Bij de 1e positieve test voor NOD, bij de 2e ook??

Hallo allemaal!

Omdat ik erg nieuwsgierig ben heb ik dit onderwerp geopend.

Ikzelf testte namelijk bij mijn zoontje 3 dagen voor mijn NOD positief.

Nou vraag ik mij af, zou dat voor een evt. 2e ook zo zijn/gelden?

Maakt je lijf altijd op dezelfde manier het Hcg-hormoon aan? :think:

Misschien is het vragen naar de bekende weg, elke zwangerschap is anders. Maar ik vroeg me af, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Wie heeft er de 2e keer ook omstreeks dezelfde dag rond/na zijn NOD weer positief getest? Of was dat heel verschillend?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!! Ik ben erg benieuwd! :grin:

groetjes Biebs

Hoi Biebs,

Volgens mij is dat bij elke zwangerschap weer anders. De stijging van de hcg-waarde wordt niet door jouw lichaam gestuurd, maar door het vruchtje zelf. Het moment wanneer het innestelt is in zekere mate natuurlijk wel van jouw lichaam afhankelijk, omdat jouw lichaam het moment van de eisprong bepaalt. En de dag van de eisprong & de lengte van je luteale fase (tijd tussen eisprong & ongi) hoeven niet elke keer precies hetzelfde te zijn, zodat je dan ook weer op een ander tijdstip positief test. Er spelen dus verschillende factoren mee.

Succes!

Groetjes,

Jippie

Hoi Biebs,

Bij de eerste testte ik 2 dagen voor NOD positief (vette streep ook). Bij deze zwangerschap 1 dag voor NOD negatief, en 3 dagen na NOD een licht plusje. Dus heel verschillend!

Ik vond het zelf ook raar, toen bij deze zwangerschap de eerste test negatief was, was ik er ook van overtuigd dat ik niet zwanger kon zijn, vanwege dat verhaal met m’n eerste zwangerschap.

Blijkbaar kan 't!!

Succes!!!

Jippie, bedankt voor je verhelderende uitleg. Nu ik dit lees is het ook ineens veel logischer. :doh: .

Oliviamay, bedankt voor je antwoord! Kan me voorstellen dat je raar stond te kijken de 2e keer.

(ik denk nu ook vanalles te voelen ineens, maar testte nog niet positief :silenced: )

Je hebt positief getest zie ik? :dance: Gefeliciteerd!

Ik zie een banner! Gefeliciteerd!

Groetjes,

Jippie

Ik testte beide zwangerschappen op dezelfde dag na eisprong positief, maar bij mijn 2e zwangerschap waren de testen meteen veel dikker positief (van hetzelfde merk) Gek genoeg liep de 1e zwnagerschap niet goed af, dus op een of andere manier gaven die dikkere strepen van de 2e keer me een beter gevoel erover.

Enne proficiat zie ik!!!