bij onze 3 katten een vreemde hond zetten...

Mijn oom is opgenomen in het ziekenhuis. Zijn vriendin heeft het hondje al 2 dagen geen eten gegeven. Toevallig dat mijn moeder daar kwam voor de post enzo te controleren, toe nzag ze dat.

Het is maar voor ene paar dagen, maar dat hondje moet daar gewoon het huis uit. Ze laat hem ook niet uit, dus mijn moeder reed op en neer, maar kan dit niet lang meer volhouden.



Vermoedelijk mag mijn oom snel weer naar huis, maar een hond dagen zonder eten laten zitten kan ik niet. Mijn oom zou woest zijn als hij er achter komt hoe zijn vriendin zijn hondje verwaarloost.



Dus ik wil dat hondje tijdelijk in huis nemen, maar wij hebben 3 katten. Hoe kan ik de dieren het beste aan elkaar laten wennen?

De hond eerst in huis laten zodat hij de boel kan verkennen en dan alles bij elkaar zetten. De katten zullen een paar dagen moeten wennen, dus is het fijn als die bijv. een krabpaal hebben waar ze bovenop kunnen zitten zodat de hond niet bij ze kan komen. Andersom is vaak minder nodig, maar hier mag de logeerhond ook een time-out van de vervelende katten door naar de gang te gaan waar de katten niet mogen komen.

als de katten geen honden gewend zijn,

zou ik het niet doen, anders moet je de hond wel een dagje appart zetten,

zodat ze ook aan de geur kunnen wennen??

Zoiets zou met mijn hond echt niet kunnen, die eet die katten levend op. Het geeft voor beide partijen veel stress (bedoel de beestjes.) Denk aan het laten gaan van ontlasting, elkaar aanvallen. Je hele huis overhoop. Is er geen andere oplossing, iemand anders die het hondje even in huis kan nemen? Dierenpension desnoods?

Als de hond een bench heeft kun je hem daarin zetten zodat de katten aan hem kunnen wennen.

Vaak regelt het zich ook vanzelf de katten slaan een keer van zich af en de hond weet dat hij ze met rust moet laten!

Schandalig trouwens dat het hondje zo verwaarloosd wordt…

Begrijp nooit wat mensen bezielt om niet om te kijken naar dieren…

Suc6!

hoewel de hond van mijn ouders niet volledig onbekend is… gaat die meestal toch niet mee hierheen.

Onze katten zijn dus niet vertrouwd met het beessie.



Wij hebben 1 keer een week op de hond van mijn ouders gepast en idd met bench erbij. Als de katten net van buiten kwamen liet ik de hond even in de bench zodat ze even rustig konden eten :wink: als ze de buik volhadden gingen ze toch vaak op de kast of bank zitten waar de hond er toch niet bij kon, dus dan hond uit de bench.



1 kat heeft 1 keer een poot uitgehaald naar de hond en er was duidelijk een stille afspraak gesloten: als jij ons met rust laat… dan laten wij jou met rust :lol:



Maar zelfs als zou het hondje in een bench in de gang of schuur staan… als jij er ‘gewoon’ meerdere keren per dag mee uit kan, beessie afentoe even flink knuffelen… is het zeer zeker niet ideaal, maar al 100x beter als zoals het nu gaat… dit kan echt niet :thumbdown:

Je komt er pas achter door het te proberen toch? :wink:



Ik had het dus gewoon geprobeerd…lukt het wel, dan is dat mooi…



Lukt het niet dan breng je de hond toch gewoon weer terug naar zijn eigen huis? Wellicht dat er meer familie leden zijn die willen mee rouleren om de hond uit te laten en eten te geven?