Ik heb even een praktisch vraagje en ik hoop dat ik deze op de juiste plek stel.
Mijn zwangerschapsecho’s zijn me uiterst dierbaar, aangezien het zwanger worden voor ons een hels karwei is geweest. Nu heb ik begrepen dat ik deze echo’s het best kan laten plastificeren zodat ze langer ‘houdbaar’ blijven. Ik heb er ook eentje ingelijst staan.
Weet hier iemand hoe ik dit het best kan aanpakken? Kun je de echo’s zelf plastificeren met een rol folie, of kan ik hiervoor het best naar een foto speciaalzaak of echobureau gaan?
Ben benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt :think: .
Liefs ,
NiBa
…
Ik heb de echo’s in een envelopje.
De echo ingescand en laten afdrukken als foto en ingeplakt in het baby op komst boek. De normale foto’s kunnen namelijk meer hebben dan de echo’s
Inscannen en op CD bakken (desnoods een kopietje extra in je fotoboek voor de zekerheid)…dan kun je altijd extra afdrukken laten maken. Zo hebben wij al onze echofoto’s, buikfoto’s en babyfoto’s van onze dochter bv op 1 CD gebakken.
De ‘originelen’ gaan best nog redelijk mee geloof ik als je ze in een goed fotoalbum doet, zuurvrij papier etc maar ja eeuwig zal niet gaan. Daar zijn CD’s bakken beter voor. Als ze ooit vervagen kun je ze altijd vervangen. :thumbup:
En ook CD’s zijn niet eeuwig houdbaar. Mijn lief hier zegt dat je elk jaar een nieuwe kopie moet branden om zeker te zijn dat de CD geen gegevens verliest.
Het is maar een tip…
Klopt hoor, ze ‘slijten’ zelfs als je ze niet gebruikt helaas. Het allermooiste zou zijn een externe (gehuurde) al dan niet online server. Maar das me toch echt te prijzig
alle foto’s die me echt dierbaar zijn mail ik naar een apart g-mail account die ik daarvoor aan heb gemaakt… Daar kun je heel veel bytes opslaan, en het is gratis… :mrgreen:
@Rhiannon wrote:
Klopt hoor, ze ‘slijten’ zelfs als je ze niet gebruikt helaas. Het allermooiste zou zijn een externe (gehuurde) al dan niet online server. Maar das me toch echt te prijzig![]()
Een harde schijf, al dan niet extern, met een backup werkt ook. Wij hebben alles dubbel gebackupt (haha dat klinkt gek). Duur… tsja… ik wil de eerste foto’s van Hieke en de echo’s ècht niet kwijt. Hier is het zelfs zo erg dat er dus 1 van die back ups in de schuur ligt. Als er dan brand uitbreekt fikt niet alles af.
Ja die hebben wij ook! Externe HD en CD, de CD’s zijn ook meer bedoeld idd voor als er brand uitbreekt. Die zijn makkelijk mee te nemen.
Maar geloof me, ik weet 100% zeker dat een externe HD ook kan sneuvelen :silenced: de kat heeft het ooit gepresteerd om er 1 van het bureau te keilen…hoppa kaduuk! :wall:
Ooit, als we een keer ‘rijk’ zijn (monetair gezien gni gni) dan wil ik een brandwerende kluis kopen en die onder het huis monteren. :shifty:
ikheb mijn echo’s gescant en afgedrukt. Super mooie foto’s geworden.
:thumbup:
@Rhiannon wrote:
Maar geloof me, ik weet 100% zeker dat een externe HD ook kan sneuvelen :silenced: de kat heeft het ooit gepresteerd om er 1 van het bureau te keilen…hoppa kaduuk! :wall:
Ja, de Titanic kon ook zinken. :mrgreen:
:lol:
inscannen en eventueel online zetten, of reservekopiën aan de opa’s en oma’s geven.
@Sis wrote:
@Rhiannon wrote:Klopt hoor, ze ‘slijten’ zelfs als je ze niet gebruikt helaas. Het allermooiste zou zijn een externe (gehuurde) al dan niet online server. Maar das me toch echt te prijzig![]()
Een harde schijf, al dan niet extern, met een backup werkt ook. Wij hebben alles dubbel gebackupt (haha dat klinkt gek). Duur… tsja… ik wil de eerste foto’s van Hieke en de echo’s ècht niet kwijt. Hier is het zelfs zo erg dat er dus 1 van die back ups in de schuur ligt. Als er dan brand uitbreekt fikt niet alles af.
Hier ook zo, we hebben 2 externe schijven. Alles staat op dvd gebrand (en wordt geregeld ververst). Dus we hebben 3 backups en nog de originele die nog in goede staat zijn zolang je ze donker houdt. Ook wij leggen 1 van de harde schijven in de schuur (het hok), en er liggen dvd’s bij mijn ouders en broer :mrgreen:
Hier ingescand en afgedrukt en de ingescande echo’s op cd gezet.
De originele foto’s in ieder geval bewaren in het donker. In een envelopje ofzo. Anders gaan ze verkleuren als ze telkens aan licht blootgestelt worden.
Volgens mij bestaat er ook zoiets als koud kopieren… heb het nl laten doen en 10x nog nagevraagd aan die gozer: weet je het ECHTTT zeker… bloedirritant :silenced: Maar ik heb dus een paar a4tjes papier, echo kopie…
Wow! superbedankt allemaal voor jullie reacties!
Ik ga er dit weekend gelijk werk van maken, anders blijft het maar liggen en dan krijg ik er misschien spijt van.
Liefs,
NiBa