Hoihoi,
Ik ga vanmiddag met Anne naar de bieb, even boeken terug brengen en nieuwe halen.
Hebben jullie een goede ervaring met een boek voor haar leeftijd dat ingaat op hoe ons lichaam werkt, en dan ook op sexueel gebied.
Anne s vragen probeer ik zo duidelijk mogenlijk voor haar te beantwoorden, maar ik denk dat een boek me goed kan helpen.
Ik hoor het graag
de boeken van Sanderijn van der doef.
Zijn die ook al geschikt voor een kind van 3,5? Ik kreeg vanmorgen namelijk uit het niets de mededeling dat jongens een piemel hebben en meisjes een gaatje :lol: . Blijkbaar is het een ‘hot’ item op het kdv op dit moment en nu verwacht ik met toenemende buikomvang nog wat meer vragen
ja ze heeft er een voor peuters en kleuters, ik vind je lief heet het geloof ik!
Ik ga met Lune mee.
Voor Sharon hebben we dit boek, maar die is van 9 tot 12 jaar.
Voor Anna haar leeftijd heb je meerdere andere boeken van Sanderijn.
Kijk hier eens.
de meeste bieben (bieben???) hebben een hele rij met voorlichtingsboeken. zou er gewoon eens even doorheen bladeren. Denk dat het ook redelijk persoonlijk is welke toon je prettig vindt in zo’n boek. Weet nog dat ik een boek van Janosch had meegenomen (ben een groot groot groot janoschfan), maar dat ik heel blij was dat ik het eerst zelf had gelezen, want vond de toon toch wat uh ongepast voor mijn nieuwsgierige vierjarig…
Maar zou er dus gewoon zelf even de tijd voor nemen om te kijken wat je wilt dat je kind nu te weten komt en in welk boek je dat terug vindt.
Ik kan vanmiddag wel even alleen naar de bieb, dus misschien is dat idd een goede optie :think: Ben namelijk “tijdelijk alleenstaande moeder” en met 2 kleine jongens in de bieb heb ik meestal niet de rust om rustig door meerdere boeken te bladeren :shifty:
@eisblume wrote:
laat bol.com nou net gratis verzending aanbieden dit weekend 8)
he, wat een vervelende mededeling…3x raden welk tabblaadje mijn muis net bijna vanzelf opende…
@fiep klophout wrote:
@eisblume wrote:
laat bol.com nou net gratis verzending aanbieden dit weekend 8)
he, wat een vervelende mededeling…3x raden welk tabblaadje mijn muis net bijna vanzelf opende…
Ik vond het ook al heel naar toen ik het zag :mrgreen: vooral omdat ik al een paar boeken op mijn verlanglijst had staan die ik toch al wilde bestellen, tja en dan is dit natuurlijk mooi meegenomen :mrgreen:
Hoihoi, bedankt voor jullie tips.
Ik was er wat snel vandoor vandaag, dus wel een vraag gesteld maar niet meer naar kunnen kijken :oops:
Ik ben naar de bieb geweest en heb idd een aantal boeken die er waren doorgekeken. Meegenomen heb ik: Kunnen papa s ook kindjes krijgen?
Ik ovnd het best moeilijk. In eigenlijk alle boeken die daar stonden (kan zijn dat er andere natuurlijk uitgeleend waren) gaan ze in op de daad zeg maar. Maar goed, dat hoort er ook bij, dus eens zien hoe ze het zal opnemen.
Ik vind je lief zoals hier aangegeven staat heb ik niet gezien, maar ik zal er de volgende keer eens naar kijken.
Dat boek heb ik bij Kaylee ook gebruikt :thumbup: Goede uitleg vind ik en idd gaan ze ook in op de daad zelf zonder heel plastisch te worden.
En je hoeft dat ook niet in een keer precies zo voor te lezen he. Wij lazen dus dat boekje ik vind je lief waarin het ook beschreven staat, maar ik vond dat voor mijn toen denk ik 3 en 4jarigen ook een beetje ver gaan. Ze zagen wel het plaatje en ik maakte er dan iets van als dat de papa en mama gaan vrijen dat er dan een kindje komt. Ze gaan vanzelf wel vragen naar meer details.
Ja dat is idd waar dat ik niet alles letterlijk hoef te lezen.
Ik heb het boek nog niet gebruikt, eerst maar es afwachten of er een vraag komt, zo out of the blue vind ik ook lastig.
Ik heb m wel even apart gelegd aangezien Anne een beetje kan lezen.
Voorheen legde ik alles wel uit aan de hand van haar vragen, proberend op haar nivo, maar de laatste tijd werden de vragen wat moeilijker voor me om een passend antwoord te verzinnen en na het boekje zelf gelezen te hebben helpt me dat ook al :lol: