Bevolkinsgonderzoek

Oke, ik krijg net een brief van de GGD. Omdat ik dit jaar 30 :shock: ga worden (helemaal aan het einde van het jaar) moet ik een uitstrijkje laten maken.



Ieeeeeeeeeeh, dat heb ik nog nooit gedaan. Hoe gaat dat? Ik ben niet bang dat het zeer doet of zo hoor, kan wel wat hebben. Maar meer de schaamte zeg maar. Ik bedoel het is wel mijn huisarts :lol:

Heb net meteen van mijn geplande afspraak een dubbele gemaakt ( anders stel ik het weer uit :wink: )



Hoe gaat zoiets?

Het valt heel erg mee hoor…

Je mag gaan liggen, dan brengen ze zo’n vogelbek in en schrappen ze wat slijmvlies af.

Het ergste vind ik het tochtige gevoel naderhand en het afwachten…



Gelukkig kreeg ik vanmorgen te horen dat het allemaal goed was…

Ik heb het vorig jaar gehad, werd ook in december 30 en moest begin van dat jaar voor mn uitstrijkje. Ik had er al veel gehad, dus ik wist wat komen ging. Idd brengen ze een eendenbek in en schrapen ze wat weg. Inlegkruisje indoen, want je kan een beetje bloed verliezen. Gelukkig was hier ook alles goed. Veel sterkte

Ja, en van dat wegschrapen hoef je je ook niet teveel van voor te stellen. dat gaat met een soort groot wattenstaafsje. Ik voelde er niets van.

Ik heb dat onderzoek gelukkig al weer gehad.



Maar ik ken het gevoel, van schaamte. Je moet toch met de benen wijd.



Maar achteraf valt het gigantisch mee.



Het is binnen een paar minuten zo gedaan. Hij ging bij mij even met een eendenbak naar binnen en ging even met het stokje naar binnen en klaar was het.

hier ook pas geleden voor het eerst gehad…en heb er helemaal niets van gevoeld en was gelukkig allemaal goed

ooo shit…ik word in november ook 30, dus ik ben ook de klos

Ik ga wel, want het is heel belangrijk, maar eerst moed verzamelen!



Mijn moeder vermoord me als ik niet ga, want zij heeft 8 jaar geleden baarmoederhalskanker gehad…(en ze was daarvoor nooit op controle geweest).



En ja, ik zal me ook behoorlijk generen (terwijl 4 1/2 maand geleden voor mijn gevoel half nederland tussen mijn benen heeft gezeten in de verloskamer :shifty: )

@mar27 wrote:

Maar meer de schaamte zeg maar. Ik bedoel het is wel mijn huisarts :lol:


Het is gelukkig de huisarts, en niet de buurman of de melkboer. :roll: :mrgreen: Ik bedoel, het is zijn vak en zo zal hij het (neem ik aan…) ook zien. Die ziet meer mutsen op een dag dan vers geschilde aardappels hoor. :lol:



Ja zo denk ik altijd maar, het moet toch gebeuren. Hier was het trouwens de assistente die het deed, en niet de huisarts zelf.

ik ben net 30 geworden dinsdag, maar heb nog geen uitnodiging gekregen :think:

Die ziet meer mutsen op een dag dan vers geschilde aardappels hoor.


:mrgreen: :lol: :mrgreen:
hahahaha

@jet wrote:

ik ben net 30 geworden dinsdag, maar heb nog geen uitnodiging gekregen :think:




Ik kreeg m ook een paar maanden later dan toen ik 30 was.

Ik word juni dit jaar 30 en heb in febr mijn oproep gekregen.

Ben ook al geweest. Prettig is anders maar het valt echt reuze mee.

Ik heb het bij de praktijkondersteuner laten doen, een hele vriendelijke vrouw.



Het enige genante detail was dat zijn mijn baarmoedermond niet kon vinden… :roll: :mrgreen: dus dat duurde even hahaha.

Waarschijnlijk lag mijn baarmoeder gekanteld ofzo :think:



Het afnemen van cellen steekte even lichtjes.

Na 3 weken kreeg ik de uitslag binnen PAP1, perfect dus!

@jet wrote:

ik ben net 30 geworden dinsdag, maar heb nog geen uitnodiging gekregen :think:




toen ik 30 werd kreeg ik de uitnodiging op mijn verjaardag tussen alle leuke verjaardagskaartjes :thumbdown:

Ben inmiddels al voor een tweede keer geweest (ja ja 35 plus) en deze keer niet oke! Een pap3b en onderzoek,behandeling gehad bij de gyn en nu krijg ik 29 april uitslag. Hoop dat alles oke is :pray:

Maaar zo zie je maar hoe belangrijk het wel is. Want ik heb verders niks geen klachten.



Terug komende op het uitstrijkje. Hier deden de assistenten het. De huisarts zelf niet,maar die had het ook mogen doen hoor.Geen schaamte wat dat betreft.

Maar goed die eendebek gaat naar binnen toe en ze schrapen wat weg. Ik heb er niks van gevoeld die keren.

Succes ermee en hopen op goed bericht!

Hoe werkt dat bevolkingsonderzoek eigenlijk? Ik woonde toen ik 30 werd niet in NL, nu ben ik 32. Krijg ik dan met 35 jaar vanzelf een oproep?



Wat rot Schoen dat het niet in orde was. Ik hoop dat het nu na de behandeling weer allemaal rustig is… ik duim voor je!

ik word in oktober ook 30 heb tot nu toe nog geen oproep gehad



schoen dat is schikken hoop dat de uitslag goed is 29 april :pray:

Ik was een enorme angsthaas toen ik de oproep en herinneringsoproep kreeg. Mijn schaamte was toen te hoog om het aan te kunnen. Ik ben toen niet gegaan. Inmiddels ben ik 35 geworden en woon ik niet in Nederland. Dus zal ik nu de oproep mislopen. Ik vraag me nu wel sterk af of ik er een moet aanvragen. Na mijn zwangerschap kan ik me beter over die schaamte heen zetten. Maar ja, nu zal er geen oproep komen.



Shalom

Hier wordt het gedaan door de assistente. Wel prettig hoor! Het onderzoek zelf viel mee en gelukkig bij mij de uitslag ook.



Succes ermee, en het valt best mee hoor!

Ok nog even een vraagje.

Ik wil gewoon op de fiets gaan, ik neem aan dat ik gewoon kan fietsen toch?

Een vriendin reageerde heel verbaasd zo van ‘Je gaat toch niet fietsen!’



Nou dat was ik eigenlijk wel gewoon van plan.

Ik fiets toch ook gewoon als ik sex heb gehad :lol:

Ik heb na het onderzoek nergens last van gehad, maar ik was niet met de fiets, maar met de auto.

Maar ik neem aan dat je gewoon op de fiets kunt gaan. Zoveel stelt het onderzoek ook weer niet voor.