Hallo,
Mijn zoontje (3 1/2maand) slaapt al een tijdje door, maar ineens komt hij s’nachts weer voor een voeding.
Hij zit al op 5x 200cc en door die extra voeding zou hij dus teveel binnen krijgen en verander ik de voedingen in 6x 165cc, kortom heb het idee dat we weer een stapje terug doen.
Heb vanochtend dus contact opgenomen met het cb voor advies en ik kreeg direkt te horen geef maar rijstebloem in de laatste voeding en is dat niet voldoende, dan mag je het ook overdag doen.
Maar goed het is toch bijvoeding en toen ik het vorige keer op het cb vroeg zeiden ze dat ik moest wachten tot 5 maanden.
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden en of het inderdaad de oplossing is, en kunnen de darmpjes het aan?
mijn zoontje kwam tot 16 weken snachts voor voeding , we hebben toen met 3en halve ook al rijstebloem erin gedaan , sà vonds en s
morgens in de fles van 210 cc, eindelijk na die 16 weken was de nachtvoeding eraf .we deden dan wel venkeldruppels erbij in voor evt krampjes en daar heeft hij gelukkig geen last van gehad . bij ons werkte het prima die rijstebloem, je kunt het altijd proberen toch , krijgt hij er last van dan wacht je toch nog een paar weekjes . succes
mijn dochter zit ook op 5x 200cc. Ik doe er ook gewoon nutrix (rijstebloem) in.
Ik ben daarmee begonnen toen Siënne 3 maanden was. De reden dat ik Nutrix er door doe is dat Siënne haar flesjes niet wilde drinken, doordat de voeding voor haar veel te dun was. Dan verslikt zij zich snel en heeft de fles te snel leeg. Reactie daarvan weer buikkrampjes. Tevens deed ik het ook om haar langer te laten slapen.
Als jou kleintje verder nergens echt last van heeft zou ik het gewoon doen. Mocht het niet gaan dan stop je gewoon weer!
In de voeding voor hongerige baby s van Friso zit ook rijstebloem, dat wordt zelfs al aan jongere kinderen gegeven. Anne kreeg ook rond de 3 maanden rijstebloem erbij en dat werkte even goed, maar met 4 maanden zijn we met echte bijvoeding moeten beginnen, want ze had er niet genoeg aan. Met kleine beetjes beginnen en kijken hoe je kindje reageerd, het hoeft geen echte dikke pap te worden meteen.