bij hoeveel graden dokter bellen ?

veron is ineens niet lekker , 3 x achter elkaar aan de sproeipoep en 37.5 temp hhij is nu 5 weken … bij hoe hoge temp bel je een dokter aangezien de kraam zei een normalr temp is 36.4 tm 37.4



alvast bedankt

37,5 hoef je de dokter nog niet voor te bellen, MITS hij stopt met drinken…

Meestal is het geloof ik bij 38,5 twee dagen achtereen… Maar weet ik niet zeker…



Benthe heeft hier ook wel eens van die uitschieters, vandaag ook weer wat verhoging…



Zou me niet te ongerust maken hoor :hug:

dank je , is ook allemaal zo nieuw

Die kleintjes kunnen zo ineens even 40 graden hebben en een uur later is er niks aan de hand…

Zolang hij blijft drinken hoef je je geen zorgen te maken.

@dyfaine wrote:

dank je , is ook allemaal zo nieuw




geeft niks hoor zo zijn we bijna allemaal begonnen :hug: :-*

Een baby onder de 3 maanden mag geen koorst hebben hoor. Dus bij zijn leeftijd zou ik echt bellen met de hap als het echt tegen de 38 aan gaat. 37,5 heeft ie het misschien gewoon een beetje warm.

Maar zo’n kleintje mag dus geen koorts hebben hoor! Sterkte ermee!

Idd een baby onder de 3 mnd mag echt GEEN koort hebben hoor. :shock:

Onze Sam had ook 37,8 en heeft zelfs 4 dagen in het ziekenhuis gelegen

toen hij 6 weekjes oud was.

Ik zou voor de zekerheid nu nogmaals even temperaturen.

Anders echt de hap bellen hoor :naughty:

Sterkte :hug:



Groetjes Nellie

Sacha heeft altijd 37,4 ongeveer. Dus voor Sacha is dit heel normaal. Dit heeft hij ook al vanaf dat hij een week of 4 is. Dus wat is de normale temp van je kindje? Wanneer dit een stuk lager is normaal zou ik wanneer jij vind dat je de huisarts moet bellen gewoon bellen, jij bent de moeder en jij weet wanneer je kind hulp moet hebben, en bij twijfel zou ik zeker bellen. Het kan jezelf dan alleen maar geruststellen.



Succes ermee

Vanaf 38.5 zou ik me pas zorgen maken bij zo’n heel kleintje en gaan bellen. Maar daar onder nog niet hoor.

als je twijfelt zou ik gewoon bellen en het vragen, je hoort dan vanzelf wel of je langs moet komen.

Vragen kan altijd toch?

met die hele kleintjes zou ik idd ook ff bellen hoor!!



alhoewel thomas zelfs al eens 40.3 graden koortsd heeft gehad, gebeld met de hap…en hun antwoord zolang hij nog driinkt en niet suf is hoef je niet te komen…

@kimmetje23 wrote:

met die hele kleintjes zou ik idd ook ff bellen hoor!!



alhoewel thomas zelfs al eens 40.3 graden koortsd heeft gehad, gebeld met de hap…en hun antwoord zolang hij nog driinkt en niet suf is hoef je niet te komen…
stein was 4 maanden en toen had hij 40.6… gebeld en toen was het gezegde ook idd…als hij drinkt en niet suf overkomt doen we niets.

de kraamverzorgster hier zegt dat een baby tussen 36.5 en 37.5 hoort te hebben en we bij 38.0 meteen de HA moeten bellen.

maar dat is wel bij een baby’tje van net een week.

ook als ie nog geen 38.0 heeft, als je twijfelt zou ik gewoon bellen.

Bij twijfel altijd bellen…maar volgens mij is 37,5 geen koorts…

Anders heeft mn baby constant koorts…hij zit tussen de 37,2 en 37,5…



De tempratuur kan ook schommelen vlak voor of na het voeden…

Voor het voeden (na een lange slaap bijv) wat kouder en na het voeden wat warmer…wel iets om rekening mee te houden in je temp-tijden…

En uiteraard een badje kan van invloed zijn…of simpelweg…kleding of de lichaamstemp van zn mama…



Misschien even wat luchter kleden, eventueel sokjes uit of mutsje als deze aan zijn…en dan na een uurtje of 2 week even tempen…als het dan gezakt is weet je waardoor het kwam…



Stijgt het juist weet je zeker dat je moet bellen…maar op 1 a 2 uurtjes komt het niet aan…



(weet wel…ik heb er 2…dus dan wordt je wat rustiger in dit soort dingen)



Succes!

…onze kleine had ook met 5 wkn. ineens koorts ong.; 38,2.



En echt wat iemand hier ook al zei; een baby van nog geen 3 of 4 mnd., mag nog geen koorts hebben! kan dus wel zoals bij ons.



Wij hadden de HAP gebeld, en moesten daarna voor onderzoek en bloedonderzoek naar het zkh! Daar zeiden ze dat ze dat dus altijd doen omdat ze zo jong nog geen koorts horen te hebben.



Ik denk alleen dat 37,5 nog geen koorts is.





Groetjes van mij

stukje van het internet:



Meer dan 38°C of meer dan 40°C koorts: wat zijn de te volgen regels?



Matige koorts (tussen 38 en 38,5°C)

Matige koorts hoeft u niet te bestrijden (hij is een afweermiddel van het organisme: hij verhoogt de capaciteit van de witte bloedcellen om de bacteriën te vernietigen en antilichamen te produceren), tenzij hij enkele dagen aanhoudt.



Hoge koorts (boven de 38,5°C)



Ontbloot het kind: verwijder z’n babytruitje en z’n dekentje, en laat het alleen een gewone katoenen body aanhouden.



Geef het paracetamol. Paracetamol is hét geneesmiddel bij uitstek tegen koorts, rekening houdend met de bijwerkingen van aspirine. Het is verkrijgbaar in de vorm van zetpillen, zakjes of drinkbare oplossingen. Het is absoluut noodzakelijk om de aanbevolen dosis te respecteren, afhankelijk van het gewicht van het kind.



Bel een dokter als:



het meer dan 39,5°C koorts heeft;



het jonger is dan drie maanden;



het uitslag heeft: rode vlekken of (streperige) blauwe plekken;



het moet braken of te diep slaapt;



de koorts niet binnen 24 uur daalt.