Biba bad

Wie heeft er ervaring met een Bibabad? Is het ook echt zo handig en makkelijk in gebruik als het er uit ziet/klinkt?



Wat zijn je voors en/of tegens?



Dankjewel alvast voor je antwoord :slight_smile:

Wij hebben er eentje gehad. Ik vond het ideaal!

Alleen moet je even opletten dat je de stop goed boven het afvoerputje zet als je er water in doet. Anders loopt hij niet goed leeg en heb je de badkamer vol water.

Wij hebben er ook 1. Nu staan ze onder de douche en gebruiken we die niet zo veel meer.



Wij hebben er 1 van 60x60 past precies in de douchehoek.

Ik heb er 2 jaar geleden ook eens naar gekeken, maar vond ze erg duur…

Wij hebben toen gekozen voor nog een babybadje erbij. Onze dochters zijn nu 4 en 2,5 en zitten allebei in een badje, dat gaat ook prima.

Nu staan ze ook regelmatig onder de douche ipv in bad.





Bibabad paste trouwens ook net niet in onze douchekabine :wink:



Ik heb ook wel eens iemand gehoord die gewoon een opblaasbadje had staan omdat ze geen ligbad had. Stuk goedkoper, al gaan die wel sneller stuk en je kan ze natuurlijk niet inklappen. Steeds opblazen is wat omslachtig.

Wij hebben er ook eentje.



Helaas bleek het afvoerputje niet op de onze te passen, omdat ons afvoerputje in de hoek van de douche zit en door de stangen van het bad krijg je het afvoerputje nooit helemaal in de hoek.

Nu staat het putje dus op de grond en als we klaar zijn met badderen, zet ik hem schuin zodat het water eruit loopt.

Dit betekent alleen wel dat het helemaal nat wordt eronder en het doek dus begint te verkleuren, allemaal gele vlekken erin.

Het is lastig droogmaken vind ik zelf.

Het doek kan gewassen worden, alleen is het wel een heel gedoe om hem er af te halen en er weer op te doen. Misschien dat we daar nog meer handigheid in gaan krijgen.



Al met al is het handig als je geen bad hebt of weinig ruimte, omdat je hem in kan klappen.

Maar je moet goed kijken of het wel op je afvoerputje past, als dat niet zo is, zou ik het niet doen.

Als ik dat van tevoren goed geweten had, dan hadden we het denk ik niet gedaan.

bibabad paste ook niet op ons afvoerputje. Maar bij het legen deden wij altijd een stuk speelgoed onder de stop leggen en zo liep hij dan gewoon leeg.

Ik vond het echt heel fijn. En nadrogen deden wij eigenlijk nooit, was zo droog bij ons. Als het badje leeg was klapte ik het gewoon in en zette het weg op de badkamer ergens.



Hoes uitwassen vond ik ook best een gedoe.

Heb jij dan geen gele vlekken erin Romata?

Want als je het bad leeg laat lopen wordt hij aan de onderkant ook helemaal nat en als je dat zo laat staan en niet afdroogt, wij krijgen dus allemaal vlekken erin.

Heb jij dan geen gele vlekken erin Romata?

Want als je het bad leeg laat lopen wordt hij aan de onderkant ook helemaal nat en als je dat zo laat staan en niet afdroogt, wij krijgen dus allemaal vlekken erin.

Nee wij klapte hem in als hij leeg was. Dan komt de zak toch niet op de grond en droogt het toch gewoon?

Maar op zich geen ramp toch als je vlekken krijgt aan de buitenkant van de zak, als de binnenkant maar schoon is. En als de vlekken te erg worden een rondje laten draaien in de was.

maar bij het leeglopen wordt de buitenkant toch al nat?

Maar dat droogt toch ook wel weer snel als je hem inklapt en weg zet ergens ?

Jeweldrop, wat bedoel je met “het afvoerputje blijkt niet op de onze te passen”?

Is 't niet gewoon een soort stop die je er weer uittrekt als je klaar bent? Wij hebben gewoon een standaard douchecabine van 90x90 met een afvoer in een hoek. Zou dat dan dus niet kunnen?





Ruben staat ook regelmatig onder de douche, en zit daarnaast ook nog in zo’n babybadje. Maarja daar kan je je natuurlijk nauwelijks in bewegen. Hij vind t zo heerlijk, elke week bij opa en oma in het bad tijdens oppasdag. Op deze manier kan ie dan thuis ook heerlijk badderen.

Maar ik twijfel nog wel. Willen em dan via marktplaats kopen, maar vind t alsnog wel een hoop geld voor iets wat misschien niet eens past…

Je moet zelf een gat knippen in de stof van het bibabadje en daar maak je het afvoerputje in vast. Zo kun je hem op maat maken voor je eigen douche. Het afvoerputje van het bibabadje hang je als het ware in het afvoerputje van je douche. alleen als jouw afvoerputje van de douche echt helemaal in de hoek zit, wat bij ons het geval is, past het dus niet.

Omdat het bad aan de stangen hangt en die zijn breder dan de stof van het bad zeg maar. Hopelijk snap je wat ik bedoel.

De stangen komen dus in de hoek te staan, maar daardoor kan het afvoerputje nooit helemaal in de hoek komen.

Hier ook een bibabad en wij vinden hem geweldig! Hij is nu al 2 jaar in gebruik en alle kids vinden hem super. Ze douchen ook regelmatig, maar vaak gaan ze ook lekker gewoon in het bibabad. Lekker met z’n 2en erin :slight_smile:



Wij hebben inderdaad ook vlekken erin aan de onderkant maar zijn geen schimmelvlekken dus vind het niet zo’n probleem :think: Tevens zit er bij ons wel een beschadiging in de zak (een kleine lek) maar ook dat is geen probleem aangezien hij op de grond ligt.



Wassen is inderdaad lastig, hebben wij paar keer gedaan maar veel gedoe. De stop past bij ons wel. Wij hebben de verstelbare 70x90? We hebben hem trouwens als kraamkado gehad van oma en ik gok dat hij nog een jaar of 2 in gebruik zal zijn…