Ik moet 7-5 ongi worden, als dit gebeurt moet ik tussen dag 3 en 5 bloedprikken en tussen dag 8 en 10 voor de eerste echo.
Nu lijkt het mij leuk/fijn om met meer meiden te praten die hiermee bezig zijn …
misschien dat dit topic meer lotgenoten krijgt bij ‘als zwanger worden langer duurt’?
Wil je wel veel sterkte wensen :-*
daar klets ik idd al, maar daar heb je zo veel meer dingen. Dacht misschien zijn er meer dit hier net mee begonnen zijn … ff afwachten of er nog mensen reageren…
maar bedankt! :-* :-*
Heb in december ook zo’n onderzoek gehad. Dat zag er allemaal goed uit, ook de uitslag van het bloedonderzoek was goed. Dus nu afwachten. Als er na een half jaar nog niks loos was dan mochten we terugkomen.
dus verder wordt er dan niets gedaan??
Hier idemdito, maar dat wist je al Hier is ook afgelopen week een HSG gedaan, maar verder krijgen wij nu ook “gewoon” weer een half jaar om het zelf te proberen hoor.
goh had niet verwacht dat je het daarna weer zelf moest proberen … kleine domper dus …
Bij ons was dat ook zo Caris, als ze niets zouden vinden en alles zag er goed uit kregen wij weer een jaar om het zelf te proberen, dit omdat ze dan niets voor je kunnen doen. Nou was er bij ons wel wat gevonden dus gingen we het traject niet.
probeer je niet te druk te maken en bekijk het afspraak voor afspraak :hug: :-*
Caris ik denk dat het evt zelf proberen ook samenhangt met leeftijd. Als er niets gevonden wordt is dat natuurlijk in principe goed (duh maar waarom het dan misgaat en/of niet lukt is weer een ander verhaal) en wanneer je ik meen onder de 38 bent laten ze ‘de natuur’ dan eerst weer aan zet. Wordt het wat dringender in de zin van je leeftijd zit niet mee en een mogelijk naderende overgang dan zullen ze misschien eerder verdere stappen ondernemen. (ik was in de tijd van mijn OFO ook veul te jong met 25 zullen ze zeker de natuur aan zet laten maar ja je weet wat er bij mij loos was dus dat was voor ons geen optie )
Wat je altijd kunt vragen als er niets wordt gevonden is of en tot wanneer je dan zelf ‘moet’ proberen. Als ze met een jaar komen dan kun je cru gezegt mss wel ‘onderhandelen’ of je al na een half jaar terug mag komen. En natuurlijk de vraag; wat als je idd zwanger wordt? Mag je dan heeeeeel snel op controle komen? Mag je evt extra progesteron ivm je miskraamverleden? Kijk of je dergelijke vragen voor jezelf hebt en of je gyn daarin kan en wil meedenken en helpen. :-*
Wij werden ook gewoon weer weg gestuurd nadat de testen waren geweest. We hebben toen een half jaar later een HSG gedaan en daarna moesten we maar wachten tot we 2,5 jaar bezig waren omdat we nog niet in de risicoleeftijdsgroep zitten en omdat ze niets konden vinden.
Het verschilt wel per ziekenhuis of je 2 jaar of 2,5 jaar bezig moet zijn voordat ze verder gaat kijken.
Dan krijg ik misschien dus ook nog wel een hsg. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
wij gaan (mocht ik ongi worden, nu nog geen bloed ) deze maand nog niet de ofo in. Dit omdat de eisprong zeer waarschijnlijk gaat vallen in onze vakantie week. Willen dan neit naar zkh maar gewoon lekker vakantie vieren dus nog 1 maandje zelf proberen… maar hopenlijk is dat niet nodig
@Cariska wrote:
wij gaan (mocht ik ongi worden, nu nog geen bloed ) deze maand nog niet de ofo in. Dit omdat de eisprong zeer waarschijnlijk gaat vallen in onze vakantie week. Willen dan neit naar zkh maar gewoon lekker vakantie vieren dus nog 1 maandje zelf proberen… maar hopenlijk is dat niet nodig
ik ga duimen dat de ofo niet nodig is
Ook wij gaan beginnen met een OFO.
We hebben eind juni een afspraak. Ik vind het wel spannend… Wij zijn nu anderhalf jaar “bezig” maar helaas nog geen zwangerschap. Ik heb een regelmatige cyclus van ongeveer 30 dagen en de ovulatietestjes wijzen aan dat er ook een eisprong moet zijn.
Weet iemand hoeveel afspraken er meestal zijn? Ik krijg de info nog opgestuurd maar ik ben nieuwsgierig…]
eind juni een afspraak? ik moet op dag 3 gewoon komen voor bloedonderzoek en bij begin menstuatie bellen voor een afspraak tussen dag 8 en 10… Hoeveel afspraken er zijn ligt denk ik aan je eigen lichaam, ze zullen zover ik weet alles nakijken met echo (rijping eicellen e.d.) en zullen je dus zo vaak laten komen als nodig is…
ik ga er van uit dat we dan ons verhaal doorspreken en van daar uit verder gaan. De afspraak zal een half uur duren.
oh oké dat kan natuurlijk ook!..
Wij hebben naar aanleiding van onze situatie ook een eerste intake gehad (gewoon bij mijn eigen gynaecoloog) en dat duurde ook een half uur ongeveer. Er worden allerlei vragen gesteld aan beide “partijen” en op basis daarvan maken ze een plan met wat voor soort onderzoeken het beste beeld kunnen geven. In ons geval was dit bloedprikken op dag 3 en dag 21 en onderzoek bij hub En ik heb een HSG gehad, hierbij spuiten ze je baarmoeder en eileiders door met röntgencontrastvloeistof om te kijken of er geen blokkades zijn. Wij hebben nu een half jaar de tijd gekregen om het nog zelf te doen en zouden hierna gelijk door mogen voor IUI. Het laatste gaat hier niet gebeuren (om meerdere redenen) maar het is wel fijn om te weten dat ze ons serieus nemen. Bij ons is verder namelijk niets aantoonbaar mis, fijn om te weten maar je koopt er niks voor :?