bewust in broek plassen

onze oudste zoon is bijna 3,5 en al ruim 5 maanden dag en nacht zindelijk. Nu is het zo dat hij ineens sinds van de week 1 a 2 keer per dag bewust in zijn broek plast. Het is dus niet zo dat hij een ongelukje heeft. nee hij verstopt zich bijv om te plassen. Ik weet dus even niet wat ik hiermee aan moet. en waarom dit is.

er is in onze situatie helemaal niets veranderd. en op school doet hij het ook niet. maar bij oma van de week deed hij het dus ook. hij lacht er gewoon bij.

nu weet ik dus echt niet hoe ik dit moet aanpakken. boos worden, doen of het niet erg is, negeren. ik weet het niet.

iemand hier die er ervaring mee heeft? o ja hij heeft wel heel veel nachtmerries de laatste maand misschien dat het hiermee te maken heeft of zo?

Misschien helpt het als je hem,nadat hij in zijn broek heeft geplast. Hem helemaal onder de douche stopt, tanden poetst, handen wast et cetera zodat hij door krijgt dat het echt vies is en dat het veel tijd kost om weer schoon te worden?

Sterkte!

Niet boos worden, maar wel zelf laten opruimen.

Peter deed dat ook… hij was al goed en wel zindelijk en ineens vond hij het blijkbaar een grappig gevoel geven om in zijn broek te plassen.

Hij deed het niet om mij te pesten, maar wel omdat hij zich ineens erg bewust was van zijn piem en plassen in zijn broek voelde heel even, heel apart.

We hebben het hem steeds zelf laten opruimen, dus hup naar boven, wassen, schone broek aan, natte broek in de wasmachine en wat hij op de vloer had gelekt zelf opdweilen…

Dat vond hij wel een enorm gedoe steeds.

Als ik even geen tijd had om hem te helpen werd ik ook niet boos, maar dan had hij wel de pech dat hij in zijn steeds kouder wordende broek die ging schuren moest blijven lopen.

Alles opruimen en dan ook nog in een koude natte broek rond lopen en nergens mogen gaan zitten… ja dat was toch wel straf en na een week of 3 zo was het ineens weer over.

Hier zegt Verôn ook wel eens ik ga in me broek plassen en hij wil echt een grote jongen zijn dus ik zeg dan ok dan doen we de luier weer aan want in de broek plassen is voor baby"s en die hebben een luier… dan doet hij het hiet echt niet want een baby wil hij echt niet zijn :wink: