Onze zoon past nog in de wandelwagen, maar dit zal niet heel lang meer gaan duren. Bij welke leeftijd zijn jullie overgestapt van wandelwagen naar buggy.
Van kinderwagenbak naar wandelwageninzet? bedoel je dat? Buggy vind ik meer zo’n klein inklapding…
Buggy zou ik sowieso mee wachten tot ze goed zelf kunnen zitten omdat dat niet zo heel stevig zit.
Het beste is om ze zo lang mogelijk te laten liggen, maar als hij niet meer in de bak past dan zo plat mogelijk in de wandelwagen, vooral bij de langere stukken… Want ze vallen toch meestal in slaap en dan gaat het hoofd zo raar hangen als ze te rechtop zitten… :shifty:
Kind 1 5 maanden
Kind 2 7-8-9?? maanden, ze kon al zitten en staan maar ik vond haar nog zo baby
Kind 3 7-8 maanden zie kind 2 maar lees dan hij en hem waar ze en haar staat…
Ja ik bedoel idd wandelwagen inzet
Hier echt al met 3 maanden… Amy paste nog prima in de bak, maar ze werd woest als ze er in moest, omdat ze niks meer kon zien.
De wandelwagen inzet kon helemaal plat gelukkig, dus dat ging prima.
Hier ook al met 4 maanden, toen eerst een poosje in de maxi-cosi gezeten en met 6? maand in de wandelwagen.
Groetjes,
Heleen
hier wil ik het in ieder geval niet eerder done als 6 maand… nu is matteo ook niet zo groot… en hebben we een bugaboo cameleon dus ik denk dat hij er ook nog wel een aardige tijd in kan blijven…
Tigo heeft nooit in een wandelwagenak gelegen :-S Van begin af aan gewoon in het zit gedeelte van de quinny… Kon je redelijk platleggen en lag lekker comfortabel met een warme voetenzak…
De reden… ik had geen plek voor zo’n dure bak in mijn auto en aangezien je ze relatief kort gebruikt vond ik het eigenlijk zonde van het geld…
Iedereen raade mij het af hoor… zou slecht zijn voor het ruggetje ed… maar tigo lag er nooit een hele dag in en zijn rug is nu prima
Haha, ik ben gewoon lekker eigenwijs
Hier met 4 maanden. Ging prima.
Als je inzet bijna plat kan hoef je er volgens mij niet zo lang mee te wachten. Een kleine inklapbuggy zou ik wat langer mee wachten, daar zit Hieke nu ook pas kort in. Ze is nu 7,5 maand.
@Frank@ wrote:
Iedereen raade mij het af hoor… zou slecht zijn voor het ruggetje ed… maar tigo lag er nooit een hele dag in en zijn rug is nu prima
Hoe weet je dan dat zijn rug prima is, meestal ga je dat toch pas op latere leeftijd merken.
Zolang Mea erin past, laat ik haar daarin liggen, is zo makkelijk omdat ze dan redelijk vrij kan bewegen en ik denk dat het toch nog beter is…
En het is zo duur dat ik het zolang mogelijk wil gebruiken
@rijstkorrel wrote:
@Frank@ wrote:
Hoe weet je dan dat zijn rug prima is, meestal ga je dat toch pas op latere leeftijd merken.
Ik heb rontgen-ogen :shock: :roll:
Als een grote bak geen optie is zou ik liever kiezen voor een platte wandelwageninzet dan een maxi cosi, ivm de rug.
Mathijsje kan ook niet meer liggen in die bak en het zit gedeelte vind ik nu nog niets omdat ik er niet voor kan lopen maar achter hem, en dan zit mathijsje pal op de wind en als het zou gaan regenen zit hij pal in de regen en dat vind ik zielig, plus dat ik mathijsje ook nog wel erg klein vind om al in het zit gedeelte te doen, de koude tijd komt aan en dan zit hij zo open en bloot.
Dus mijn oplossing is, ik heb een kussentje achter mathijsje liggen zodat hij er in kan zitten in het kussen zeg maar, echt geweldig is dat, mathijsje zit nog lekker warm en beschut in die bak en kan toch al veel meer zien, als het een beetje kan wil ik dit zo lang mogelijk volhouden.
zal eens een fotootje er bij plaatsen kan je zien hoe ik bedoel
Hoi,
Olivier ging met 6 maanden in het ‘zitgedeelte’ omdat hij toen niet meer in de wieg paste.
groetjes, Marie-Jeanne
Nianne ging met 6 maanden in de wandelwagen zit en dan op de liggende stand maar dat was niet omdat ze niet meer in de bak paste maar omdat ze zich uit de bak wist te hijsen ! :shock:
Jeremy lag met 3 maanden al in de wandelwagen inzet. hij was zo snel uit de bak gegroeid :? vandaag heb ik voor het eerst een buggy gebruikt (hij is bijna 5 maanden) omdat we geen plaats hadden voor de grote wandelwagen.
benthe ging met 8 maanden echt over op het zitgedeelte buggy …
Tot die tijd heb ik de bak gebruikt… en ze zou er nu nog in kunnen op de manier die hiervoor is aangegeven … helaas ging ze zitten erin … en ging ze staan… Dus nu maar definitief over