bevallen met een doula, wie?

aangezien mijn man niet echt een goeie hulp was bij de geboorte van jace (kwa weeen opvangen) vroeg ik mij af wie er weleens met een doula bevallen is en wat ze ervan vond?

en weet iemand hoe duur dit is en of het wordt vergoedt?

Mag ik je vragen waarom je man geen steun was tijdens de bevalling?

Ik zou persoonlijk zelf proberen om voor de bevalling een goed gesprek te hebben met mijn man en hem te informeren wat je zelf prettig zou vinden tijdens de bevalling en wat je van hem verwacht. Misschien kunnen jullie samen een cursus doen om je beter voor te bereiden.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het werk dat een doula verricht heel goed (zeker als je er bijvoorbeeld alleen voor zou staan) en ik weet niet waarom je man geen steun kon zijn, maar heb liever mijn eigen man naast me dan een vreemde aan bed.

een vriendin van mij is Doula, ze is ook actief hier op KOK, kijk even bij de septembermama’s ze heet Miekje hier op KOK ze kan je alles vertellen denk ik.

mijn man vond dat ik me aanstelde doordat ik zo gilde…

zal er ook wel apart hebben uitgezien maarja ik verging van d epijn.

hij liep ook steeds weg.

ik weet het niet kan wel proberen met hem te praten nog.

@djamilla wrote:

hij liep ook steeds weg.

Zo dan! Heb je hem ook een flinke lel verkocht toen ie dat zei?

Die van mij had zo’n opmerking écht niet overleefd hoor :angel:

Wat een opmerking :shock:

Ene kant zeg ik goed gesprek aan gaan en aan andere kant zeg ik goed dat je aan jezelf denkt en er iemand bij zou willen halen.

Hier geen ervaring… Heb mijn man ook niet als steun ervaren maar dat was meer omdat ik zo in mezelf gekeerd was als dat het aan hem lag.

Ik weet dat Blue-fairy een doula erbij heeft gehad (schrijft oa bij de maart2009 babybabbelaars) Niet omdat haar man geen steun was oid trouwens!

Want dat lijkt mij wel heel erg om tehoren zeg: Jee, mijn haren gingen ervan overeind staan! Oké, ik heb drie makkelijk bevallingen gehad, het zag er voor een ‘buitenstaander’ nét niet uit alsof ik sliep, maar zo stil was het/ik :mrgreen: . Maar als ik de meeste bevallingsverhalen zo hoor of lees, ben jij absoluut geen uitzondering hoor, dus waar haalt hij het lef vandaan?

Ik hoop iig dat jíj je er goed bij voelt (als je man er weer bij zal zijn iig) want dat is toch wel het allerbelangrijkste! Dan zul je waarschijnlijk ook nog merken dat deze bevalling een stuk soepeler verloopt! Succes met je keuze, en ik hoop dat je een fijna doula kan vinden waar jullie sámen wat aan hebben :wink:

@djamilla wrote:

hij liep ook steeds weg.

jeetje hier schrik ik van…

Had gisteren al je topicopening gelezen en kon me eigenlijk niet goed voorstellen wat je man dan niet goed deed maar dit slaat alles…

Ik zou echt een goed woordje met je man spreken als ik jou was want jeetje zijn gedrag is toch niet normaal…

Mijn vriend gaf van te voren aan dat hij er niet goed tegen zou kunnen, nou ik heb 1,5uur in een kussen lopen gillen van de weeenstorm en hij zei helemaal niks en dat was juist perfect… Hij bleef juist bij mij zodat ik niet alleen was…

Jeetje ik had het zonder hem niet overleefd…

Succes…

grts patricia

@babylover wrote:

@djamilla wrote:

hij liep ook steeds weg.

jeetje hier schrik ik van…

Had gisteren al je topicopening gelezen en kon me eigenlijk niet goed voorstellen wat je man dan niet goed deed maar dit slaat alles…

Ik zou echt een goed woordje met je man spreken als ik jou was want jeetje zijn gedrag is toch niet normaal…

Mijn vriend gaf van te voren aan dat hij er niet goed tegen zou kunnen, nou ik heb 1,5uur in een kussen lopen gillen van de weeenstorm en hij zei helemaal niks en dat was juist perfect… Hij bleef juist bij mij zodat ik niet alleen was…

Jeetje ik had het zonder hem niet overleefd…

Succes…

grts patricia

Ik vind het ook wel heel erg, je partner moet in zo’n situatie toch je grootste steun zijn.

Ik weet vanmezelf dat ik nogal afstandelijk kan zijn, maar juist tijdens de bevallingen is mijn vriend mijn grootste steun geweest.

ik zou ook echt neit weten wat ik zonder hem zou moeten hoor.

Ik zou ook inderdaad eens gaan praten met je vriend en anders een cursus samen volgen, wel samen anders heb je er nog niets aan.

Kijk ik kan best snappen dat het allemaal eng is voor een man, je ziet toch je vrouw pijn lijden, en het zal er ook wel niet allemaal smakelijk uitzien.

Maar zo een opmerking is echt not done, vraag me dan ook af of dat er niet meer achter zit.

Sterkte ermee meid.

En als je alsnog beslist voor een doula dan succes met je zoektocht.

Heb je trouwens niet je moeder, zus, tante of goede vriendin die je kan bijstaan tijdens de bevalling?

ik heb gisteren met hem gepraat maar ben niet veel opgeschoten…

Hij zei jahoor geef mij maar weer de schuld! :think:

Volgens hem haddden de (mannelijke) artsen tegn hem gezegd dat het allemaal wel meeviel(oftewel ik stelde me aan) :evil:

Ik heb geprobeerd uit te leggen dat de pijn echt ondraagelijk is en dat ik misschien een doula erbij wilde.

toen was hij beledigd.

@Zeemeermin wrote:

@djamilla wrote:

Volgens hem haddden de (mannelijke) artsen tegn hem gezegd dat het allemaal wel meeviel(oftewel ik stelde me aan) :evil:

Mannelijke artsen hebben geen recht van spreken. Zij weten niet hoe een bevalling voelt! Sterkte met het vinden van een Doula. Ik zou ervoor kiezen in jou geval!

Gaat je vriend wel eens mee naar de vk?
Zo nee neem hem mee en laat haar hem dan even flink de oren wassen met z'n vooroordelen.
Denkt hij altijd zo over vrouwen of doet hij echt enkel zo over bevallingen?

vraag me af hoe die is als hij een griepje heeft als die net zo zielig is als 98% van de mannen is dan heeft ie zeker geen recht van spreken dat jij je aanstelt tijdens de bevalling.
Phoehee, wordt hier erg boos van en niet voormezelf hoor maar wel voor jou.
Sterkte meid :hug:

oja laat hem dit toppic eens lezen wie weet steekt ie er wat van op :wink:

nee hij is absoluut geen zielepiet hij kan niet tegen mensen die piepen zeg maar.als hij strontverkouden is gaat hij nog naar zijn werk.

maar ik snap het wel een beetje ik ben heel kleinzerig dus ik denk dat hij dacht dta het idd wel meeviel.

Ik zou eigenlijk wel iets van een documentaire willen laten zien dat andere vrouwen bevallen en dan laten zien dat de pijn en het gillen er echt bij horen.

Weet iemand iets wat ik kan laten zien?

Maar waarom liep hij weg dan? Omdat hij niet tegen het gillen kon? Wat een watje! Had ie daar maar overheen moeten stappen.

Maar volgens mij zit er meer achter. Mannen voelen zich meestal hulpeloos als hun vrouw vergaat van de pijn en zij niks kunnen doen. Ieder gaat er op zijn manier mee om en ik vrees jouw man op deze manier. Kan hij slecht tegen kritiek? Ik denk namelijk dat hij zich schuldig voelt en een manier probeert te vinden om de ‘schuld’ bij de ander te leggen; jij dus. Zijn probleem hoor. In dat geval; heel goed dat je een doula zoekt!

Sterkte en succes.

Groet, Carenza

Ik ga bevallen met een doula :smiley:

de reden waarom ik voor een doula gekozen heb is om dat ik waneer ik de zware weeen ga krijgen in paniek kan raken en niet meer weet waar ik het zoeken moet.

om die reden zie ik ook op tegen de bevalling en heb ik er voor gekozen om een doula in de armen te nemen.

ik heb iemand die een stage doet ( ook die moeten het leren ) en ze heeft me nu al enorm geholpen met onze gespreken en ik zie nu echt uit naar de geboorte van ons kindje,

MAG IK VRAGEN WAT ZOIETS KOST EN OF HET VERGOEDT WORDT?

die van mij doet de opleiding nog en kost me niets maar ik ken iemand die heeft wel haar papieren en die kost meer dan 500 euro en word helaas nog niet vergoed.

Een doula is prachtig hoor maar je kunt gebruik maken van een kraamverzorgster die al jaren het werk van een doula doet ze helpt je

voor en tijdens de bevalling er staan 4 uren voor als je gaat bevallen bel je gewoon de kraamorganisatie waar je de kraamzorg hebt besproken en zij sturen dan een kraamverzorgster naar jullie toe die de begeleiding doet.

Ik hoop dat je hier mee geholpen bent,

Groetjes en fijne zwangerschap

Jett :lol:

@djamilla wrote:

aangezien mijn man niet echt een goeie hulp was bij de geboorte van jace (kwa weeen opvangen) vroeg ik mij af wie er weleens met een doula bevallen is en wat ze ervan vond?

en weet iemand hoe duur dit is en of het wordt vergoedt?

@djamilla wrote:

MAG IK VRAGEN WAT ZOIETS KOST EN OF HET VERGOEDT WORDT?

Dat zal toch aan je verzekeraar liggen, je kan ze gewoon bellen en vragen dan weet je het meteen.

Iedere verzekering is anders heb je enkel basis heb je zoiezo pech denk ik en de uitgebreide is bij iedere verzekeraar anders wat er in het pakket zit.

Heb je hier al gekeken, er staat veel info op http://www.doula.nl/

Hallo!!

Hier een doula!

Ik heb To zojuist al een pb gestuurd maar zal hier ook nog wat posten.

Helaas is het momenteel nog zo dat de kosten van een doula nog niet standaard vergoed worden.

Er wordt door de NBvD hard aangewerkt om hier veranderingen in aan te brengen. Maar zoals jullie vast wel weten; dit kost tijd.

Wij adviseren onze cliënten echter wel om de factuur in te dienen.

Het is natuurlijk het proberen waard en ik heb opgevangen dat de diensten van een doula soms dus wel vergoed worden :smiley: .

Het indienen van de facturen helpt ook om een duidelijk beeld te krijgen over de vraag naar de doula-diensten.

Wat er dus mede kan doen bijdragen dat het straks allemaal wel vergoed gaat worden.

Ik realiseer mezelf heel goed dat het een fiks bedrag is maar probeer alsjeblieft niet uit het oog te verliezen dat je je hele leven de herinnering van je bevalling met je meeneemt!!

En een positieve herinnering is onbetaalbaar!!

De doula’s zijn zich bewust van deze onbetaalbaarheid dus mocht geld echt een probleem voor je(jullie) zijn dan is daar, in de meeste gevallen ook wel weer uit te komen.

Weet je niet zo goed wat je moet verwachten van een doula?

Twijfel je??

Neem dan toch eens contact op met een doula, wie weet kan zo’n eerste gesprek al veel duidelijk maken.

Groetjes Irene

@jett wrote:

Een doula is prachtig hoor maar je kunt gebruik maken van een kraamverzorgster die al jaren het werk van een doula doet ze helpt je

voor en tijdens de bevalling er staan 4 uren voor als je gaat bevallen bel je gewoon de kraamorganisatie waar je de kraamzorg hebt besproken en zij sturen dan een kraamverzorgster naar jullie toe die de begeleiding doet.

@Jett;

Hierbij verlies je uit het oog dat de kracht van een doula onstaat door de vele gesprekken(+eventueel opstellen van een geboorteplan)die er vóór de bevalling plaatsvinden.

De doula zal uitvoerig op de hoogte zijn van de wensen en verlangens van de as ouders.

Zal bij je blijven als je zelf denkt dat je dit nodig hebt, vanaf de eerste centimeters ontsluiting.

Kraamzorg doet dit niet!!(niets ten nadele hoor, laat ik daar duidelijk in zijn :wink:)

Er zit echt een heel groot verschil in de taken van de kraamzorg en de diensten van een doula.

Taken die heel goed naast en met elkaar kunnen werken.

We hebben immers allemaal hetzelfde doel: een mooie bevalling met als resultaat een nog mooier kind!!

Wat is het bijzonder om dit mee te mogen maken…