Hoi meiden,
Yara wordt eind september al weer 2 jaar oud. Wat gaat de tijd toch snel. Nu zit ik heel erg te denken over kadootjes voor haar verjaardag. Ze krijgt van opa en oma een loopfiets (al uitgeprobeerd in een bouwmarkt) helemaal geweldig. We hebben een aantal kleine dingetjes als armbandjes, klei, etc. Maar geen idee voor ons zelf. Iemand zei een keukentje maar ze is meer van het klimmen en klauteren (we hebben al een glijbaantje in de tuin staan, te leen van buren) Van andere opa krijgt ze een kinderwagen zodat die van de buurmeisjes terug kan. Daar loopt ze nu continue mee.
Wat gaan jullie doen of hebben jullie gedaan.
groetjes en alvast bedankt
Judith
misschien een leuke speeltent of een tafeltent
Ow wat een superlief tentje :inlove: Past dat op elke tafel?
Ik ben ook al aan het denken voor kadootjes voor de 2e verjaardag. Ik heb op mp een tafeltje met twee stoeltjes gescoord; die ga ik opleuken en dan krijgen ze die in elk geval. Verdere ideetjes: duplo, aquaplay (is nu niet meer echt het seizoen voor maar kan dan bewaard worden tot het voorjaar), keukentje of in elk geval keukenspulletjes, de heren vinden het heerlijk om te koken :mrgreen:
Hier houden ze ook van klimmen en klauteren, maar ik heb maar een klein tuintje dus geen plek voor een speeltoestel ofzo, maar als je daar ruimte voor hebt is een soort klimrek natuurlijk ideaal.
Ik zat voor Tygo te denken aan een kleine radio met cd speler voor op zijn kamer. Soms, als ik boven zit te rommelen en hij op zijn kamer speelt, dan lijkt het me heel gezellig om er kinderliedjes bij aan te zetten. Of voor bij het verschonen (Wat de laatste tijd echt een Drama is).
Hij is immers gek van liedjes en muziek.
Wij hebben een kleine trampoline gekocht voor in de tuin. Het is een groot succes :thumbup:
Verkleedkleren misschien?
(Is hier groot succes namelijk )
@Ellen69 wrote:
Verkleedkleren misschien?
(Is hier groot succes namelijk)
Wat een goed idee! :thumbup: Daar heb je heel lang iets aan.
Quinty wordt ook bijna 2, van ons krijgt ze van V-tech een soort van wipkip voor in de kamer. In de uitvoering van een schildpad.
Ze heeft een achterstand in haar motorische ontwikkeling en hopelijk gaat ze hier mee snappen dat je je benen ook nog voor andere dingen kan gebruiken dan alleen maar overal tegenaan schoppen! :lol:
DIe hebben wij ook die schildpad. Hij is leuk :inlove:
@fiep klophout wrote:
misschien een leuke speeltent of een tafeltent
![]()
die is leuk, ga ik zelf maken!!
Dat is echt wel een schatje!
Ik vind een keukentje wel een musthave eigenlijk voor iedere dreumes. Behalve klimmen en klauteren wat ze dus toch al doet zal ze toch ook nog ander spel doen?
Een boerderij met dieren erbij (ik vind die van Ostheimer Geweldig, maar is wel erg prijzig, hier kreeg hij van ons de boerderij en van familieleden steeds twee of drie diertjes), houten treinbaan, playstand (te gebruiken als tent, winkel, poppenkast, keukentje als je van bijv vilt een gasfornuisje in elkaar frutselt), poppenbedje of een mooie pop als ze die nog niet heeft. Blokken, duplo, regenboog (van het merk Grimm, heeft ook geweldige puzzels trouwens!).
Ik ben ook al aan het nadenken voor Marith’s verjaardag.
Heb van een buurvrouw van little people een rose kasteel en een supermarkt overgenomen.
Het kasteel heeft mijn moeder mee genomen want zij heeft al mee betaald aan het nieuwe bed voor M.
Dus het kasteel krijgt ze van oma en opa.
Ik ga waarschijnlijk een kladblokje maken met op elk papiertje een cadeautip. En als tante/ooms dan vragen wat M. voor haar verjaardag wil dan kunnen ze daar iets uit zoeken, het briefje er uit scheuren en dan krijg je niets dubbel.
Verder heb ik deze ideeën:
- paraplu
- cd kinderliedjes
- nieuwe pyjama
- duplo
- knutselspulletjes (geschikt voor een 2 jarige?)
- Jip en Janneke grote voorlees boek
- eenvoudige puzzels
- armbandjes
- magic board (waar je op kan tekenen met speciaal pennetje en dat je met zo’n schuifdingetje weer uitwist.)
Van ons krijgt ze een nieuwe kamer, dvd’s van het Zandkasteel of Dribbel of Sesamstraat (heb er 4 gekocht, kan ook wat bewaren voor de SINTcadeau’s)
Hoi Meiden,
Ze was de 24e september jarig, maar ivm trainingen de verjaardag afgelopen zaterdag echt gevierd. Ze heeft van ons een keukentje gehad, verder een loopfiets, treintje van ikea, poppenwagen en een puzzel. Verder pannen en plastic glaasjes voor bij het keukentje. Ze is er helemaal in het nopjes mee.
Vooral het keukentje en de loopfiets zijn erg in. Na 3 dagen met de loopfiets al haar benen in de lucht als ze hard gaat.
Vandaag ook zo gelachen. Van een bruggetje af. De eerste keer heel netjes stoppen. Tweede bruggetje dacht ik, nou dat zal wel goed gaan. Niet dus. Met vaartje tegen het houten hek aan. Ze kon er gelukkig zelf om lachen. Kleding kon gelijk de wasmachine in (was voor uitgang van koeien).
Ze was veels te blij om bij de koetjes te zijn
bedankt voor jullie ideeen
groetjes
Judith