Ben 18 dagen geleden moeder geworden van een heerlijk lief mannetje, hij is 5 weken te vroeg geboren maar doet het super :inlove:
Maak me alleen een beetje zorgen en wil weten of dat voor niets is of terecht. Hij begint wat meer melk terug te geven (ik geef bv), ene keer wel, andere keer niet, het zijn geen gigantische hoeveelheden. Net uren na de voeding kwam melk terug naar buiten en daarna begon hij te huilen. Ik ben gaan googlen en zie ook staan, dat ze veel slikken, dat doet hij dus wel geregeld, meestal doet hij dat als ik hem savonds/snachts in zijn wiegje leg.
Als hij klaar is met drinken en hij laat mijn tepel los dan trekt hij zijn hoofd naar achteren, het ziet eruit als ah heerlijk gegeten uitrekactie maar ik zie dus ook staan dat met reflux baby’s hun hoofd veel naar achteren trekken.
Had niet moeten googlen, want misschien is dit gewoon helemaal normaal baby gedrag, maar wil graag weten of dit reflux is of niet?
Hoi Lady…
Als eerste gefeliciteerd met je zoontje.
Mijn dochter heeft een verborgen reflux en ik had bij haar direct naar haar geboorte heel sterk het gevoel dat er iets niet goed zat. Tes heeft een ernstige reflux, een paar uur na het drinken van haar eerste voeding werd ze blauw en raakte ze bewusteloos (saturatiedippen)
Wat jij omschrijft is iets dat bij reflux kan horen maar ook iets wat eigenlijk alle “normale” baby’s ook doen.
Refluxkindjes overtrekken zich meermaals tijdens en na de voeding, boeren slecht, geeft zuur op, vaak de hik en vooral, huilen…heel veel huilen. (Tes huilde 20 van de 24 uur) dt verbrand hun slokdarm en dat doet verschrikkelijk veel pijn, vaak willen ze daardoor al niet eens meer drinken of zijn juist onverzadigbaar omdat het drinken ook kan verzachten (het laatste deed mijn dochter)
Dat op wat jij nu benoemd zou ik zeggen een gewone reactie dat iedere baby geeft, maar…het allerbelangrijkste is, luister naar je gevoel. Als jij het idee hebt dat je kindje pijn heeft, trek aan de bel trekken!!!
Lady ik heb het topic van Tes even ge-upt die Clau voor mij aan heeft gemaakt na haar geboorte. Daarin staat wat zij allemaal heeft meegemaakt en heeft doorstaan, wellicht heb je er wat aan, haal je er wat uit.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=65399&start=0
Joy, jou ken ik Lief dat je reageert!
Overtrekken valt reuze mee, doet hij eigenlijk alleen nadat hij de tepel loslaat en klaar is, dus dat kan dan ook heel goed ahhh lekkere uitrekactie zijn toch?
De hik heeft hij in 24 uur misschien iets van 2 a 3 keer en huilen doet hij nooit, soms heel ff in zijn slaap maar verder niet eigenlijk. Vanmiddag dan voor het eerst toen de melk terugkwam, maar dat was maar een paar tellen.
Ik heb niet het idee dat hij pijn lijdt, maar ergens zo’n onderbuikgevoel van hmm hoort dit er gewoon bij of is het iets wat ik in de gaten moet houden. Ook omdat je voor het eerst moeder bent, maak je je volgens mij echt over alles zorgen. Vrijdag komt miep van cb, daar maar eens aan vragen of vind jij gewoon dokter bellen om te vragen hoe en wat?
Dank je wel nogmaals :-*
Lady je moet doen wat jou gevoel je aangeeft.
Als jij de dokter wil bellen, al is het alleen maar om geust gesteld te worden en de ins en outs te horen van een medici dan moet j edat echt doen!
Zoals ik jou verhaal van een scherm kan beoordelen denk ik dat jou kindje “normaal” reageert, maar wie ben ik om dat te beoordelen?
Doe wat je gevoel je ingeeft, je bent mama en je moederinstinct is het beste wat er is, echt waar neem dat van mij aan, ik kan het weten, terwijl heel veel dokters mij als bezorgde moeder zagen (oa met RS van Tes, di avond door de HAP naar huis gestuurd —> overbezorgde moeder, woensdag Tes hier opgenomen, vrijdag met loeiende ambu naar UMC in Groningen)
Ga op je gevoel af, dat is de enigste en beste tip die ik je kan geven :-*
Wat je zou kunnen doen is het bedje schuin zetten (min 30 graden) en evt nutriton gebruiken maar dat is lastig met borstvoeding. Bedje schuin kan geen kwaad, dit is overigens ook heel fijn voor kindje met een oorontsteking.
Zijn wiegje staat al schuin, in het zh was dat ook zo, dus hebben we thuis zo gehouden!
Vreselijke avond en nacht achter de rug :thumbdown: Heb hem constant aangelegd, 40 min of langer drinken, wegleggen en dan kwam hj weer, Hij huilde nooit maar hij heeft vannacht liggen gillen van de pijn
Hebben vanmiddag afspraak bij de ha, zeker weten darmkrampen maar blijf toch ook bij reflux hangen, constant willen drinken, veel slikken weer vannacht en dat gillen ging echt door merg en been :thumbdown: Zo zielig
Tes, dat is dat meisje waar we zo mee hebben meegeleefd, wat een verhaal zeg :shock:
HA denkt niet gelijk aan reflux, maar wel hele erge darmkrampjes en hij heeft spruw. Mag niet meer constant aanleggen omdat dat voor ons allebei niet te doen is, echt proberen om tussen de voedingen ruim 2 uur te laten zitten, weet nu al niet hoe ik dat moet doen, want snachts gaat hij daar echt van over de rooie. We shall see de komende dagen!
In ieder geval heel erg bedankt dat je de moeite hebt genomen om me te helpen :-*
klinkt als reflux… zijn hier al diverse topics over.
maar kijkt uit dat ie geen last krijgt van het maagzuur, dan is het beter om medicijnen te geven…
Onze jongste kreeg dit ongeveer met een maandje.
Heel graag gedaan, spruw kan ook erg pijnlijk zijn, heb je medicijnen gekregen? Voor zowel je mannetje als jezelf? Je moet beiden nl behandelen anders blijf je elkaar herbesmetten.
Liefs
Ja een middeltje Nistatine waar hij 4 keer per dag 1 ml van moet hebben, en ik moet dat op mijn tepels smeren na het voeden, hoop dat het helpt
Lady, nistatine heeft hier noet geholpen…Met Daktarin echter was het zo weg…houd het dus ff in de gaten…Ohja, ene likje op je pink en dat zo rond smeren in zijn mondje (en wangzakken) geeft net dat beetje xtra om de schimmel weg te krijgen!
Lady28, wij hadden bij Lars ook heel sterk het gevoel dat hij last van Reflux had. Toch is het nooit aangetoond. Lars spuugde met bogen zuur en voeding uit. Huilde en overstrekte zich wel veel, maar dat bleek later te komen door pijn in zijn nekje (kiss-syndroom). Lars is nu 7 maand en spuugt nog, al wordt het wel minder nu hij wat meer vast voedsel krijgt. Er zijn baby’s die tot een jaar erg veel spugen, maar daar weinig hinder van ondervinden. Daarna schijnen ze er overheen te groeien. Ik zou me niet meteen zorgen maken, met name omdat je mannetje niet zoveel huilt.