Bij wie embryo groeispurt gemaakt?

26-12 laatste ongesteldheid

23-01 lichte positieve zw. test

26-01 nog steeds lichte zw test

27-01 zw test wordt donkerder

31-1 knal positieve zw. test

17-02: eerste echo: dacht zelf 7 weken 2 dagen te zijn, maar echo gaf 6 weken aan en nog geen hart actie. Het kan dus zijn dat ik minder ver ben (maar dat geloof ik bijna niet na die positieve testen) óf het is al gestopt met groeien óf het gaat nog een groeispurt maken.

Morgen 28-02 weer een echo. Ben zo benieuwd en ben ook erg zenuwachtig

Wie heeft er meegemaakt dat je embryo ineens een groeispurt heeft gemaakt?

Ik ben voor een vroege echo geweest, met 7 weken en 3 dagen, berekening gaf toen ruim 6 weken aan, daar schrok ik wel van, maar de echoscopiste vertelde dat bij zo’n vroege termijn nog niet betrouwbaar te berekenen is hoe ver de zwangerschap gevorderd is. Dit kan pas een paar weken later en toen klopte bij mij de termijn gewoon wel.

Bij mij was er echter bij de vroege echo wel hartactie, dat maakt wel een verschil voor hoe gerust je je voelt lijkt me. Ik zal voor je duimen meis :pray:

verder niemand ervaring hiermee?

Mijn 1e echo met 8 weken gaf ook 1 week te vroeg aan (dus 7 weken). Daarna echo met 10 weken klopte wel gewoon.

Er zit een onbetrouwbaarheid van 7 dagen in las ik.

Het zijn zulke kleine embryootjes, daar zit je zo een milimeter of 2 naast.

Hier bij mijn middelste zoon bij 1e echo (dacht 7 wkn, werd 5,5 week) 1,5 week terug gezet. Had ook wat bloedverlies dus schrok me rot.

Hij is nu een heerlijk jong van ‘bijna’ drie.

Groetjes,

LaBruja

wat ik me dan afvraag, hoe kunnen we dan zo vroeg positief testen?

Ik heb bij mijn eerste vroeg getest.

Ik kreeg buikpijn (bandenpijn), en ben naar het ziekenhuis gegaan.

Daar was niks te zien, gyn zei dat ik moest afwachten op mijn menstruatie.

Paar dagen erna was alleen een zwangerschapsring te zien, dus wel een zwangerschap, maar héél kort.

Aan deze echo konden ze niet opmaken hoelang ik zwanger was misschien net aan 4 weken.

Met 6 weken was er een embryo te zien, geen hartactie Volgens hun gedachten, zou ik ongeveer eind maart/begin april uitgerekend zijn.

Met 7 weken was er wel een hartactie.

Achteraf, gewoon rond 9 maart uitgerekend zoals ik dacht. Dus hij had een flink groeispurtje gemaakt …

Bij de meeste mensen zal het waarschijnlijk aan de manier van meten liggen en niet aan de beeb of het hcg.

We zullen voor je duimen hoor :thumbup:

@Marlous79 wrote:

Bij de meeste mensen zal het waarschijnlijk aan de manier van meten liggen en niet aan de beeb of het hcg.

We zullen voor je duimen hoor :thumbup:

Klopt 1mm. maak al verschil!

Volgens de echo zou je dan rond 20 jan je ei hebben gehad toch? en op 23 jan al positest. Dat kan dan niet want dan is het nog niet ingenesteld.

Dus ik denk ook echt; meetfoutje.

Ik vraag me somso ook af of het wel verstandig is om zo’n vroege echo te krijgen.

Het meten moet zó precies gebeuren, dat er snel een verkeerde berekening wordt gemaakt en je daarvan toch van slag kan raken. Terwijl bij een volgende echo het prima volgens termijn verloopt.

Zelf heb ik een vroege echo gehad ivm een miskraam. Prima in orde: zwangerschapsring al aanwezig. Tja en een paar dagen later ging het alsnog wéér mis.

Het kan dus zo twee kanten op gaan.

Vwb topicstartster: hoe lang was je cyclus?

Want 31-1 pas knalpositieve test, dus dan zou je pas rond de 6 weken en een paar dagen geweest zijn bij de echo?

@lindabreusers wrote:

wat ik me dan afvraag, hoe kunnen we dan zo vroeg positief testen?

Omdat het om een onbetrouwbaarheid in de meting gaat en niet daadwerkelijk om achter lopen in groei. Er is dus ook geen sprake van een groeispurt maar van een meer betrouwbare meting over een paar weken.

Ik duim voor je! :pray:

Wat al gezegt, 1 mm meetverschil hoppa een week ‘achterstand’.

Hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid in de meest positieve zin. Het is een absurd onzekere periode en de ene onzekerheid in een zwangerschap volgt de andere op. :pray: En ja hier ook (te)veel ervaring met vroege echo’s. Die eerste echo’s waren bij mij meer onder het motto; er zit ‘iets’ op de goeie plek en verder is het weer verder afwachten. Geen bloed geeft moed en een ‘schone’ baarmoeder zonder bloedstolsels erin met een mooie dikke laag slijm etc erin is goed nieuws. :-*

mijn vorige cyclus was 53 dagen :(( heel lang dus en daarvoor was de verwijdering van spiraal. Geen idee wat deze cyslus was.

Moet zeggen dat de baby ook wel heel erg in een hoekje van de baarmoeder lag en dus moeilijk te meten. Eerst zagen we niet eens wat zitten

En hoe was je echo? :pray:

Vandaag echo gehad, maar ik zag het al meteen… niks te zien op de echo. Vk heeft ook nog een inwendige echo gemaakt en daaroop zagen we een rafelige baarmoeder (die is de zwangerschap al aan het afbreken)

Nu hebben we voor vrijdag om 11.30 uur een afspraak bij de gynaecoloog staan. Ik was eerst heel stellig over een curretage, maar ik heb begrepen dat ons zkh het onder volledige narcose doet en dat wil ik niet. Ik word daar altijd zo ziek van.

Dus het zullen tabletjes worden. Nu zal de miskraam ook anders zijn omdat het vruchtje niet eens te zien was op de echo en dus echt super klein zijn ipv dat het al een week of 11 zou zijn.

Ik was er al wel op voorbereid, maar toch al je met de neus op de feiten gedrukt wordt is dat best heftig hoor pfff

Ooooh wat rot zeg! Veel sterkte :hug:

Hè get, dat had ik niet verwacht! :hug: Sterkte!

:hug:

Heel veel sterkte gewenst, wat een enorme teleurstelling!