Grrr…
Mn vriend heeft de vers gekocht biefstuk in de vriezer gegooid!
Doet dit af aan de smaak? Wil 't er vanavond uithalen om morgen te gebruiken.
Ben zo bang dat nu de smaak eruit is :evil:
nee hoor smaakt net zo goed
wij hebben altijd biefstuk van de haas en doe het altijd in de vriezer
het is net zo mals :drool:
ew… :shifty:
de moleculen van goede biefstuk gaan naar z’n grootje als je het invriest. Als je het dan ontdooit en bakt, dan zwemt het van het vocht… bleh.
Ik zou het gebruiken om een roerbakschotel van te maken met rundvlees… iets als beef teriyaki ofzo.
Ik weet dat er ZAT mensen zijn die biefstuk invriezen en gewoon opeten en dat die ook beweren dat het nog prima is en goed smaakt… en dan zeg ik altijd…" tja, wansmaak is ook smaak" :oops:
Voor mij is het echt TE zonde van goed vlees… vooropgesteld dat het goed vlees was he en niet de aanbieding van de C1000 want dat is biefstuk die al een keer ingevroren is geweest 8) Mensen die menen daar voor 4 euro goede biefstuk te kunnen kopen, zullen het verschil niet proeven. :shifty:
Ik ga met Cell mee.
Ik doe al het vlees in de vriezer behalve biefstuk en ander rood vlees, dat moet je gewoon vers eten.
Anders vind ik het gewoon zonde, ht is al zo duur en dan moet je het ook wel lekker eten.
Maar ja daar heb jij natuurlijk niets meer aan, jammer genoeg.
Hmm… Nou ik zie t morgen wel dan :?
Nu was t wel de bedoeling er teriyaki mee te maken, maar dan wel met lekker verse biefstuk!
Heb 't er uit gehaald, en wacht 't wel af…
heb mn vriend wel gezegd dat IK voortaan over het vlees/boodschappen ga haha :lol: is al de zoveelste keer dat ik vlees ‘ineens kwijt ben’ :shifty:
@Cell wrote:
ew… :shifty:
de moleculen van goede biefstuk gaan naar z’n grootje als je het invriest. Als je het dan ontdooit en bakt, dan zwemt het van het vocht… bleh.
Ik zou het gebruiken om een roerbakschotel van te maken met rundvlees… iets als beef teriyaki ofzo.
Ik weet dat er ZAT mensen zijn die biefstuk invriezen en gewoon opeten en dat die ook beweren dat het nog prima is en goed smaakt… en dan zeg ik altijd…" tja, wansmaak is ook smaak" :oops:
Voor mij is het echt TE zonde van goed vlees… vooropgesteld dat het goed vlees was he en niet de aanbieding van de C1000 want dat is biefstuk die al een keer ingevroren is geweest 8) Mensen die menen daar voor 4 euro goede biefstuk te kunnen kopen, zullen het verschil niet proeven. :shifty:
grote onzin natuurlijk van die wansmaak :snooty:
smaken verschillen dat is het!!
@judith wrote:
@Cell wrote:ew… :shifty:
De kwaliteit van het vlees word gewoon minder nadat het is ingevroren dat heeft niets met smaak te maken, dat is gewoon een vaststaand feit.
Een biefstuk uit de vriezer krijg je ook bijna niet meer gebakkn door het vocht wat er in zit gaat het meer sudderen dan bakken, jegh :sick:
nee, ik krijg er dan ook echt niks lekkers mee uit dus wij vriezen biefstuk ook niet in.
En bedankt! Ik ga zo naar de slager om biefstuk te halen :drool:
Overigens Esthe als ik zo je banner lees dan kun je die biefstuk nog een mooi poosje in de vriezer laten. Gefeliciteerd met je zwangerschap :-*
Je bent zwanger en moet de biefstuk sowieso goed doorbakken voor je hem kunt eten.
Ach in mijn ogen kan het dan net zo goed een biefstukje uit de vriezer zijn :mrgreen:
Als bij de appie de lekkere biefstukken in de aanbieding zijn, kopen wij er heel veel en verdwijnen er altijd wel wat van in de vriezer. Tuurlijk vers zijn ze het lekkerst, maar de ontdooide biefstukken vind ik ook wel lekker. Gewoon lekker op de gril of op de barbeque. Niets mis mee.
@judith wrote:
@Cell wrote:ew… :shifty:
Als je naar de tijd kijkt, schreef ik mijn reactie tegelijk met jou reactie en heb ik het dus niet bedoeld als opmerking naar jou specifiek.
Noem me een lekkerbek, maar ik vind voedsel vernaggelen door er dingen mee te doen die het minder maken gewoon zo zonde dat je in mijn ogen dan niet zo veel hebt met smaken, proeven, genieten.
Wij proeven echt wel verschil tussen diepvries vis en vlees en ik kan echt gruwelijk mijn wenkbrauw optrekken als mensen overal saus over gooien… doooood zonde.
Dat is nu eenmaal ons ding niet, puur, eerlijk, liefst biologisch en klaarmaken zoals het bedoeld is, is WEL ons ding en vanuit daar krijgt de vraagstelster een eerlijk antwoord.
En dat van die wansmaak is ook smaak… dat is gewoon een soort standaard zeggen van mij op de veel gezegde opmerking " smaken verschillen"

Als je zwanger bent zou ik juist investeren in een goed en vers biefstukje van de slager, die zijn ten minste nog te eten als je ze goed doorbakt.
als ik mijn bevroren biefstuk uit de vrieser haal, suddert het echt niet in het vocht. wel is het vlees goed ingeseald. en ik haal het ongeveer 2 uur van te voren eruit en leg het in koud water met de verpakking erom heen. dus snel ontdooit, dan op kamer temeratuur bakken :thumbup:
het is wel waar dat vers vlees meteen bakken lekkerder is, maar zeker niet smerig zoals ik nu uit sommige antwoorden haal.
maar mischien ben ik sneller tevreden, kan ook :mrgreen:
heule lekkere biestuk vind ik de gerijpte van appie hein in zo een zwart doosje, en dan eigenlijk de rib-eye, maar ook de varkenshaas en de struisvogelbiefstuk :drool: whaaa, ik heb trek alleen geen budget :mrgreen: vandaar dat ik mischien sneller tevreden ben met een diepvriesbiefstuk, die duurdere krijgen we wel eens van mijn zus :inlove:
Maar daar geef je al een significant verschil aan he… sealen.
Als je vlees vacuum sealt, dan heeft het vlees echt minder last van het invries en ontdooi proces…
Zo gooien wij nog wel eens filet americain in de vriezer… Is het een vers bakje zonder seal… dan word het derrie na ontdooien. Is het een vers bakje van appie met een seal erover… dan is het net of ik hem vers heb gehaald…
De manier van invriezen maakt dus echt wel verschil en sealen is dan wel de allerbeste manier.
Maar de meeste mensen doen het gewoon in een standaard diepvriesbakje of zakje en gooien het in de vriezer.
Je kan het verschil echt goed merken, haal maar eens een goede kogelbiefstuk bij de ambachtelijke slager en een stukje goedkope aanbiedingsbiefstuk. Bak beide… zal je zien dat de goedkope biefstuk veeeel meer vocht geeft en dat je op je bord ook een zwembad aan vleesvocht krijgt.
Mijn schoonouders proeven ook geen verschil… maar ja, die eten ook van die rare streekgerechten waar ik niet eens naar kan kijken… :mrgreen:
OK dan snap ik het waarom ik zo weinig verschil proef want wij gooien die lekkere biefstuk van de appie geseald en wel in de vriezer.
Het kan wel…
Hangt van de vriestijd af. Een snelle, grote vriezer vriest snel in. Zo’n vriesvakje zorgt ervoor dat het vlees langzaam bevriest, en hoe langer het duurt hoe groter de ijskristallen en dus een grote kans dat het vlees beschadigt raakt. Plus: hoe groter de ijskristallen, hoe meer vocht bij het ontdooien.
Als je het luchtdicht verpakt en je gaat ontdooien kun je het in een pan met koud water gooien. Na een half uur voeg je weer wat koud water toe. Buiten de koelkast doen, want elke keer als je de koelkast open doet bevriest het weer licht…
Scheelt veel onsmakelijk ontdooivocht :thumbup:
De biefstuk was heerlijk! (en ja, uiteraard goed doorbakken )
Het was verse van de slager, ingesealed en al!
Dus misschien dat 't daarom wel lekkerder was?
Hoe dan ook, gelukkig heeft 't goed uitgepakt.
fijn.
ik vind biefstuk van de slager gewoon te duur en neem altijd de diepvries van ah. Vind het prima te eten, natuurlijk slager-kwaliteit is een stuk lekkerder, maar zo heb ik goedkoop lekker vlees. Geniet liever 2 keer per maand van zo’n biefstuk dan eens per maand van de slager.
net waar je prioriteit ligt. Die biefstuk is overigens wel ingesealed.