***bevallen PCO'ers gezocht***

Ik ben sinds mei vorig jaar in de medische molen beland, gelukkig heb ik dus niet het “normale” jaar proberen af moeten wachten, omdat ik maar niet ongi werd na de pil. Onderzoeken gehad en daaruit komt PCO. Ook vriendlief is al gecheckt, zijn zwemmers waren uitstekend en ook de samenlevingstest was goed. Ik heb inmiddels verschillende kuren clomid gehad, daarop 1 keer een reactie, verder niks behalve erge bijwerkingen bij de hoogste dosis. Gestart met puregon spuiten en meteen tegen overstimulatie aan, 7 eitjes, dus ben weer op de wachtbank gezet. Ik mocht niet zwanger worden en als ik ongi word terug om te kijken of alles weg is, zo ja dan mag ik een lagere dosis gaan spuiten, zo nee, dan moet ik weer wachten. Op zich probeer ik ondanks de dipjes af en toe zoveel mogelijk positief te blijven, het moet toch een keer lukken? Maar aande andere kant kan ik erg balen van het feit dat ik in ruim een jaar tijd nog maar 1 kans heb gehad en de grote kans moest laten schieten, want een 7ling zie ik niet zo zitten…

Maar ik vraag me dus af, hoe lang gaat dit nog/ kan dit nog gaan duren? ik ga al een half jaar ziekenhuis in en uit, wel 3/4 keer in de maand en elke keer moeten ze dan op mijn werk vervanging regelen (sta voor de klas) Dit kan toch geen maanden meer zo doorgaan? Ik bedoel, alleen al elke keer weg op t werk…dadelijk verlengen ze mijn contract daardoor niet ofzo?

Dus ik ben benieuwd naar hoe lang het circus bij jullie duurde, hoe lang t duurde voor je zwanger was, of dat goed ging(want een PCO’er heeft ook nog eens een verhoogde kans op een miskraam) en of de vooruitzichten met puregon positief zijn. Ik ben wel zo reeél om te weten dat het dadelijk echt niet bij de eerste beste eisprong raak zal zijn, maar toch hoop ik een beetje dat het snel is dan, puregon schijnt erg gunstig te werken, meerdere eitjes mogelijk en de timing is precies, of duurt t dan nog dat jaar wat er gemiddeld voor een normaal mens staat?

Ik ben gewoon op zoek naar verhalen en ervaringen, dus kom maar op!!!

Bedankt!

Groetjes wienie

Hallo Wieniex,

Hier een PCO-er die 5 maanden geleden bevallen is van een mooie meid!

Gelukkig had ik geen ernstige hormoonafwijkingen. Wel de bekende stralenkans, nauwelijks eisprongen dus bijna geen cyclussen. Gelukkig hielp bij mij de lichtste dosering Clomid.Na 5 rondes Clomid was het dan raak.

Ik wens je heel veel succes!

Hoi Wieniex,

Ik had (cyclus is nu regelmatiger geworden) ook een hele onregelmatige cyclus (kralenkrans op 1 eierstok en de gyn sprak over pco beeld, maar diagnose is niet echt gesteld). Net toen ik bij de gyn was, was er een eisprong zichtbaar.

Ik zou de eerstvolgende cyclus beginnen met clomid maar ik ben in die ronde spontaan zwanger geraakt. Mijn zoontje is nu 13 mnd. Al met al duurde het 4 of 5 (soms hele) lange cycli voordat ik zwanger werd.

Met je andere vragen kan ik je niet helpen, maar hopelijk krijg je gauw antwoord. Heel veel succes :thumbup: ,

Groetjes Paula

Hoi,

Ook hier een positief veraal over Clomid. In maart 2004 gestart met Clomid en in juli 2004 zwanger geworden, na 3 kuren 50 mg. In maart 2005 bevallen van een zoon. Had ook helemaal geen bijwerkingen vand e Clomid.

In sept 2006 weer begonnen met Clomid, sloeg steeds niet aan, in december een kijkoperatie en een eileider verwijderd ivm vreemde cyste, ook LEO behandeling geahd. Nu eerst proberen zonder Clomid, hoop op een regelamtige cyclus.

Succes!

Ook hier een positief pco verhaal.

In oktober 2004 zijn we gestopt met de pil. Vervolgens werden we na 5 cyclussen (1 jaar en 1 maand) spontaan zwanger. Helaas eindigde deze zwangerschap in een miskraam met 10 weken. Vervolgens werd ik weer na 5 cyclussen (7 maanden) zwanger met behulp van Clomid. Het was de eerste ronde met Clomid 50 en meteen raak!

Het heeft dus bijna 2 jaar geduurd voor we zwanger raakten van ons wondertje Mitchel.

Ik wens iedereen heel veel succes met zwanger worden, met of zonder hulp!!!