Bevallen na 2 eerdere gecompliceerder bevallingen

Ik ben benieuwd of er hier moeders zijn die er ervaring hebben met een derde bevalling waarbij de eerste 2 ook moeilijk zijn verlopen. Ging de derde wel goed of was dit weer hetzelfde drama?

Mijn eerste bevalling eindigde na alle toeters en bellen die mogelijk waren alsnog in een spoedkeizersnede omdat mijn zoon in nood kwam. Mijn tweede bevalling was vergelijkbaar behalve dat mijn dochter het er gelukkig dit keer wel goed onder bleef doen. We stonden opnieuw na alle toeters en bellen weer op het punt voor een keizersnede toen de gyn nog een poging met de vacuüm wilde doen (bij niet helemaal volledige ontsluiting) en het uiteindeljk hiermee toch gelukt is. Echter ook hierna 3 dagen in het ziekenhuis gelegen wegens de schade, waarvan herstel vervolgens thuis ook nog lang heeft geduurd.

Ik mag nu dus kiezen van de gyn: meteen keizersnede of nog een voorzichtige poging. Ik neig naar de eerste nu. Bij mij duurde herstel hiervan niet langer dan bij de normale bevalling. Hoe was dit bij jullie? Waren jullie snel hersteld na een electieve keizersnede?

woo… in jouw geval zou ik dan idd kiezen voor een geplande keizersnee… ook al is het uiteindelijk gelukt met de pomp, ik vind het wel heftig hoor.



Hier was de eerste een drama bevalling, met toeters en bellen en een curretage van de placenta die maar niet wilde komen. Dochterlief was een sterrenkijker en werd ook geboren met een behoorlijk oedeem.



De 2e ging echter appeltje eitje, dus voor mij verder geen aanleiding tot… maar als de 2e net zo dramatisch had geweest, dan had ik daarna indien mogelijk gekozen voor een compleet gecontroleerde situatie… zodat je er later met zo goed mogelijke herinneringen op terug kijkt.

:thumbup:

Niet echt een vergelijkbare situatie, maar ik heb 2x een KS gehad.

Bij onze oudste na 24 uur afzien. Ik was total loss, dan nog een operatie er achter aan… Herstel duurde echt lang :?

Bij de 2e was het een geplande KS. Daar naar toe kunnen leven, en mezelf erop kunnen voorbereiden.

Enige wat toen niet zo leuk was, was dat 1 week van te voren hub zijn oma overleed en die is op maandag begraven en ik moest maandagavond naar het ZH want ik was dinsdagochtend als eerste aan de beurt.

Dat vond ik emotioneel gezien op dat moment wel zwaar.

Maar qua herstel ging het na de 2e KS echt een stuk sneller dan bij de eerste. :thumbup:

Omdat je uitgerust er aan begint, zeg maar.



Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Elke bevalling is toch weer anders, dus wie weet is het net als bij Cell… is deze 3e bevalling appeltje eitje!

Maar als je er geen goed gevoel bij hebt, en erg gespannen bent (en dus misschien onbewust eea wel tegenhoudt…), dan is misschien een KS juist wel een betere bevalling.

Praat er ook goed met je gyn over.



Succes!!

Marieke, ik neig ook naar een KS. De eerste keer was ook na een uitputtingsslag. Ik hoop daarom dat herstel van een geplande KS (avond ervoor vroeg naar bed 8) ) inderdaad vlotter verloopt. Hoe snel was jij weer op de been? Ik herinner me dat ik het wel pijnlijk vond om 's nachts voedingen te geven door het litteken…

Sorry, had je reactie gemist.

Even snel vanaf mijn telefoon :wink:

Ik was na de 2e (geplande) KS echt sneller weer op de been hoor

Ik woon in België, hier normaal om na de bevalling aantal dagen in het zh te blijven. Bij de.oudste dacht ui echt na een week van “oh help, hoe moet ik ooit bij de auto zien te komen?” (toen hub me kwam ophalen)

Bij de 2e ging ik na een paar dagen weer gerust naar het toilet over onder de douche en kon ik voor mn gevoel wel eerder naar huis :slight_smile:



Toch vind ik het wel jammer dat ik nooit een natuurlijke bevalling heb meegemaakt hoor… :oops: