Dit wordt als het goed is mijn laatste kindje en dus ook bevalling.
Nu wilde ik het dus op film hebben, om het ook zelf eens te kunnnen zien.
Foto’s zijn leuk, maar veel dingen mis je wel.
Zijn er hier meiden met ervaring en tips hoe we dat het beste kunnen doen.
Camera op 1 punt op een statief, of hub laten filmen.
Hoe staan ze in het zh ertegenover dat de camera draait?
nou genoeg vragen, barst maar los
:-*
Wij hebben de bevalling van onze zoon gefilmd, ook omdat ik idd een ‘deel van de film’ mis van m’n eerste bevalling.
M’n man heeft de camera op een statief gezet en gericht op de ‘uitgang’ en toen ik begon te persen heeft hij de camera aangezet.
De VK van het zkhs en de verpleging had er geen problemen mee. We hadden het netjes vantevoren gevraagd (toen we binnenkwamen op de verloskamer).
Ik ben poliklinisch bevallen en was onder behandeling bij de gyn, dus ik had geen ‘eigen’ vk in het zkhs. Dus ik kon vantevoren niks vragen of afpreken.
Ik heb wel een bevalling volgens het boekje gehad, ik weet niet hoe ze ertegenover staan als het een kunstverlossing wordt.
Ik ben erg blij met de opname en deze is me ook heel dierbaar. We hebben de dag na de geboorte al meteen naar de opname zitten te kijken.
Succes !
Mijn schoonzus heeft het ook laten filmen, is ook gebruikt voor MBO scholen. Ze heeft het volgens mij door iemand laten filmen in het ziekenhuis!
:lol: Ik wilde het ook graag op film. Puur voor mezelf.
Bij mijn vorige 2 bevallingen had ik er al aan zitten denken om mijn schoonzus daarvoor te vragen. Echter hoefde ik uiteindelijk niet te vragen, want ze waren op het moment van bevallen nog op vakantie (kwamen er wel gelijk weer voor thuis)
Bij de laatste bevalling uiteindelijk gevraagt.
Ik werd ingeleid in het ziekenhuis en ik zat nog dicht, dus geen reden om vast te komen.
's middags zat ik nog dicht, dus nog steeds geen reden. Het kon best nog wel een of twee dagen duren (werd ingeleid met gel en dat duurd vaak lang)
Een klein uurtje later belde Rinse naar zijn zus dat het nu toch wel op gang was. Ze heeft een mailtje afgemaakt en is in de auto gesprongen.
Al rijdende belde ze op dat ze onderweg was. Rinse drukte haar weg, nog geen minuutje later was Siep er :lol:
Ofterwijl, het lot heeft besloten dat ik het niet op film heb. Jammer, maar och :mrgreen: Het resultaat is het belanrijkste :inlove:
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ps. Oja… ik zou er zelf niet voor kiezen om het je man te laten doen, die heeft een andere taak. Nooit gedacht aan een statief, al was daar ook geen tijd voor geweest
wij mochten het niet laten filmen in het ziekenhuis en van de 2de helemaal niet aan gedacht
bij onze eerste dochter werd het een keizersnede in een hypermoderne OK… ze hadden plasma schermen waarop je kon meekijken als je dat wilde en ze hadden apparatuur waarmee ze de hele bevalling op een dvdtje konden overzetten zodat je het mee naar huis kon nemen… helaas wist de gyn niet hoe het werkte het was net nieuw en nog niet gebruikt… dus mijn vriend heeft zelf stukjes gefilmd… jammergenoeg niet hoe ze uit mijn buik kwam… hij was te zenuwachtig omdat het natuurlijk wel een vroeggeboorte was… iedereen was in spanning hoe ze eruit zou komen en hoe ze eruit zag en het zou doen…
met deze bevalling zou ik graag alles opgenomen willen hebben…
het wordt wel weer een ziekenhuisbevalling… in het ziekenhuis hebben ze daar geen problemen mee als ze geflimd worden… maarja eerst maar eens zien hoe de bevalling gaat…
Wij hebben de bevalling van onze zoon ook gefilmd. Mijn 2-lingzusje heeft die taak op zich genomen. Ze heeft zich verder nergens mee ‘bemoeid’ en zich alleen op het filmen van ons -de aanstaande ouders- gericht. Ik ben er erg blij mee! Het was bijna niet gelukt, omdat ze even naar de winkel ging en het in die tijd bij mij erg hard ging. Maar gelukkig was ze er weer toen ik mocht gaan meepersen.
Wij hebben er wel voor gekozen om het vanuit mijn zicht te filmen, dus er niet recht voor!