Bijna 2 en slaapprobleem

Niels was als baby een goede slaper, en heeft veel slaap nodig, nog steeds.

Inslapen is nooit geen probleem geweest en nog niet.

Wel heeft hij toen hij nog de borst en/of fles kreeg altijd melk gekregen gedurende een paar dagen wanneer er een tand/kies doorkwam. Dit was de enige manier om hem terug in slaap te krijgen.

Nu hij heel zijn gebit heeft, op 4 kiezen na en die zijn volgens mij nog niet in aantocht hebben we weer een doorslaap probleem.



Niels is ziek geweest en heeft een paar nachten bij mij geslapen, daarna wilde hij weer in ons bed maar we willen dat niet dus hebben doorgezet dat hij in zijn eigen bed moest. Sindsdien heeft hij maar 1 nacht doorgezet en nu zijn onze nachten al 2 weken gebroken.

Hij huilt niet maar roept ons en is klaarwakker. Hij zegt al voordat hij naar bed gaat, papa en mama niet roepen he, papa mama boos :wall:

Hij beseft het dus donders goed maar doet het wel. Het zijn steeds andere tijden, hij wordt wakker en wil niet meer slapen. Dit alles vindt plaats tussen 09.00 en 5.00 's morgens. Soms blijft hij wel 2 uur lang roepen papamapapmapama en nee nee…



Kan het een fase zijn? Wanneer gaat het weer over.



We gaan 1 x kijken of er niets mis is(natte luier/koud oid) en negeren het roepen verder.



Hij slaapt overigens nog in een ledikant.



WIE O WIE HEEFT DE GOUDEN TIP???



Natas

Ik weet niet of het bij zo’n dreumesje al werkt, maar zou je mischien met hem kunnen afspreken dat als hij wakker wordt hij stil blijft? Dus dat je tegen hem zegt"Jij gaat lekker slapen en morgen komt mama of papa jou uit je bedje halen?" . Hij lijkt nu steeds bezig te zijn met dat hij niet mag roepen, waardoor hij aan roepen gaat denken en het doen :think: . Ik weet echt niet of het bij zo’n hummel werkt, maar wie weet het proberen waard om te vertellen wat hij wel mag doen ipv niet doen?

Succes en ik hoop voor jullie dat jullie weer snel doorslapen!