bijdrage zorgverzekeringswet gastouder

Ik werk freelance als gastouder. Begin vorig jaar heb ik (samen met mijn man) netjes alles opgegeven aan de belastingdienst, want ik werk daarnaast ook nog in loondienst.



We hebben ook netjes bericht gehad dat het qua inkomstenbelasting gelijk was aan onze opgave. Nu kreeg ik alleen een tijdje terug een aanslag voor de heffing van de inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet.

Ik heb in 2009 idd behoorlijk wat uren gemaakt, maar in 2010 door omstandigheden bijna niet. Dus voor mijn gevoel afgelopen jaar voor ‘niets’ gewerkt.



Hebben jullie ook die aanslag gehad of heb ik misschien iets verkeerd ingevuld? Kan ik het komend belastingjaar het anders aanpakken. Ik wil niet weer voor zo’n onaangename verrassing komen te staan. Vooral ook omdat uit de opgave niet bleek dat ik iets hoefde te betalen…

Van zorgverzekeringswet krijg je altijd apart bericht he.

Ik heb al 2x gehad dat ik geen belasting hoefde te betalen o zelfs terug kreeg, maar zorgverzekeringswet moest ik ook altijd voor betalen en dat komt apart binnen.

Ik zet meestal ongeveer 40% van mijn inkomsten apart, vaak hoef ik niks te betalen en dan is het een leuk spaarpotje. Als het een keer tegenvalt en ik moet wel betalen dan hoe ik in elk geval niet moeilijk te doen om dat bij elkaar te sprokkelen.