bewaren kleine hoeveelheid melk

Ik ben zojuist begonnet met afkolven, en heb er 30cc uit weten te krijgen, maar wat ik me afvroeg is hoe jullie dit bewaren? gelijk invriezen of even in een flesje in de koelkast totdat ik wat meer heb??

Dankjewel!

Hoi,

Ik zag dat je kindje nog heel jong is. Het is verstandig om, als er geen noodzaak is, de eerste 6 weken alleen live te voeden. Op die manier komt er een goede vraag-en aanbod.

Maar als je toch graag wilt afkolven kan je je melk invriezen. Bijvoorbeeld in ijsblokbakjes. Dat is 10cc per bakje. Als je dan later een flesje hebt warm gemaakt en je toch niet genoeg hebt, steeds 10 cc erbij doen i.p.v. heel veel in een keer met als gevolg teveel melk uit de vriezer en dan moet je jouw kostbare melk weggooien.

of…

je bewaart de melk in de koelkast, boven en achterin en je gooit steeds beetjes, van dezelfde temp bij elkaar. Meer over bewaren van moedermelk: http://www.borstvoeding.com/kolvenenwerken/bewaren-van-moedermelk.html

Succes!

Ten eerste, wat heeft je kindje een leuke naam :wink: !

Ik zou denk ik nog niet in gaan vriezen. Ik ben begonnen met kolven toen onze Ralf ongeveer 3 weken was, eerste weken gewoon een keer met het flesje gevoed, na een paar weken gewoon in gaan vriezen, in bewaarbakjes van avent, en dan meteen hoeveelheden die hij nodig heeft per bakje, nu dus alleen nog bakjes van 180cc. Dat vind ik makkelijker dan los invriezen, en omdat ik alles van avent heb is het makkelijk om van dat bakje dan weer een flesje te maken zonder overgieten en dergelijke.