Bij mensen zelf al een naam hebben bedacht...

…en daar dus niet vanaf komen… :?





Hebben jullie dat ook, dat je bij bepaalde personen een naam in je hoofd hebt waarvan je vindt dat die naam heel goed bij die persoon past?





Voorbeeldje:

De eigenaresse van het kdv waar mijn jongste 2 naartoe gaan heet Femke…



Maar ik blijf haar maar Peggy noemen(zowiezo in mijn hoofd) en moet echt nadenken als ik haar naam ga noemen… :doh:



Peggy past gewoon veel beter bij haar! :angel:



Ben ik de enige zot?? :shifty: :mrgreen:

:lol:

Nee alhoewel ik soms wel vind dat een naam echt niet bij iemand past en dan wel denk van dat zou een betere naam zijn.

Maar gebruik deze dan niet bij die persoon.

Hahaha nee hoor!!

Ik kan zo even geen voorbeeld geven, maar ik geef iemand ook weleens een andere naam. Niet bewust, maar gewoon omdat iemand eigenlijk een andere naam hoort te hebben (vindt mijn gevoel dan he :roll: :mrgreen: )

Bekend verschijnsel. Bij aparte namen heb ik het dus niet want daar heb ik meestal nog geen beeld bij maar sommige mensen horen voor mij gewoon geen Patricia of Karin te heten ofzo en dan duurt het echt maanden voordat het tot mijn verstand is doorgedrongen dat het toch écht zo is :mrgreen: . Ik heb het trouwens ook met 2 meisjes in mijn klas, namen lijken een beetje op elkaar maar niet héél erg veel en ik vind de namen omgekeerd blijkbaar beter passen, nu, na 3 maanden kost het me nog moeite :oops: .



Groetjes,

Yvonne

Pfieuww, ben niet de enige! :mrgreen:



Dat lucht al op!



En ik haal zo lang ik al voor de klas sta, standaard 2 namen door elkaar…Dat gaat vanzelf, hoeveel moeite ik er ook voor doe…



Ik maak dan de afspraak: Zeg ik je naam op de laatste dag dat ik je in de klas heb, nog verkeerd, mag je een zak snoep uitzoeken… Want een periode je naam verkeerd horen…Daar staat bij mij wat tegenover…

Ja, vreselijk:



Noem de leidster altijd Yvonne en ze heet Jolanda

Kennis van kennis noem ik Erik en die heet Jan :wink:

zo noemen mensen (vaak ook nog een s bekenden) lucas heeeeel vaak thomas… om dol van te worden… ok thomas vind ik een hartstikke leuke naam en ik heb ff getwijfeld of ik daan zo zou noemen, maar lucas is lucas… whahaha

He was je er weer?

oh ja hoor,

zo heet mijn buurvrouw Toos, terwijl ze eigenlijk José heet.

het is gewoon een Toos :mrgreen:

yep, ik had in een werkgroep twee jongens van wie de ouders gewoon de namen omgedraaid hadden, voor mijn gevoel dan :mrgreen:

het bleef heel sterk, ook na een jaar :oops:

zo heet mijn buurvrouw Toos, terwijl ze eigenlijk José heet.
het is gewoon een Toos

Het zou erger zijn als het een echte doos zou zijn.. :mrgreen:

Bij mij was het gemakzucht in mijn oude huis…



Was een blokje van 4 en 1 huis werd in 3 jaar 4x verkocht! :shock:



Eerste eigenaar kocht het nieuw en heet Peter. Tweede eigenaar werd Pieter.



Peter… Pieter pfff…



Pieter werd Peter 2, deze werd opgevolgd door Peter 3 (werkelijk geen idee meer hoe hij echt heet. De laatste werd automatisch Peter4. :mrgreen: Wij gingen toch weg dus maar geen moeite meer gedaan om te onthouden hoe hij echt heet! :wink:



Hmmm nu ik er over nadenk achter ons in dat zelfde blok woonde een (ex) Duitser die heet ook Peter. Dat werd wel erg verwarrend dus die zijn we maar Heinz gaan noemen. Was wel komisch op feestjes…



Snappen jullie het nog?

Een achterbuurjongetje heet David maar ik denk standaard dat hij Lucas heet. Gééééén idee waarom, maar ik moet altijd heel erg hard nadenken voordat ik weer bij David uitkom :think:

Mensen die wij op vakantie hebben ontmoet, hadden ons als gespot voordat wij hen hadden gezien. Ze hadden onze kinders Emma en Sven gedoopt :mrgreen: . En nadat we ons netjes hadden voorgesteld, hebben ze Nina en Niels nog drie weken Emma en Sven genoemd :smiley: .

O ja hoor. Ik heb een klasgenoot jaren Jack genoemd, terwijl hij Mark heet. Best gek, maar ik vond het echt een Jack!

Zeker bekend.



Ik heb een collega, waarvan ik heilig overtuigd was, dat hij Bjorn heette…omdat dat zo goed bij hem paste…



:wall: :wall: hij heet gewoon Albert :wall: :wall:



en is 23 :silenced:

:lol: :lol: :thumbup:



Heerlijk, ben dus niet de enige zot… 8)



En Ruud, ik had overburen: Ans en Hennie, maar op de een of andere manier wan dat altijd Hans en Ennie… (ik noem ze nog zo, terwijl ik er al jaren weg ben)…



En een ander stel: Eddy en Christine…Dat is ook al jaren Eddy en Zoie… :mrgreen:

@miekske wrote:

He was je er weer?
hihihi, nooit weggeweest, hoezo??

ik heb het andersom :shifty: ik denk vooral…die naam past niet bij jou :shifty: maar ik maak er niks anders van :angel:



hooguit grappende bijnamen :shifty:

@mv2kids wrote:

@miekske wrote:
He was je er weer?
hihihi, nooit weggeweest, hoezo??




Miste je hier… :wink: