!@#$%^& Mijn vriend heeft een tik w.b. vlees. Hij wil het braden want hij kan het goed. Prima, maar ik wil nu mijn vleesjes goed doorbakken. Biefstuk gekocht, want ik heb ijzer nodig. Goed doorbakken wil ik hem dus. Ik krijg hem op mijn bord, snij hem open en het bloed komt eruit lopen. Die van hem zag niet rood, dus we hebben geruild, maar toen ik hem in mijn mond stak, voelde hij nog ‘rauwig’. Ik vroeg hem hoelang hij het had gebakken. Drie minuten en daarna laten rusten in alumininiumfolie. Ja, jemig, da’s toch niet gaar? Ik heb die biefstuk nog een flinke 5 minuten op hoog vuur gebakken, maar ben uit voorzorg over mijn nek gegaan en heb alles eruit gegooid wat ik eruit kon gooien.
En nu maak ik me dus zorgen he. Ik heb het bloed van mijn bord gedept maar niet van mijn bestek. Wat als… brrr. Iemand hier ervaring mee? Zie ik beren op de weg?
geen ervaring (ik eet namelijk geen vlees), maar ik denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken.
er is ten eerste maar een kleine kans dat er een bacterie in het vlees zat die kwaad kon, als die er al in zat dan is er ook maar een kleine kans dat je hem binnen hebt gekregen, en als dat al het geval is, is de kans dat je er ziek van wordt ook erg klein…
(het rode sap is overigens geen bloed)
Welnee joh, geen zorgen om maken. Ik waag me af en toe ook echt nog wel eens aan een lekker rozig stukkie hoor. Pas als je er achteraf ziek van wordt, dan heb je een verhoogde kans. Nu geen zorgen om maken…
als je hebt overgegeven zo kort erna dan lijkt het me een kleine kans dat het verkeerd is…
en het is ind geen bloed maar vlees “sap”
ik heb gisteren toevallig ook biefstuk gegeten, alleen dan gewoon mijn biefstukje in kleine stukjes gesneden zodat ik wat makkelijker is om doorbakken te krijgen. misschien een tip voor de volgende keer!
Ik ga me er maar bij neerleggen dat er niks aan de hand is. Ik heb alle maatregelen genomen die ik kon nemen en heb ook gelezen dat het meeste supermarktvlees ingevroren is geweest waarbij toxoplasmose het niet overleeft. Daar gaan we dus maar van uit! Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes, Carenza
ik vind het nogal overdreven om dan op commando te kotsen :think:
Je gaat er niet dood van ofzo .
Bedankt voor je reactie.
@Mam van 2 wrote:
ik vind het nogal overdreven om dan op commando te kotsen :think:
Je gaat er niet dood van ofzo .
Ik had denk ik precies het zelfde gedaan dus overdreven vind ik niet. Nee je gaat er niet dood van Maar het is niet goed voor de kleine in de buik, dan neem je liever geen risico
Echt waar joh :shifty:?
Uhm nouja…overgeven had ik ook niet gedaan, maar ja áls je nou net die ene persoon bent die ziek wordt zijn er wel enorme risico’s voor het kind.
Ik heb tijdens mijn zwangerschappen dus nooit bewust rozig vlees of wat dan ook gegeten, maar wel eens achteraf achter gekomen dat ik iets eigenlijk niet mocht hebben.
nouja…hopen dan maar en te druk om maken :roll: