Bij clomid gebruik echo bij gyn ter controle?

Hoi,



Ik ben vorige week voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. We zijn september 2004 met de pil gestopt. Juni 2005 was ik eindelijk zwanger maar dat werd helaas een miskraam. Ik heb sinds het stoppen een cyclus van gemiddeld 60 dagen gehad. Volgens de gyn had ik afgelopen jaar 0% kans gehad op een goede zwangerschap. Een inwendige echo liet zien dat er genoeg eitjes zijn maar het probleem is dat er meerdere (zeker 10) rijpen en uiteindelijk springt er geen een. Ik heb nu dus Provera gehad om de menstruatie op te wekken en clomid 50 mg die ik op cyclusdag 3 moet starten voor 5 dagen. Nou heb ik op verschillende sites gelezen dat de meeste rond hun ovulatie voor controle bij de gyn moeten komen. Dat heb ik dus niet. Aangezien mijn eitjes wel rijpen alleen niet springen ben ik dus bang dat ik dan wel een grote kans op een meerling heb. Wat denken jullie?

euw ik weet niet

maar als een eitje niet springt dan kan een zaadcel er toch niet bij komen?

wat ik zelf heb gelezen is dat er pas een eicel bevrucht kan worden nadat de eicel na de rijping spingt

dan knapt namelijk het omhulsel open waarna de eicel eruit wordt gedreven

dus als dat omhulsel niet knapt dan kunnen de zaad cellen er ook niet bij

lijkt mij dan hoor

maar kan het natuurlijk ook mis hebben



groetjes renate

Hoi Renate,



Bedankt voor je reaktie.

Ik ben dus bang dat er bij mij dus meerdere eitjes gaan springen omdat ze wel goed rijpen. En dan heb je dus kans op een meerling. Of ga ik nu te ver met mijn gedachten. Hoe dan ook, ik vind het vreemd dat sommige wel gecontroleerd worden en andere weer niet.



Groetjes Santricia

ja dat vind ik ook vreemd

ik heb het toen met mijn spiraaltje zetten gehad

dan moest je na 8 weken weer terug komen

dat ben ik ook geweest

maar daarna moest je ook geloof ik ieder half jaar nog terug komen voor controle maar dat heb ik ook nooit gehad

echt weer iets wat bewijst dat je overal weer zelf achteraan moet gaan :evil:

Santricia



Ik gebruik Clomid in verband met de iui



Normaal gebruik is 100 mg en dan heb je 2 of 3 eitjes, dat hopen ze. Ik dacht dat 100 mg erg veel was en was ook bang voor teveel eitjes. Ik had er 5 dus iui poging ging niet door. Ik werd dus een beetje boos op de arts en vond dat ik gelijk een te hoge dosering had gehad. Ze vertelde me dus dat dit eigenlijk nooit voorkwam dat er zoveel eitjes groeide met Clomid, dus ik denk dat ook bij jouw de kans met 50 mg niet heel groot is dat er teveel eitjes groeien en dat er daarom geen controles zijn.



Echo controles zijn er voornamelijk om bedoeld om te kijken wanneer een inseminatie kan plaatsvinden, om zo goed mogelijk dus te mikken als het ware.



Veel succes

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nou wel een beetje gerustgesteld.

We wachten het dan maar af.

Misschien slaat het zelfs wel helemaal niet aan. :think:

In ieder geval veel succes allemaal!

Het is voor iedereen verschillend hoe ze reageren op clomid gebruik.



Ik loop ook bij de gyn. en heb van hem ook clomid gekregen om mijn ovulatie te stimulieren zeg maar, alleen bij mij werkte het te goed en had ik 5eitjes die gingen springen… Ik moest toen wel een paar keer komen voor een echo om te kijken of ze allemaal gaan springen.

Dus het lijkt me toch el verstandig om een echo te laten doen, want je ziet dat je toch kans heb op een meerling.



groetjes crien

Hallo allemaal,



wij zijn ook al meer dan 2 jaar bezig om zwanger te worden en zitten dus in de mmm… Ik gebruik nu al 9 maanden lang clomid (dag 3 t/m 7) tot nu toe nog zonder resultaat. Beginnen deze maand met IUI :pray:

Ik heb ook nooit echo’s gehad om te kijken of er een eisprong was, ik moet dit doen m.b.v ovulatietesten… Maar een kennis van mij is hier ook mee bezig & die krijgt wel elke keer een echo!!! :think: Vindt dit wel verwarrend want de 1 krijgt het wel & de ander krijgt het nie…maar goed.

(wou ff me verhaaltje doen) :oops:

Ik heb net 5 dagen zitten slikken (en ik ben nog chaotischer geworden dan anders, ik stop de telefoon in de koelkast en zo…) en ik hoef niet naar een gyn of een echo laten maken.

Maar ik heb geen idee hoor wanneer die eisprong is/was.

Gisteren, overmorgen? Ik gok er maar een beetje op :wink: heel gedoe, niks aan.