bijna 14 maanden en nog niet staan

Ja, de omgeving zegt al snel; “ach dat komt wel goed”. En dat zal ook best. Maar in vergelijking met leeftijdgenootjes is hij een stuk rustiger en kijkt de kat uit de boom voordat hij tot actie overgaat. Dan is hij vervolgens ook wel actief. Maar hij kan ook gerust een tijdje bij je op schoot zitten en rustig alles observeren. Hij zit op het kdv en daar heeft hij het goed naar zijn zin en vertoont naar wat ik weet hetzelfde gedrag. Voor de rest maakt hij goed contact maar of hij nu echt begrijpt wat we zeggen. Ik vraag het me af. Ach, ik kijk het nog even aan en maak me voorlopig nog maar geen zorgen!

als ik je verhaal zo lees komt het allemaal wel echt goed hoor.

mijn oudste zoontje is een heel ander verhaal.

daarin tegen is mijn jongste ook iemand die even rustig afwacht en daarna heel actief bezig is. en is op zich niet 1 van de snelste maar ik weet wel dat dat helemaal goed komt, ik laat het hem lekker in zijn eigen tempo doen en ik zie hem elke dag weer wat nieuws doen. in tegenstelling tot mijn oudste dat is nog maar de vraag of dat allemaal wel echt goed komt.

Bedankt voor je antwoord! Wel vervelend dat je twijfelt of het met je oudste wel goed komt. Ik kan me zo voorstellen dat dat best een zorg is! Hebben ze daar ook een oorzaak voor gevonden?

@assiepassie wrote:

Bedankt voor je antwoord! Wel vervelend dat je twijfelt of het met je oudste wel goed komt. Ik kan me zo voorstellen dat dat best een zorg is! Hebben ze daar ook een oorzaak voor gevonden?

ze zijn nu bezig met allemaal verschillende bloedonderzoeken.

het is voor ons ook nog steeds afwachten :frowning:

Inderdaad heel vervelend joh voor je oudste en voor jullie natuurlijk. Maar kan hij wel lopen? Of heeft hij andere motorische achterstanden?

Hopelijk komt er dan snel wat meer duidelijkheid.

Wat je zegt over je jongste dat klinkt wel normaal hoor.

hij kan wel lopen, maar 1 klein onverwachts duwtje en hij ligt.

hij liep met 22mnd. hij heeft een slechte fijne en grove motoriek. en loopt eigenlijk op alles achter hij heeft nivo van 1,5jr.

wij zeiden dat hij 14mnd was ach hij is gewoon lui, komt wel goed.

maar nu met mijn 2de zie ik echt duidelijk verschil. dan zie ik hoe het wel hoort te gaan ook al is hij niet 1 van de allervlotste hij is gewoon gemiddeld.

hee Monique, kan me goed voorstellen dat jullie je hier best zorgen om maken. En dan het afwachten weer op allerlei onderzoeken pfff…

Bij een eerste kindje weet je ook vaak niet hoe een “gewone” ontwikkeling verloopt. Zit jullie oudste ventje wel lekker in zijn vel voor de rest?

het is het aller gelukkigste ventje van de hele wereld :inlove:

alles gaat gelukkig langs hem heen. hij geniet echt van het leven.

dat maakt het echt een stuk gemakkelijker voor ons.

al heeft hij soms wel echt zij driftbuien. maar die kennen we allemaal wel he :mrgreen:

Driftbuien…ach nee joh, dat ken ik niet…pffff…steun, zucht.

Had hem net nog aan 1 been vast…poepluier voor de helft af…hij wil niet verschoond worden…alles onder…tjonge jonge… ;). Als een razende gaat ie dan te keer en dat op de vroege morgen…

Maar ik ben blij dat jullie ventje goed in zijn vel zit. Mooi koppie heeft ie ook. Hoop echt dat het allemaal goed komt en dat kan toch zeker wel! Misschien geen prof voetballer, maar die verwacht ik hier ook niet. :wink: