zeggen :? ).

Nou…ik zal het proberen te negeren…maar of ons dat lukt?

Heb het er op de PSZ over gehad…maar natúúrlijk wordt daar door geen van de kindjes gevloekt. Dus ja…wat kan je dan nog zeggen? Ook bij de vaste oppas na gevraagd…zij heeft het hem dus nog nooit horen zeggen en vloekt zelf ook niet.

Maar ja…hij heeft het toch ergens gehoord…maar dat kan ook in de stad of op TV geweest zijn.

En straks horen ze het op school. Mijn kinderen zitten ook op een Chr. school, maar de woorden waar ze soms mee thuiskomen :shock: De oudste kan ik bij wijze van echt wel straffen, want die weet donders goed wat het betekend, middelste snapt het nog niet echt, maar weet wel wat ze niet en wel mag zeggen en de jongste, nee die snapt dat echt nog niet. hoe meer je verbiedt hoe erger het wordt. Ze horen het toch wel.

Wij hebben de kinderen uit gelecht dat we die woorden niet willen horen hier in huis en de woorden wat ze niet weten wat het betekent ook niet wat als ze het wel weten en dan zeggen leggen we ze uit dat ze hier mensen mee kunnen kwetsen

@renaat wrote:

Wij hebben de kinderen uit gelecht dat we die woorden niet willen horen hier in huis en de woorden wat ze niet weten wat het betekent ook niet wat als ze het wel weten en dan zeggen leggen we ze uit dat ze hier mensen mee kunnen kwetsen

Okay…maar kan je jongste dit ook al begrijpen? :think:

Ik snap hoe je je voelt meis :hug:

Het beste kan je het gewoon negeren en zeggen, zulke woordjes gebruiken wij niet. Het gaat uiteindelijk wel voorbij die fase…

het is net als met vieze woordjes, die niet mogen dan is het extra spannend om ze toch te gebruiken en kijken hoe papa en mama erop reageren…

Afkloppen…we hebben het de laatste 3 dagen niet meer gehoord.

En dan moeten jullie weten dat Bart echt mega pubergedrag vertoont de laatste week, dus heel veel corrigeert wordt en dus mega veel verleiding heeft om dat woord te gebruiken.

Mijn man heeft hem overigens de laatste keer heel boos toegesproken en gezegd “dat woord zeggen wij niet!”…en wat denken jullie…nu horen we een paar keer per dag en liefste als hij onze kin kan vastpakken …“dat woord zeggen wij niet!”… ach en dan moet ik eigenlijk toch ook wel weer lachen om mijn boeffie… 8)

Ik ga voor negeren !

Het is erg rot om dit zo te horen !

Maar geen aandacht aan besteden en net doen of hij niks zegt ook al gilt hij het voor je neus :mrgreen:

heb verder niks gelezen hoor dus mischien dat iemand het wel al heeft gezegd … wij hebben het gvd heeeeel snel de kop ingedrukt door er potverdikkie van te maken en dat nam ie gelukkig heeeel snel over en corrigeert andere mensen nu net zo hard , succes meis want het is echt vreselijk om jou’n kind zulke taal te horen uitslaan :doh: