Bij pilgebruik toch vroeger je menstruatie krijgen??

Ik neem de mercilon pil.

Nu krijg ik al een paar keer op het einde van mijn strip toch al mijn maandstonden door, gepaard met buikkrampen.

Morgenavond moet ik mijn laatste pil innemen maar ik heb sinds vanmorgen toch al mijn maandstonden (gisteren en eergisteren begon het al met bruinverlies).

Dat kan toch niet de bedoeling zijn en nu vraag ik me af hoe dit misschien komt en of het eventueel ook kwaad kan voor de bescherming?

Is dit voor iemand herkenbaar? :think:

Ik denk dat de pil te licht voor je is.

@cees77 wrote:

Ik denk dat de pil te licht voor je is.


Dat zei mijn moeder ook maar mercilon is toch een zware pil? :think:

ze zeggen dat het ook kan komen door het warme weer !!!



ik heb t ook een paar keer gehad en ik heb toch een redelijke zware pil

(microgynon 50)

@Bietje wrote:

@cees77 wrote:
Ik denk dat de pil te licht voor je is.


Dat zei mijn moeder ook maar mercilon is toch een zware pil? :think:




ow, dat weet ik niet. Daar heb ik geen verstand van :shifty:

Ik ben sinds een week weer aan de pil. Is al verschillende jaren geleden dat ik hem had maar hij beviel toen prima. Ik kreeg vrijdagmiddag wat lichte menstruatiepijn en verloor ook een beetje bloed. Dat duurde een paar uur en was daarna weer over. Vraag me af wat dat dan geweest kan zijn :think: . Misschien was mijn lijf van slag :think: ?

Het is herkenbaar. Ik slik nu weer voor de 4e maand de pil en het is al vanaf de eerste keer mis. Eerst een week eerder ongesteld, daarna steeds een paar dagen eerder. Echt irritant, want ik vond die pil zo handig omdat ik dan zelf kon plannen. Ik slikte em ook best wel eens door, was heel handig. Maar dat doe ik nu maar niet meer. Ik zie het nog wel 1 maandje aan, en ga na de vakantie even naar de dokter om te vragen, want ik vind dit maar lastig. Het kan wel aan een bevalling liggen hoor, dat alles een tijdje in de war is.